7 Tips om uw e-learningcursussen te ontwerpen

Op dit moment heeft virtueel leren face-to-face lessen vervangen.

Om effectief te zijn, moeten Digitale Training en e-learning cursussen echter ontworpen worden voor de beste e-learning ervaringen.

Digitale training / e-Learning cursussen moeten niet alleen een vervanging zijn voor face-to-face leren, maar een manier om effectief e-learning te ontwerpen.


E-Learning cursus ontwerpbureau

Hier zijn bewezen tips voor het ontwerpen van e-learning om de kwaliteit van digitaal leren te verbeteren.

Met de tips in dit artikel kunnen professionals gebruik maken van de beschikbare middelen voor een effectief ontwerp van e-learningcursussen.


1) Verwachtingen stellen

Voor het ontwerpen van e-learningcursussen is planning veel belangrijker dan uitvoering. Tijdens de planningsfase moeten duidelijke verwachtingen worden opgesteld voor de beste leerervaring.

De planningsfase van het ontwerp moet vergaderingen omvatten tussen de belangrijkste belanghebbenden, het delen van de opleidingsverwachtingen, het creëren van aangepaste sjablonen en het bespreken van tijdschema's en opdrachten.

In dit stadium moet ook de duur van de digitale training worden afgesproken.


2) Kies voor een korte trainingsduur

Een face-to-face training kan 8 uur per dag duren en twee tot vijf dagen per week duren. Als deze duur wordt toegepast op e-learningcursussen, zal er geen effectieve e-training worden bereikt. Korte trainingsduur in lijn met microlearningpatronen moet worden aangenomen.

Een leersessie van 8 uur kan bijvoorbeeld worden opgesplitst in twee leersessies van 4 uur.

Dit zal de aandacht en e-learning ervaringen van de leerling verbeteren.


3) Kies het meest geschikte LMS

Voordat je begint met digitale training of e-learning, moet je op zoek gaan naar de meest geschikte tools of LMS. Houd rekening met de doelgroep en het doel van de training bij het kiezen van de tool voor videoconferenties.

Enkele van de belangrijkste functies waar je op moet letten bij het kiezen van tools voor e-learning cursussen zijn polls, video's, breakout rooms, whiteboards om bestanden te delen en opnamefuncties.

Deze hoofdfuncties zullen de efficiëntie en algemene kwaliteit van de e-learning cursus verbeteren. Bekijk onze LMS E-LEARNING PLATFORM


4) Videoreportage / Webinar bijhouden

Het houden van webinars tijdens de e-learning cursus is een effectieve manier om de kwaliteit te verbeteren en een maximale deelname te garanderen.

Leerlingen moeten worden aangemoedigd om video-opnamen te maken, omdat ze dan beter contact kunnen maken met de docent.

Als leerlingen hun video's aan hebben staan, voelen ze zich niet geïsoleerd in de cursus. De docent kan ook beter contact leggen met de deelnemers door middel van gezichtsgebaren en andere non-verbale middelen.


5) Technieken voor sociaal leren toepassen

Technieken voor sociaal leren verbeteren de effectiviteit van online leren.

De technieken die kunnen worden toegepast bij sociaal leren zijn onder andere het creëren van kleine groepen en cohorten. Opdrachten, activiteiten en praktische taken kunnen ook worden ontworpen op basis van de cursusinhoud.


6) Maak opdrachten die lonend en leuk zijn

Opdrachten moeten zowel lonend als leuk zijn. Opdrachten en praktische taken zijn belangrijke aspecten van actief e-learning of Digitaal Leren, vooral voor cursussen waar leerlingen specifieke vaardigheden moeten verwerven.

Om actief leren aan te moedigen, kunnen aangepaste e-learning evaluaties en opdrachten gemaakt worden. Deze opdrachten moeten verplicht zijn.

Elementen van gamificatie zijn essentieel voor het creëren van leuke activiteiten en leerbeoordelingen. Gamificatie-elementen die kunnen worden gebruikt om online leren leuk te maken zijn quizzen, puntensystemen, trofeeën en certificaten.

Leerbeheersystemen (LMS Platform) moeten zo ontworpen zijn dat leerlingen de vooruitgang die ze in de loop van de tijd boeken kunnen zien.


7) Vraag om progressieve feedback

Progressieve feedback helpt om de leerling geïnteresseerd te houden en kan worden toegepast om de kwaliteit van de digitale training te verbeteren.

Polls en enquêtes kunnen worden ontworpen voor progressieve feedback. Om de paar uur kunnen bijvoorbeeld polls en enquêtes worden gebruikt om de mening van de leerling te peilen. Progressieve feedback moet zowel de algemene perceptie van de e-learner van het programma als het effect van de training beoordelen.

Bij online training of e-learning is het belangrijk dat het doel is om zelfs het meest complexe onderwerp te demystificeren. De digitale trainingsinhoud, tools en omgeving van virtuele training moeten worden ontworpen om een maximaal effect te bereiken.


Conclusie

Om online training zeer effectief te laten zijn, moet deze goed gepland, boeiend en informatief zijn. Zo'n virtuele training zal er zeker toe leiden dat de nodige kennis wordt behouden en de nodige vaardigheden worden aangeleerd.

In dit artikel delen we praktische tips die een effectieve online training garanderen. Neem contact met ons op voor meer informatie of een gratis pilot!  

Inhoud Ontwikkeling e-learning Agentschap / LMS Platform


Laat ons bureau je helpen met het ontwikkelen van content, het ontwerpen van innovatieve, authentieke en boeiende eLearning-inhoud die is afgestemd op de individuele behoeften en niveaus van je cursisten. Neem nu contact met ons op!

Previous
Previous

Tips om een effectief e-learning storyboard te ontwerpen

Next
Next

Tips voor het maken van e-learninginhoud van hoge kwaliteit in 2021