Merkrichtlijn voor eLearning cursussen en platform

Een uitstekende eLearning-cursus maken is een kwestie van een indrukwekkend merk neerzetten.

Hoe kunt u uw eLearning cursussen brandmerken zodat ze zich onderscheiden van de massa?

Zoals al uw merkactiva, moet ook uw e-learning inhoud zorgvuldig worden gebrandmerkt en tot in het kleinste detail worden ontworpen.

Weinig mensen zijn echter bekwaam genoeg om tekst, foto's, audio, animatie en video samen te voegen en een doeltreffende presentatie te maken. U hebt een eLearningbureau gespecialiseerd in branding nodig om dit project te leiden.  

In dit artikel bespreken we hoe u uw opleidingsplatform kunt laten opvallen.

We bespreken ook de vereisten, het proces en de fasen van een eLearning brand creation project.


Hoe brandt u uw eLearning cursus?


Wat is een merkidentiteit?

 

Een merkidentiteit geeft uw bedrijf body en persoonlijkheid. Branding draagt uw waarden en filosofie uit als een belofte.

Merkidentiteit is uw naam, logo, slogan, woorden, kleuren, geluiden, video's, stem, symbool ....


Waarom moet u uw eLearning-cursus van een merknaam voorzien?

 

Een sterk merk is belangrijk voor elk bedrijf of project, maar in het bijzonder voor een internetbedrijf waar het merk het enige gezicht van uw organisatie is.

Er zijn zoveel bedrijven die concurreren om aandacht, en als u wilt dat het uwe wordt opgemerkt, moet u een sterk merk opbouwen om op te vallen en uniek te zijn. En gezien worden heeft de meer professionele.

 

Hier zijn enkele dingen om in gedachten te houden om dat te doen:

  • Branding van uw eLearning platform of eLearning cursussen kan helpen om zich te onderscheiden van de concurrenten door het een unieke en professionele identiteit te geven.

  • Omdat mensen zich tot merken verhouden, kan een herkenbaar merk ervoor zorgen dat uw eLearning platform en eLearning cursussen worden opgemerkt, als leider worden gezien, bezoekers aantrekken en converteren naar klanten.

 

Uw taak als instructieontwerper of Learning Officer bestaat erin ervoor te zorgen dat uw eLearning-cursussen effectief en aantrekkelijk zijn. Voordat u dat kunt doen, moet u ervoor zorgen dat uw eLearning-cursussen zichtbaar en uitnodigend zijn voor potentiële lerenden.


Branding is het antwoord op dat probleem.


Maar Branding is verbonden met design en helpt bij het lezen, ontvangen en begrijpen van de informatie en het onderwijs. Branding betekent ook kwaliteit en duidelijkheid!

Met branding kan uw elearningcursus gedifferentieerd en gedenkwaardiger worden. Bovendien schept een sterk merk vertrouwen bij de cursisten en maakt het hen waarschijnlijker om zich in te schrijven en het project goed te keuren.

Het proces van branding van eLearning kan worden omschreven in een verklaring (je hebt een doel nodig):

  • Ontwikkeling van een elearningstrategie op basis van een mission statement en een doelgroepdefinitie om een mission statement op te stellen.

Een mission statement helpt je te identificeren wie je bent als bedrijf of project en tegelijkertijd mensen te overtuigen om jou te kiezen boven andere alternatieven.


Wat is de missie van uw bedrijf?  

Het is een van de eerste dingen die een potentiële klant ziet. Zet de verklaring of het idee neer dat uw bedrijf definieert en wat u uw klanten aanbiedt om een krachtige elearning branding strategie te creëren.

Is uw elearning merkrichtlijn (een richtlijn voor het maken van elearning) in overeenstemming met de waarden van uw bedrijf en de boodschap die het uitdraagt?

Je moet je waarden definiëren! Wie je bent!

Sterk, Zorgzaam, Effectief, Creatief, Serieus, Verantwoordelijk, Betrouwbaar, Trendy, Flexibel, Ervaren, Veilig, Bescheiden, Deskundig, Mooi, Clair, Snel, Leuk, Effectief, Makkelijk, Simpel

Een eLearning-cursus maken die opvalt is moeilijk.



Hier volgen enkele tips over hoe u uw eLearning-platform en eLearning-cursussen kunt brandmerken om ze uniek te maken.

 

Spiegel uw waarden en bepaal de pijlers die uw elearningmerk vormen:

  • Identificeer uw publiek

  • Positioneer uw e-learning cursussen of project

  • Bepaal de persoonlijkheid van uw project

  • Creëer in lijn met uw logo een duidelijke slogan

Het doel van deze operatie is om uniek te zijn en een duidelijk en hoorbaar aanbod op te bouwen!

Check list:

  • Hoe kan ik mijn project het beste omschrijven?

  • Welke woorden beschrijven mijn cursussen?

  • Op wie richten we ons (persona's)?

  • Wat lossen we op?

  • Wat zijn de doelen en doelstellingen?

  • Op welke sector richten we ons?

Opmerking: Het is belangrijk ervoor te zorgen dat uw elearning platform uw eLearning merk zo goed mogelijk weerspiegelt, want uw Learning Management System (LMS) is een weerspiegeling van uw project.

Het Learning Lab LMS geeft u de mogelijkheid om uw elearning platform en uw cursussen volledig te personaliseren.

U kunt uw eigen layout maken, uw catalogus organiseren maar ook uw lettertypes, kleuren, afbeeldingen, animaties... aanpassen.

Met onze krachtige Authoring Tool kunt u uw cursusdia's tot in de kleinste details ontwerpen: animatie, achtergrond, kleuren...


eLearning Merkontwikkeling


Bedrijfscertificaten aanbieden

De certificering van een bedrijf is een sterke aanwijzing dat uw werknemers de beste opleiding en ontwikkeling krijgen en dat uw bedrijf zich inzet voor hun welzijn.

Ontwikkel een gevoel van trots!

Door de elearningcertificering van uw organisatie te promoten, kunt u uw merk versterken.

U kunt potentiële klanten laten weten dat uw bedrijf professioneel en betrouwbaar is door bedrijfscertificaten op te nemen in uw branding.


Maak gebruik van uw expertise

Woorden en informatie maken ook deel uit van uw eLearning merk.

Boeiende inhoud van grote deelnemers en deskundigen is uw beste ambassadeur.

Het is belangrijk om in eLearning cursussen inhoud van hoge kwaliteit te bieden die voldoet aan de behoeften van de deelnemers.

Check list:

  • Werk samen met instructieontwerper om expertise te digitaliseren

  • Wees creatief en ontwerp scenario's

  • Investeer in video's: Interview, animatie met voice over, webinars

  • Maak een Youtube kanaal met gratis informatie

  • Deel kennis via een nieuwsbrief

  • Lanceer je blog!

Het doel van eLearning branding is om een emotionele band met het publiek op te bouwen, niet alleen om een logo of naam te creëren.

Een elearningcursus kan een krachtig merk worden als hij inhoud van hoge kwaliteit en een boeiende leerervaring biedt.



Branding voor elearning

 

Merkontwikkeling voor elearning is een complexe discipline die essentieel is voor de ontwikkeling van uw e-learning platform en uw elearning cursussen.

Het succes van uw e-learningproject zal ook afhangen van het succes ervan. Het zal des te gemakkelijker zijn om uw cursussen te promoten.

Naast het marketing- en dus commerciële aspect, zal branding, met het gebruik van design in zijn edele definitie, de waarde van uw opleiding verhogen tot een optimaal niveau van begrip, betrokkenheid, plezier, duidelijkheid en gemakkelijke toegang tot de informatie en kennis.

 

Branding is de basis!


Previous
Previous

Wat zijn de voordelen van leren op basis van scenario's?

Next
Next

E-learning cursussen ontwerpen voor Neurodiversiteit.