Hoe selecteer je een eLearning-bureau

De wereld verschuift snel van traditionele leervormen naar het gebruik van de nieuwste technologieën en mogelijkheden voor toegang op afstand: of het nu gaat om onderwijsinstellingen of bedrijven, er is verandering op komst!

Als organisatie zijn er talloze voordelen die eLearning met zich meebrengt, zowel voor de organisatie als geheel als voor elke individuele werknemer.

Op het vlak van betrokkenheid van de cursisten, het aantal voltooide cursussen, de toegankelijkheid van opleidingen en zelfs het behoud van talent binnen uw organisatie, heeft eLearning het potentieel om belangrijke positieve veranderingen teweeg te brengen.

Steeds meer organisaties nemen eLearning actief op in hun opleidingsmogelijkheden en stappen over op de nieuwste en beste eLearning-technologie.

Het ontwerpen van een uitgebreid eLearning programma is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dus wat moet de weg vooruit zijn voor een organisatie die de overstap wil maken naar beter leren voor hun werknemers?

elearning Agency


Het antwoord is relatief eenvoudig: je zou moeten samenwerken met een eLearning bureau met een bewezen staat van dienst in het ontwerpen en implementeren van effectieve digitale trainingsprogramma's. eLearning is een gebied van specifieke expertise dat complementair is aan de niche van jouw organisatie - een nauwe samenwerking met een extern eLearning bureau zal het beste van beide werelden samenbrengen.

Van het bekijken van de webinars die ze organiseren tot hun eerdere ontwerpen van merkelementen en infographics, en zelfs mogelijke interviews met relevante specialisten die bij het bureau werken, je kunt veel te weten komen over een eLearning-bureau voordat je zelfs maar rechtstreeks contact met ze opneemt!


Samenwerken: voordelen, voordelen & nog meer voordelen

Het belangrijkste voordeel van het werken met een eLearning agentschap is de ervaring die ze meebrengen. Je kunt van je interne leer- en ontwikkelingsteam of opleidingsteam niet verwachten dat ze gespecialiseerd zijn in het cureren en implementeren van eLearning content. Dat is niet hun kerncompetentie, en hoewel hun vaardigheden en expertise complementair kunnen zijn aan het team van een extern bureau, zullen ze niet in staat zijn om het proces alleen te doorlopen. Tenzij je je bestaande personeel specifiek omschoolt in eLearning en hen zowel de technische expertise als de basiskennis laat verwerven die nodig is voor een effectief cursusontwerp, wegen de voordelen van het inhuren van een extern bureau veel zwaarder dan de kosten.

Het bureau dat u in de arm neemt om samen met uw team een succesvol eLearning-programma te ontwerpen - oftewel een eLearning-programma dat op een effectieve en positieve manier de nodige vaardigheden overbrengt op uw werknemers - moet bij u passen en aan de top van hun kunnen staan. Fantastische coördinatie en samenwerking mislukken als het creatieve proces ontbreekt of als de tools verouderd zijn.

Goede samenwerking heeft geen nadelen.


elearning Agency


Er zijn honderden (zo niet duizenden) eLearningbureaus beschikbaar, die allemaal beweren dat ze tot de top van de bureaus behoren en klaar zijn om een eersteklas digitaal trainingsprogramma voor uw organisatie te ontwikkelen. Uw eerste stappen moeten betrekking hebben op uw eigen competenties en visie en die van uw potentiële medewerker.

Ken jezelf en je verwachtingen om te weten wat je van iemand anders nodig hebt.

U besteedt veel tijd en middelen aan de samenwerking met een eLearning agency tijdens het hele creatieproces van de cursussen van uw organisatie. De gedachte om halverwege het proces over te stappen naar een ander bureau klinkt als een nachtmerrie, dus neem de tijd om de best mogelijke beslissing te nemen.

We gaan een paar belangrijke overwegingen bespreken die je zullen helpen om de juiste keuze te maken voor jouw eLearning ontwikkelingsbehoeften, dus blijf kijken!


elearning Agency


2. Vraag om een monster en verwacht een fatsoenlijk antwoord

Als potentiële klant om een voorbeeld vragen is je goed recht en moet niet als een luxe worden beschouwd. Je kunt de kwaliteit van het werk van een eLearningbureau niet volledig beoordelen door alleen maar op hun website te kijken of door hun sociale media-accounts te scrollen. Een slecht ontwerp van de website kan veelzeggend zijn en je helpen om potentiële opties van de lijst te schrappen, maar helaas kun je een goed ontwerp van de website en een superieure aanwezigheid op sociale media niet als een op zichzelf staand bewijs van expertise beschouwen!

Een werkvoorbeeld is de beste manier om erachter te komen of het bureau wel of niet in staat is om een digitaal trainingsprogramma te ontwerpen dat aansluit bij jouw bedrijfsbehoeften. Vergeet niet dat het voorbeeld betrekking moet hebben op jouw branche. We hebben het ook niet over het bureau dat je terugverwijst naar de mogelijk gerelateerde casestudy's op hun website; een antwoord op een directe vraag moet veel gedetailleerder ingaan op de projecten waar het bedrijf in het verleden aan heeft gewerkt en directe zorgen en vragen beantwoorden over wat het bureau voor je kan doen.

Een goed eLearning bureau zal begrijpen dat een goede showcase en een voorbeeld van wat ze kunnen een belangrijk onderdeel is van je besluitvormingsproces, en zal er niet voor terugdeinzen om hun werk te laten zien als daarom wordt gevraagd.


3. Spreek met relevante mensen in het agentschap

Het is niet nodig om elke persoon te ontmoeten met wie je zou samenwerken bij het eLearning bureau om een duidelijk beeld te krijgen van de capaciteiten en betrouwbaarheid van het bureau, maar je zou in staat moeten zijn om je potentiële klant te bespreken met voldoende invloedrijke leden van het team van het bureau. U moet rechtstreeks contact en dialoog kunnen hebben met de mensen die rechtstreeks betrokken zijn bij de content curatie voor uw digitale trainingsprogramma, mocht u ervoor kiezen om het bureau in te huren.

Deze vergadering kan persoonlijk zijn of via videoconferencing, zolang de agenda van de vergadering je toelaat om je eisen aan het bedrijf over te brengen in een open dialoog. Dit kan inhouden dat je luistert naar de voorgestelde oplossingen voor jouw problemen, dat je voorbeelden in meer detail te zien krijgt of dat je zelfs brainstormt over opties voor jouw specifieke behoeften. Het is niet mogelijk om dit allemaal via e-mail te bespreken en een weigering om op een persoonlijker, directer niveau met je in contact te komen, moet onmiddellijk als een rode vlag worden gezien.

Pro tip: Bereid ruim van tevoren een lijst met vragen voor om optimaal van de bijeenkomst te kunnen profiteren!

elearning Agency


4. Hebben ze verstand van video en visuals?

Video-first training is een hulpmiddel om je cursisten op een authentieke en gedenkwaardige manier bij hun eigen leerproces te betrekken. We hebben al eerder geschreven over het belang van video in het moderne eLearning-ontwerp, en aangezien goede video van fundamenteel belang is voor het succes van je cursus, moet je nagaan of je potentiële eLearning-aanbieders goede video's en 3D motion design produceren. Andere visuals zijn ook belangrijk - vraag naar voorbeelden van infographics, interactieve quizinhoud en brandingontwerpen. eLearning is veelzijdig en het bureau moet alle aspecten dekken!

Als het bureau geen kwaliteitsvisuals produceert, schrap ze dan van de lijst met opties!


 5. Een proefproject aanvragen

Dit is (waarschijnlijk) de laatste fase in het doorlichten van een eLearning bureau voor je digitale trainingsprogramma, nadat je het hebt teruggebracht tot een paar veelbelovende opties. Merk op dat een proefproject anders is dan de werkvoorbeelden die we eerder hebben besproken. Een proefproject is een minidemonstratie van je eigenlijke project en stelt je in staat om een idee te krijgen van hoe je eLearning-content eruit zou zien.

Een proefproject moet je ook helpen om erachter te komen of de prijs die het bureau opgeeft gerechtvaardigd is of niet. Kortom, een proefproject geeft je een goed beeld van hoe het werkelijke digitale trainingsprogramma eruit zal zien als het door dat specifieke bureau wordt uitgevoerd.

Feit: Er mag nooit van je verwacht worden dat je blindelings een samenwerking aangaat.


Neem nooit genoegen met het 'beste van het slechtste'

Als er op je lijst met opties geen bureaus staan die je er echt van overtuigen dat ze in staat zijn om de eLearning-inhoud op een hoog niveau te produceren, neem dan geen genoegen. Er zijn fantastische bureaus die het waard zijn om naar op zoek te gaan.

Dit artikel ging over waar je op moet letten bij het kiezen van een bureau, en zoals je nu weet is het proces niet zo ingewikkeld als het in eerste instantie misschien leek. Zolang je begint met een duidelijke visie op je behoeften en doelen als het gaat om samenwerking, zul je met succes een partnerbureau vinden als je deze stappen volgt. Eerlijk gezegd geldt hetzelfde voor elke samenwerking met externe bureaus; partnerschappen zijn niet iets om lichtvaardig aan te gaan.

Gedetailleerde due diligence aan uw kant zal ervoor zorgen dat uw reis met het eLearning bureau dat u kiest geen achtbaanrit is van ups, downs, kronkels en lussen, maar eerder een soepel verlopende samenwerking waar u enthousiast aan deelneemt.

We zitten al meer dan 15 jaar in deze branche en hebben het geluk gehad om met klanten van over de hele wereld te werken. Onze experts kunnen de training van uw werknemers versnellen door het perfecte, op maat gemaakte eLearning-programma voor uw bedrijf te produceren. We bieden ons eigen LMS genaamd LMS LAB, maar werken ook met elk LMS van jouw keuze.

elearning Agency


Bij TheLearning LAB hebben we toegewijde experts voor alle facetten van je digitale trainingsprogramma: video en 3D motion design, eLearning LMS, analytics en meer.

We voeren graag een gedetailleerd gesprek met onze (potentiële) klanten om een grondig inzicht te krijgen in hun eisen en behoeften.

Probeer ons uit, daag ons uit en neem nu contact met ons op voor een consult, een GRATIS workshop of gewoon voor een eerste gesprek om te ontdekken wat ons team voor jouw organisatie kan betekenen!


Previous
Previous

Storyboarding en scripting voor eLearning-projecten

Next
Next

Storyboarding en scripting voor eLearning-cursussen