Tips voor het maken van e-learninginhoud van hoge kwaliteit in 2021

E-learning heeft tal van opmerkelijke voordelen. Betaalbaarheid, toegankelijkheid en leercomfort zijn enkele van de basisvoordelen van e-learning.

Door de voordelen ten opzichte van traditioneel leren is e-learning snel de norm aan het worden in onderwijsinstellingen en bedrijfsorganisaties.

Het creëren van e-learning content van hoge kwaliteit is van cruciaal belang voor organisaties om het meeste uit e-learning te halen. Organisaties besteden meer aandacht aan de kwaliteit van hun e-learning content en hebben deskundige tips nodig om content van hoge kwaliteit te creëren.


E-learningbureau, contentontwikkeling contentproductie

We hebben top tips samengesteld voor het creëren van e-learning content van hoge kwaliteit. Dit zijn onze tips om e-learning content van de beste kwaliteit te maken.


Waarom je inhoud van goede kwaliteit moet maken

Kwalitatief goede content moet worden gemaakt om te boeien en te leren. Ontwikkelaars kunnen echter content maken om de verkeerde redenen, zoals het genereren van verkeer of het verbeteren van de conversatiegraad. Ontwikkelaars kunnen eenvoudigweg inhoudelijk materiaal maken dat leerlingen geen waarde biedt. In plaats van inhoud te maken met een sterke focus op marketing, moet je gaan voor het maken van hoogwaardige, boeiende inhoud. Je moet dus inhoud van goede kwaliteit maken vanwege de waarde en de algehele effectiviteit.


Hoe maak je inhoud van goede kwaliteit?


1) Relevant blijven

Het relevant houden van een digitale cursus of ander e-learning materiaal is één van de beproefde maatregelen om de kwaliteit te verbeteren. Relevantie kan worden bereikt door microlearning toe te passen. Microlearning betekent het opsplitsen van grote stukken inhoud in kleine stukjes die effectief worden geassimileerd en bewaard. Alle vormen van inhoud kunnen worden aangepast voor meer relevantie, of het nu gaat om audio-, tekst- of video-inhoud.


2) Houd de inhoud interactief.

Inhoud van hoge kwaliteit moet interactief zijn. Interactiviteit helpt om de interesse van de leerlingen te wekken. Zelfs bij e-learning zijn lerenden niet altijd geïnteresseerd. Om interesse en deelname aan te moedigen, moet je interactieve elementen en activiteiten inbouwen. Enkele elementen die kunnen worden gebruikt om e-learning inhoud interactief te houden zijn afbeeldingen, quizzen, trivia, interessant onderzoek en statistieken. Gespreksvideo's kunnen ook worden gebruikt om geschreven inhoud uit te leggen.

Ontwikkeling van e-learninginhoud - E-learningbureau TheLearning LAB


3) Blijf bij de must-knows

In lijn met het eerdere punt van het relevant houden van content, moeten we het belang benadrukken van het vasthouden aan de must-knows. Er is zoveel kennis beschikbaar. Beslissen over de inhoud van de cursus is een belangrijk onderdeel van het planningsproces. Wanneer je inhoud voor digitale cursussen onderzoekt, categoriseer de bevindingen dan in must-knows, should-knows en may-knows. Deel de onderzoeksresultaten in deze categorieën in en beslis welk deel van de inhoud in elke categorie de e-learning cursus maakt.


4) Discussies aanmoedigen

Onderzoek heeft aangetoond dat interacties e-learning ervaringen verbeteren. Bijgevolg kan het aanmoedigen van actieve discussies de leerervaring verbeteren en is het essentieel voor de creatie van e-learning content van hoge kwaliteit. Door actieve discussies in e-learningcursussen op te nemen, kan de retentie van leerlingen aanzienlijk verbeterd worden. Het aanmoedigen van discussies zal vooral de kwaliteit van e-learning content voor scholen verbeteren, vooral in situaties van afstandsonderwijs, en zal het gebrek aan menselijke interacties compenseren.

Om actieve discussies aan te moedigen, kunnen speciale discussieportalen aangemaakt worden. Algemene discussies zouden ook in deze cursussen opgenomen moeten worden. De toepassing van een bruikbare schrijfstijl zal de studenten betrekken en de retentie bevorderen.

Productie van digitale trainingsinhoud - TheLearning LAB


5) Creëer een ervaring

Het creëren van een ervaring is een tip voor het creëren van inhoud van hoge kwaliteit, omdat ervaringen beter onthouden worden gedurende een langere periode. Elementen om interactiviteit aan te moedigen kunnen worden opgenomen in een digitale cursus, maar als deze elementen niet relateerbaar zijn aan het doelpubliek, zullen ze niet effectief zijn. Om e-learning content van hoge kwaliteit te creëren, moet het een ervaring zijn om te onthouden, een vorm van een tweerichtingsgesprek.

Om een ervaring te creëren, moet je ervoor zorgen dat de elementen die in de cursus verwerkt zijn, relevant zijn voor de doelgroep en op de juiste manier worden toegepast. Een aspect waar je op moet letten bij het creëren van een ervaring met een digitale cursus is de cultuur van de cursisten en hoe de cultuur leerervaringen beïnvloedt.


De creatie van e-learning content van hoge kwaliteit moet gevolgd worden door het delen van de content. Organisaties moeten niet alleen goede inhoud creëren, maar deze ook delen.

De manieren om e-learning content te delen zijn onder andere promotievideo's, webinars en e-mailmarketing. We hebben geweldige tactieken gedeeld om content van hoge kwaliteit te creëren en te delen.

Previous
Previous

7 Tips om uw e-learningcursussen te ontwerpen

Next
Next

Tips voor het kiezen van een e-learning ontwerpbureau