Hoe maak je door gebruikers gegenereerde inhoud (UGC) voor je e-learningcursus?

Toepassing van door gebruikers gegenereerde inhoud in eLearningprojecten

Net als bij de sociale media is er bij eLearning terecht belangstelling voor User Generated Content (UGC). 

In het verlengde van Sociaal Leren, waarbij lerenden worden betrokken bij het opbouwen en delen van kennis, is UGC een interessant en verrijkend concept voor uw eLearningprojecten.

  1. Wat is UGC?

  2. Voordelen van UGC ?

  3. Hoe UGC delen in uw LMS?

  4. Sociaal leren en UGC?

  5. Hoe integreert LXP UGC?

 

User Generated Content (UGC) is een onderwerp dat de laatste jaren veel opduikt. E-learning platforms kunnen profiteren van de integratie van User Generated Content in de globale eLearning strategie.

Het is gemakkelijk te begrijpen waarom zoveel lerenden zich wenden tot door gebruikers gegenereerde inhoud als alternatief voor de standaard e-learning cursussen die er zijn. Sta niet tegenover het ene systeem tegenover het andere, maar wees inclusief en open de deuren van uw eLearning Lab voor externe samenwerking.

 


Wat is UGC?

User-generated content, UGC, is in wezen een soort inhoud die wordt gecreëerd en geüpload door uw cursisten of beïnvloeders.

Dit kunnen essays zijn over waarom het leveren van eLearning belangrijk is voor personeel en studenten, video's van docenten die inhoud demonstreren, of zelfs afbeeldingen van uw online cursusmateriaal die deelnemers hebben gemaakt.

UGC kan zijn:

  1. Artikelen,

  2. Blogs,

  3. Video's,

  4. Cursussen...

UGC is misschien niet zo hoogstaand en diepgaand als inhoud die door deskundigen wordt gemaakt (en ook sommige inhoud wordt door specialisten ontworpen). Maar het kan oproepen tot:

  1. Braimstroming

  2. Discussie

  3. Reflexie

  4. Uitdaging...

Als je een e-learning platform gebruikt dat je toelaat je eigen inhoud te uploaden, en je maakt het ook gemakkelijk voor je leerlingen om hun eigen inhoud te creëren en te delen, dan ben je goed op weg om een zeer succesvol en boeiend e-learning programma te creëren.

 


Voordelen van UGC voor uw eLearning-cursus

Door gebruikers gegenereerde inhoud UGC kan een geheel nieuwe dimensie toevoegen aan uw e-learning cursus

Authentiek & Nabijheid

Een die volledig authentiek en boeiend is voor uw deelnemers. Door uw cursisten aan te moedigen hun eigen inhoud te creëren, vergroot u hun kennis over uiteenlopende onderwerpen. Met UGC kunt u ook een meer persoonlijke relatie met uw deelnemers opbouwen.


Kosten & inhoudsontwikkeling

Een die waarschijnlijk zal leiden tot een sterkere algemene ervaring bij het voltooien van uw cursus. Hoewel er veel manieren zijn waarop UGC uw e-learning cursus kan verbeteren, is het belangrijk op te merken dat het vaak een zeer tijdrovend proces is. Daarom moet u uw e-learning programma ontwerpen met UGC in gedachten vanaf het begin.

Participatie en betrokkenheid

Door betrokken te zijn bij het creëren, delen en dus ontwikkelen van gegevens in uw eLearning platform verhoogt u de dimensie Social Learning en LXP van uw project en verhoogt u de betrokkenheid van uw lerenden aanzienlijk.

Een waarschuwing: UGC moet zorgvuldig worden begeleid en gecontroleerd om de kwaliteit en de organisatie van de informatie die aan uw lerenden wordt geleverd voorbeeldig te houden.

 

Echt & Deeltje

UGC Uit de informatie van de gemeenschap zijn veel sociologische en professionele lessen te trekken. U vindt zorgen, uitdagingen, trends... Een bron van middelen voor analyse en rapportering. De voorbeelden zijn praktisch en staan dicht bij uw medewerkers.

Daarom is LXP zo'n grote trend!

Sociaal leren

Door groepsactiviteiten en de betrokkenheid van een werknemer bij de ontwikkeling van kennis en leerstof. Een werknemer verhoogt zijn vermogen om informatie te behouden. Het verhoogt ook zijn motivatie en bereidheid om op lange termijn te leren.


Hoe deelt u UGC op uw LMS?

Afhankelijk van het leerplatform dat u gebruikt, kunt u een systeem opzetten waarmee u uw eigen cursusinhoud kunt uploaden en door uw deelnemers gemaakte UGC kunt delen.

Uw elearningoplossing en -platform moeten LXP-georiënteerd zijn

Sommige platforms, zoals Learning Lab, hebben native functies die het mogelijk maken UGC te gebruiken in uw programma.

U moet kiezen voor een hybride e-learning platform LMS / LXP dat ondersteuning biedt:

  • UGC

  • Video insluiten

  • Artikel bouwer

  • Blog functie

  • Iframe

  • Documenten delen

  • Links naar externe inhoud

Begin met u te richten op de meest actieve werknemers. Iedereen is een enthousiasteling, dus u hoeft niet op zoek te gaan naar de eerste de beste kandidaten om ervaringen te delen.

U moet gewoon de motor starten en de anderen zullen volgen. Je moet ook nadenken over de functionaliteit van het hybride LMS / LXP.

Als het hybride LMS / LXP goed is aangepast aan de behoeften van de werknemer en gemakkelijk te gebruiken is, zal uw team het systeem eerder leuk vinden.

Elk aspect moet worden overwogen zodat het platform gebruiksvriendelijk en boeiend is.


Sociaal leren en UGC?

Als het gaat om door gebruikers gegenereerde inhoud, is er een groeiende trend voor programma's om een mix van sociaal leren en UGC aan te bieden.

Dit houdt meestal in dat lerenden UGC maken over een bepaald onderwerp, maar het vervolgens delen met hun sociale media communities.

Zoals we hebben besproken, is het delen van UGC een geweldige manier om de betrokkenheid bij uw e-learningprogramma te vergroten.

U moet er echter rekening mee houden dat als u UGC koppelt aan Social Learning, de sky the limit wordt.

Sociaal leren is interpersoonlijk leren via  

  • Samenwerking

  • Samenwerking

Sociaal leren is een vorm van informeel leren die optreedt wanneer werknemers met elkaar delen:  

  • Ideeën,

  • Informatie

  • En kennis.

Tijdens discussies en uitwisselingen bevordert het proces van herhaling het vasthouden van informatie.

  • Voortplanting

  • Hoor- en kopieerprocessen door mimicry en modelling.

  • Motivatie

  • Zelftraining en groepswerk verhogen de motivatie en passies.

Om meer te leren over Sociaal Leren nodig ik u uit dit artikel te lezen: Sociaal leren

Van daaruit kunnen andere leerlingen hun commentaar toevoegen of de inhoud opnieuw posten op hun eigen sociale media-accounts.

Afhankelijk van het sociale leerplatform dat u gebruikt, kan het maken van UGC en het delen ervan met uw sociale media-gemeenschappen eenvoudiger zijn dan u denkt.


Door gebruikers gegenereerde inhoud voor e-learning

Het is belangrijk te onthouden dat door gebruikers gegenereerde inhoud een ongelooflijk effectieve manier kan zijn om de algemene ervaring van uw elearningproject te verbeteren.

UGC kan een geheel nieuwe dimensie toevoegen aan uw e-learning cursus.

Eén die volledig authentiek en boeiend is voor uw deelnemers. Door uw cursisten aan te moedigen hun eigen inhoud te creëren, vergroot u hun kennis over een breed scala aan onderwerpen.

UGC kan ook helpen een meer persoonlijke relatie met uw deelnemers op te bouwen.

Een relatie die waarschijnlijk zal leiden tot een betere algemene ervaring bij het voltooien van uw cursus.

Neem contact met ons op voor een gratis demo van uw LMS / LXP oplossing!

Previous
Previous

Hoe de actieve luistervaardigheid in eLearning vergroten

Next
Next

Hoe continu leren toepassen op uw e-learningstrategie