8 tips om je e-learningcursus een boost te geven

Je hebt dus een idee. Je wilt online leren aanbieden aan je personeel, of een breder publiek, en je weet wat je wilt vertellen. Je bent tenslotte de expert in je niche - het is duidelijk dat je klaar bent om een heleboel geweldige inhoud te creëren voor je leerlingen, en het zal een succes worden. Toch?

Nou, nee. Het is misschien niet zo eenvoudig. Je niche kennen en weten hoe je anderen effectief lesgeeft via online training zijn twee heel verschillende dingen.

Onze e-Learning teams hier bij TheLearning LAB in Genève en Lausanne hebben 8 snelle tips voor je over trainings- en ontwikkelingsstandaarden die je eLearning project een boost zullen geven. Ons doel is om opleidingen van wereldklasse aan te bieden en ervoor te zorgen dat e-learningcursussen de best mogelijke ervaring zijn voor alle lerenden. Dus als je een beetje begeleiding nodig hebt, zoek dan niet verder!

Het stimuleren van eLearning-cursussen: eerste stappen en slimme stappen.

Een goed LMS en goede cursussen zijn niet genoeg om deelnemers naar je platform te lokken. Afgezien van marketing zijn er een paar redenen waarom deelnemers niet blijven hangen als ze toch naar je cursus komen: Leerlingen komen niet naar een e-learningcursus om het zichzelf te moeten leren.

Kwesties die een onmiddellijke breekpunt kunnen vormen voor lerenden zijn onder andere:

  • De cursussen zijn niet up-to-date of lijken irrelevant.

  • Leerlingen krijgen onvoldoende opties voor tijdbeheer.

  • Cursussen zijn te langdradig en te breedsprakig.

  • De deelnemer begrijpt het doel van de cursus niet.

Zelfs bij het produceren van interne trainingen, waarvoor veel minder uitgebreide marketingcampagnes nodig zijn, moet je doen wat nodig is om de lerenden aan boord te krijgen. Niemand leert goed als ze het gevoel hebben dat ze door de modder moeten ploeteren om een les af te ronden.

Hulp nodig? Lees deze 8 tips van onze specialisten bij ons e-learning agentschap in Genève en geef je organisatie een kans om je KPI's te verbeteren.


1. Accepteer en gebruik de juiste ondersteuning.

Dit lijkt misschien een beetje voor de hand liggend, maar... zorg ervoor dat je een creatief bureau selecteert om je cursussen om te zetten in boeiende content. Je doel is om ervoor te zorgen dat je cursisten blijven terugkomen naar je content en niemand weet beter hoe je dit voor elkaar krijgt dan specialisten. Jij bent de expert op jouw gebied, maar het is geen schande om andere experts nodig te hebben om je te helpen jouw expertise over te brengen op een breder publiek! Je leerlingen zullen je dankbaar zijn, geloof ons.


2. We zijn een mobiele soort.

Ga mobiel en denk mobiel! Je leerlingen zullen naar je platform komen terwijl ze in de auto zitten, in de trein zitten of misschien zelfs vanuit hun luie stoel in de woonkamer... zorg er dus voor dat alle content geschikt is voor mobiele apparaten. Video's en podcasts zijn in dit opzicht grote winnaars!


3. Communicatie is de sleutel.

Stop nooit met communiceren over je cursus! Promoot je cursussen op alle mogelijke manieren: nieuwsbrieven, zichtbaarheid op sociale media, aankondigingen op de bedrijfswebsite, kennisgevingen, online campagnes... zichtbaarheid is essentieel, vooral als je begint.


4. Zie de waarde van wat recht voor je staat.

Gebruik je eigen personeel om je cursussen te promoten, maak testimonials en laat ze je echt feedback geven over gebruiksvriendelijkheid en meer. Creëer een feedbackloop en gebruik leuke tools zoals gamification en vriendschappelijke competitie om elkaar uit te dagen.



5. Voeg de zwaargewichten van het bedrijf toe aan de mix.

Betrek bij de introductie van in-house eLearning voor je personeel je topmanagement bij het proces om het voordeel en het belang van training uit te leggen. Haal uw leiders aan boord om uw gemeenschappen te motiveren en uit te dagen. Je zou zelfs een leaderboard op de homepage kunnen plaatsen, zodat de best presterende leden van de learning community zichtbaar worden. Stuur een e-mail naar hun manager wanneer een deelnemer een cursus met buitengewoon succes heeft afgerond. Laat de manager met zijn medewerkers communiceren over hun prestaties. Beloon prestaties en zelfontwikkeling.


6. Je merk dicteert je cursuswaarde.

Certificering is een merkoefening; je cursisten moeten de waarde ervan inzien dat ze een certificaat hebben gekregen met de naam van je organisatie erop. Dus eLearning gaat ook over merkwaarde als geheel! Werk samen met een bureau dat weet hoe je je imago moet beheren en je boodschap moet overbrengen, en zorg ervoor dat je een gerespecteerde naam in je vakgebied wordt.


7. Niemand wil een heleboel informatie over zich heen krijgen.

Investeer in microcursussen. Het is misschien wat meer werk om talloze korte cursussen te produceren, maar als je voor hapklare leermogelijkheden gaat, zal je publiek veel meer betrokken zijn.


8. Duidelijke doelstellingen en een duidelijk doel zijn de wegen naar succes.

De cursisten moeten het verband zien tussen de cursussen en de algemene bedrijfsdoelstellingen. Waarom zouden ze anders deelnemen? Vragen die je jezelf moet stellen, en die je moet verduidelijken aan de deelnemers, zijn onder andere of de cursus hen goed zal overkomen als ze solliciteren naar bijvoorbeeld een promotie, wat het toevoegt aan hun waarde binnen de organisatie.


Ziehier, onze 8 snelle tips voor betere eLearning voor jouw organisatie. Wil je meer weten? Neem gerust contact met ons op voor een gesprek!

Hier bij TheLearning LAB in Genève, Zwitserland, weten we wat er nodig is om een uitstekend e-Learning platform te bouwen dat zowel gebruiksvriendelijk is als gemakkelijk bijgewerkt en onderhouden kan worden. Niets is zo belangrijk voor e-Learning als communicatie en sociale verbondenheid en wij helpen organisaties om deze doelen op een zinvolle en tijdige manier te bereiken.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op! We houden van een uitdaging en we gedijen goed in de eLearning-omgeving. Ons doel is altijd om onze klanten een cursus te bieden die hun cursisten helpt uit te blinken.

Previous
Previous

eLearning quizzen: 5 topvoordelen

Next
Next

Podcasting voor eLearning: 10 dingen die je moet weten