e-learning 2022: Opwaarts en verder

Wat het jaar 2022 de e-Learning markt zal brengen kan niet helemaal voorspeld worden, aangezien we nog maar aan het begin staan van wat zeker een spannende reis van innovatie en technologische verandering zal worden. Wat we wel weten, is dat e-Learning zal blijven groeien en aan populariteit zal winnen naarmate bedrijven, scholen en organisaties hun toevlucht nemen tot externe toegangsmogelijkheden en bureaus inhuren om mee te profiteren van dit succes.

Hier bij TheLearning LAB in Genève, Zwitserland, zijn we erg enthousiast om te zien wat de volgende golf van veranderingen in eLearning ontwikkeling en user-experience design ons zal brengen. Er is natuurlijk een element van vooruitziende blik als het gaat om wat we verwachten te zien in de komende jaren - je brengt geen jaren door als een toegewijd bureau binnen een industrie zonder een gevoel te ontwikkelen voor wat er komen gaat - dus we kunnen je hier een van onze voorspellingen laten zien!

Wat de precieze evolutie van eLearning in het komende decennium betreft, zal de tijd het uitwijzen. Tegen het einde van 2022 zullen we zeker innovatie en technologie op het gebied van leren zien waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Wat we wel weten, is dat het moeilijker zal worden om je concurrenten bij te houden of in te halen naarmate de tijd verstrijkt - tenzij je organisatie besluit om eerder vroeger dan later in het eLearning-spel te stappen. En daarvoor is er TheLearning LAB. Ons elearningbureau heeft met grote organisaties gewerkt die complexe en geavanceerde eLearningbehoeften hebben (zie hier een lijst van onze klanten) en er is niets dat we niet aankunnen. Het is een 360° service die zich aanpast aan de steeds veranderende trends en het zware werk voor je doet.

Daarom heb je een agentschap nodig: jij bent de expert van jouw niche, wij zijn de expert van de eLearning niche! Door samen te werken kan het beste van beide werelden gedijen in de vorm van online training.

Dus wat gaat er in de nabije toekomst gebeuren?

Welnu, een gestage stroom van potentiële eLearning-werknemers zal de arbeidsmarkt betreden!

Het meten van de impact van eLearning cursussen is vanaf het begin een veelzeggende maatstaf geweest, die vooral aangaf of het online leerproces een positief effect heeft op de bedrijfsresultaten en voldoende rendement op de investering oplevert. Na verloop van tijd, toen het gebruik van eLearning op de werkplek toenam, werden de gebruikerservaring en de tevredenheid en retentie van werknemers zeer belangrijke metingen van de leerimpact.

Geen enkel bedrijf wil werknemers inwerken en hen de kneepjes van het vak leren om ze kort daarna aan een ander bedrijf te verliezen.

We staan nu op een nieuw strategisch keerpunt: we zullen binnenkort een nieuwe generatie werknemers zien toetreden tot het personeelsbestand wiens ervaring met eLearning begon tijdens hun middelbare school- en universiteitsjaren. Ze zijn volledig gewend aan het gebruik van online trainingstools, weten hoe het werkt en hebben hoge verwachtingen als het gaat om kwaliteit, interactiviteit en innovatie. Bovendien verwachten ze dat professionele ontwikkeling niet alleen toegankelijk is, maar zelfs wordt aanbevolen op de werkplek.

Organisaties die deze technisch onderlegde afgestudeerden willen aantrekken, zullen zowel hun leermogelijkheden als hun vermogen om werknemers bij te scholen op een zinvolle, consequente manier onder de aandacht moeten brengen. Investeren in mobiel leren is op dit moment van cruciaal belang voor succes, en bedrijven die ervoor kiezen om het over een nacht ijs te gooien zonder hun werknemers dit soort bijscholing aan te bieden, staat een moeilijke tijd te wachten. Een beter opgeleid personeelsbestand in de bijzonderheden van uw vakgebied betekent een krachtiger organisatie, die alle uitdagingen en fijne kneepjes van uw specialiteit aankan. Als al je medewerkers of leden zijn opgeleid, zijn er geen zwakke schakels en zal de interne machinerie van je bedrijf soepel draaien. En dat allemaal dankzij een training die ze altijd en overal kunnen volgen met behulp van hun mobiele apparaten. Klinkt als winst, nietwaar? Er zijn geen duidelijke nadelen aan online trainingsdiensten, behalve het feit dat je er in eerste instantie in moet investeren, maar pas na verloop van tijd de vruchten plukt.

Deze resultaten zijn de investering echter meer dan waard.

 

Online training is er voor meer dan het vertrouwd maken van werknemers met de bedrijfsregels en -voorschriften, veiligheidsprocedures en andere bedrijfsbrede inhoud. Het kan net zo niche en specifiek zijn als de meest ingewikkelde rollen binnen uw organisatie, want elke goede elearning cursus wordt op maat gemaakt volgens de specificaties van de behoeften van uw bedrijf. Bureaus zoals TheLearning LAB zijn er verantwoordelijk voor dat de gebruikerservaring vlot verloopt, de platforms betrouwbaar zijn en de hele ervaring een boost geeft aan het moreel van de werknemers. Niet alle bureaus kunnen dit, maar onze staat van dienst spreekt voor zich!

Wat als je geweldige medewerkers hebt die laterale stappen willen zetten binnen het bedrijf? Sinds ze deel uitmaken van je organisatie zijn ze gegroeid, hebben ze geleerd en hun passie gevonden. Als je kunt aantonen dat je medewerkers kunt bijscholen terwijl ze hun niche ontwikkelen, is dat nog een pluspunt. Dit soort on-the-job groei en omscholing bevordert loyaliteit; werknemers die zien dat hun werkgever echt investeert in hun toekomstige capaciteiten en succes, en dus meer is dan slechts een radertje in de grotere machine die het bedrijf is, zullen eerder een langdurige werkrelatie met het bedrijf ontwikkelen in plaats van het te zien als een opstapje naar iets beters.

Als bedrijven erin slagen om deze nieuwe generatie werkzoekenden aan te nemen ondanks een gebrek aan professionele ontwikkelingsmogelijkheden, zullen ze waarschijnlijk falen in termen van retentie. Deze nieuwe generatie kan zich aanmelden voor een minder dan ideale baan om ze op weg te helpen, maar zodra deze nieuwkomers hun basis hebben gelegd van werkervaring en hun zelfvertrouwen hebben ontwikkeld, zullen ze elders werk zoeken en prioriteit geven aan mogelijkheden die professionele ontwikkeling bieden.

Om een lang verhaal terug te brengen naar de basis: dit is het juiste moment om het probleem voor te zijn, voordat het daadwerkelijk invloed begint te hebben op het wervingspotentieel van uw organisatie. Onderwijs is ons ding, en we leven en ademen het. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor een consultatie, workshop of een oriënterend gesprek over wat TheLearning LAB Genève (Zwitserland) voor u kan doen! Aarzel niet om contact met ons op te nemen in ons hoofdkantoor in Penceo om je behoeften te bespreken, of neem contact met ons op om onderwerpen aan te vragen voor toekomstige blogposts. We zijn dan wel gevestigd in Zwitserland, maar ons bereik is internationaal!

Laat ons bureau u helpen bij het ontwerpen van innovatieve en boeiende eLearning-inhoud op maat van de individuele behoeften van uw cursisten - en gemaakt voor de echte wereld van het bedrijfsleven.

Previous
Previous

Podcasting voor eLearning: 10 dingen die je moet weten

Next
Next

Blended Learning: 4 manieren om elearning te stimuleren