Hoe over te schakelen van klassikale training naar virtuele training

Met de pandemie en de omschakeling naar virtuele vormen van alle activiteiten, neemt virtuele training snel de plaats in van klassikale training. Veel organisaties hebben meer vormen van online leren moeten invoeren.

De overstap van klassikale training naar virtuele training moet worden gemaakt op basis van een goede afweging van de benodigde functies, factoren en beperkingen.

Dit artikel bespreekt de overstap van klassikale naar virtuele training, de kenmerken en de do's en don'ts.

E-Learning Agentschap - Inhoudsontwikkeling


Waarom is online leren belangrijk?

Virtuele training is in deze tijden een noodzaak geworden vanwege de gevolgen van fysieke bijeenkomsten voor de volksgezondheid. Nu werknemers van thuis uit werken, wordt de behoefte aan bepaalde vaardigheden benadrukt. Training moest dus niet meer in klaslokalen worden gegeven, maar met virtuele middelen.

Bij online leren, dat ook kan worden omschreven als virtuele training, wordt gebruik gemaakt van webgebaseerde technologieën om een leerervaring te bieden. Virtuele training heeft een enorm potentieel omdat het kan worden toegepast op een breed scala aan scenario's.

Met de beschikbare virtuele trainingstechnologieën en -tools kan een breed scala aan cursusinhoud worden meegenomen, variërend van tutorials tot quizzen en stapsgewijze gidsen. Andere soorten inhoud, zoals microlearningmodules en interactieve leerspellen, kunnen ook worden gemaakt.

Virtuele training is belangrijk en toepasbaar in deze tijd vanwege de beperkingen van de fysieke bijeenkomst. Vooral de verbeterde toegankelijkheid van virtueel leren is opmerkelijk. Met virtueel leren hebben werknemers on-demand toegang tot het lesmateriaal. Dit betekent dat ze kunnen leren volgens vaste structuren en in hun eigen tempo.


Online leren overtreft fysiek leren ook door zijn interactieve aard. Leerlingen hebben meer baat bij online leren dan bij fysiek leren vanwege deze verbeterde interactiviteit.

Met virtuele leermiddelen en -technologieën kunnen werknemers ook gemakkelijk cursussen op hun eigen vakgebied creëren. Op deze manier kan kennis gemakkelijk worden overgedragen en kunnen vaardigheden en ervaring worden opgebouwd.

1) Do's van virtueel leren.

Om virtueel leren succesvol te laten verlopen, moeten essentiële processen worden gevolgd en moeten de don'ts worden vermeden. Hier zijn een aantal van de belangrijkste do's van virtueel leren.

2) Omarm kosteneffectiviteit

Kies voor betrouwbare, kosteneffectieve virtuele trainingsoplossingen. The Learning lab biedt kosteneffectieve cloud-gebaseerde oplossingen waarmee organisaties eenvoudig hun trainingsdoelen kunnen halen en kunnen profiteren van de voordelen van virtueel leren.

3) Gedeelde kennis aanmoedigen

Virtueel leren kan worden toegepast om een uitgebreide kennisbank te creëren in elke organisatie. De weg naar het creëren van zo'n kennisbank is het aanmoedigen van werknemers om hun kennis te delen. Meer ervaren werknemers die hun kennis delen, begeleiden ondergeschikten bij het opbouwen van belangrijke vaardigheden en het verbeteren van hun kennisbasis.

4) Leerdoelen maken

Het creëren van leerdoelen helpt om virtueel leren gestructureerd te houden. Dit helpt bij het leerproces en bij het creëren van inhoud.

5) Bondgenoten identificeren

Niet iedereen zal virtuele training in hetzelfde tempo overnemen. Uw bondgenoten voor virtueel leren zijn die 20% van uw werknemers die online leren het snelst toepassen. Identificeer hen als uw bondgenoten om de adoptie van online leren in uw organisatie te verbeteren.


Virtueel klaslokaal - E-learning agentschap


6) Gebruik een interactieve en sociale leerbenadering

Virtueel leren kan worden toegepast om een organisatiecultuur te ontwikkelen. Dit kan worden gedaan door een interactieve en sociale benadering van virtueel leren toe te passen.

A/ Don'ts van virtueel leren

Vermijd de volgende praktijken en methodes zo vaak mogelijk.

B/ Bestaande inhoud

De overstap van fysiek leren naar online leren moet niet alleen bestaan uit het uploaden van bestaande dia's naar het leerplatform. Creëer in plaats daarvan intuïtieve en boeiende inhoud om te profiteren van de voordelen van virtueel leren.

C/ Paniek

Het kan zijn dat werknemers virtueel leren niet zo snel accepteren als je zou willen. Raak niet in paniek in de periode die medewerkers nodig hebben om aan deze nieuwe methode te wennen. Houd in plaats daarvan de prestaties bij en pas beproefde methoden toe om de adoptie te verbeteren.

D/ Ingewikkelde hulpmiddelen en methoden

Vermijd zoveel mogelijk elke vorm van complicatie van de tools en technologieën die je toepast op de cursusinhoud. Houd de dingen zo eenvoudig mogelijk om de adoptie van deze nieuwe methode aan te moedigen.


Conclusie

Virtueel leren biedt een nieuwe manier om kennis te verbeteren en vaardigheden te verwerven. Hoe sneller uw organisatie overgaat op online leren, hoe beter.


Wij produceren content die gemaakt is voor de bedrijfswereld, met de menselijke ervaring voorop.

Laat ons bureau u helpen innovatieve, authentieke en boeiende eLearning-inhoud te ontwerpen die is afgestemd op de individuele behoeften en niveaus van uw cursisten. Neem nu contact met ons op!

Previous
Previous

Tips voor het maken van interactieve trainingsmodules

Next
Next

Training en ontwikkeling in personeelsmanagement