LMS voor universiteit en school

Hoe het eerste eLearning-platform de universiteiten verandert

Onderwijsorganisaties, universiteiten, scholen, academies... al deze organisaties hebben een specifiek en krachtig eLearning-platform nodig om hun trainingsmateriaal onbeperkt en met creativiteit aan te bieden!

 

De enscenering van informatie en de educatieve behoeften van complexe media zoals video, audio, interactieve diagrammen, discussie- en reflectieforums, enz. zijn van vitaal belang voor deze wetenschaps- en onderzoeksindustrie.

Deze innovatieve benadering van onderwijs verbetert niet alleen de leerervaring, maar bevordert ook zelfstudie, gepersonaliseerde instructie en de ontwikkeling van essentiële digitale vaardigheden. Terwijl we ons verdiepen in de wereld van LMS, zullen we de voordelen, uitdagingen en toekomstperspectieven van deze baanbrekende technologie onderzoeken en ontdekken hoe het het landschap van het onderwijs opnieuw vormgeeft, waardoor zowel studenten als docenten meer mogelijkheden krijgen.

In dit artikel geven we een overzicht van de functies die nodig zijn om de missie van training en kennisoverdracht voor een universiteit of onderwijsorganisatie correct, zonder beperkingen en vooral effectief uit te voeren.


Audio- en videogebaseerd leren

 

De wereld van het onderwijs is er een van manipulatie, discussie en, natuurlijk, uitwisseling. Audios, podcasts, webinars en video's zijn daarom perfect geschikt om complexe concepten te presenteren en te animeren.

 

Het geselecteerde eLearning platform of Learning Management System (LMS) moet de volgende functionaliteiten bieden:

  • Live video-opname

  • Interactieve video

  • Schermopname

  • Audio live en uploaden

  • Live virtueel klaslokaal

  • Video quiz

Om audio- en videogebaseerd leren effectief te implementeren, moeten universiteiten een geschikt eLearning-platform of Learning Management System (LMS) kiezen dat een reeks functionaliteiten biedt.

Live video-opname stelt professoren in staat om lezingen of discussies op te nemen en toegankelijk te maken voor studenten die de live sessie gemist hebben.

Interactieve video's stellen leerlingen in staat om actief met de inhoud aan de slag te gaan door vragen te beantwoorden of deel te nemen aan activiteiten die in de video zijn opgenomen.

Schermopnames zijn vooral handig om software of processen te demonstreren, zodat leerlingen een visuele gids hebben.

De mogelijkheid om audio live te zetten en te uploaden maakt het mogelijk om audio-inhoud in cursussen te integreren.

Dit kunnen opgenomen interviews, podcasts of zelfs live discussies tussen studenten en professoren zijn.

Een live virtueel klaslokaal maakt realtime interactie tussen studenten en docenten mogelijk, wat de samenwerking en betrokkenheid bevordert.

Door audio- en videoleren op te nemen in het universitair onderwijs kunnen instellingen de leerervaring verbeteren, actieve deelname bevorderen en het begrip van complexe concepten vergemakkelijken.

Het gebruik van verschillende multimediatools speelt niet alleen in op verschillende leerstijlen, maar creëert ook een boeiende en interactieve omgeving voor leerlingen.

Op video gebaseerde eLearning-platforms bieden leerlingen een interessantere en interactievere leerervaring. Video's maken visuele demonstraties, voorbeelden uit de praktijk en dynamische inhoud mogelijk die complexe concepten effectief kunnen overbrengen. Dit zorgt ervoor dat studenten de informatie beter begrijpen en vasthouden.

 

Op video gebaseerde eLearning-platforms stellen universiteiten in staat om flexibel en toegankelijk onderwijs aan te bieden. Studenten hebben toegang tot videocolleges en cursusmateriaal wanneer het hen uitkomt, vanaf elke plek met een internetverbinding. Deze flexibiliteit komt tegemoet aan verschillende leerstijlen en stelt studenten in staat om in hun eigen tempo te leren.

 

Videoplatforms bevatten vaak interactieve elementen zoals discussieforums, live chats en online gemeenschappen. Deze functies vergemakkelijken de samenwerking tussen studenten onderling en tussen studenten en docenten. Studenten kunnen deelnemen aan discussies, vragen stellen en hun perspectieven delen, wat een gemeenschapsgevoel bevordert en het leerproces verbetert.

 

Video-first eLearning platforms transformeren universiteiten door het verbeteren van de leerervaring, het vergroten van de toegankelijkheid, het bevorderen van samenwerking, het verlagen van de kosten, het vergroten van het wereldwijde bereik en het mogelijk maken van datagestuurde inzichten. Deze platforms veranderen de traditionele onderwijsmodellen en openen nieuwe mogelijkheden voor lesgeven en leren.


Forums, Chat: Sociaal en peer-to-peer leren

 

Digitale training mag de leerling niet isoleren, integendeel, het is een ruimte voor verbinding en uitwisseling.

Sociaal Leren en Peer-to-peer Leren zijn twee methodologieën die het proces van interpersoonlijk leren omvatten, waarbij individuen leren door samenwerking met anderen.

Sociaal leren speelt een cruciale rol in de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en attitudes door actieve deelname aan het sociale leven.

Deze vorm van leren vindt informeel plaats wanneer werknemers ideeën, informatie en kennis uitwisselen. Organisaties kunnen sociaal leren echter ook faciliteren via gestructureerde programma's zoals mentorschap of virtuele gemeenschappen.

Door sociaal leren en Peer to Peer te omarmen, pakken universiteiten verschillende uitdagingen aan en bereiken ze hun doelen. Studenten kunnen samenwerken en van elkaar leren, ze voelen zich gewaardeerd en gesteund, wat leidt tot meer betrokkenheid en loyaliteit.


Krachtig en creatief auteursgereedschap

Een auteurstool is een uitgebreide oplossing die ontworpen is om het proces van het maken van boeiende en interactieve trainingscontent te stroomlijnen. Met de vele functies kunnen gebruikers alle taken beheren, van storyboarding tot paginaopmaak, ontwerp, animatie, bewerking, lettertypen, achtergrond en vertaling.

Met slechts één klik kunnen studenten eenvoudig door de verschillende elementen van hun trainingsmateriaal navigeren en de nodige aanpassingen maken. Deze tool maakt meerdere softwareprogramma's overbodig en vereenvoudigt het maken van content.

Het Learning Lab LMS biedt een krachtige en creatieve auteurstool die het creëren van opleidingsinhoud aanzienlijk kan verbeteren. Door deze tool rechtstreeks in het LMS te integreren, hebben instructieontwerpers en universitaire materiedeskundigen het gemak van het creëren en ontwerpen van trainingscontent in één gecentraliseerd platform.

Een auteurstool is een waardevolle aanwinst voor elke universiteit die boeiende en interactieve trainingscontent wil maken. De uitgebreide functies en gebruiksvriendelijke interface maken het een ideale oplossing voor instructieontwerpers en materiedeskundigen. Met deze tool kunnen universiteiten en scholen hun trainingsprogramma's verbeteren en impactvolle leerervaringen leveren aan hun werknemers of leerlingen.


Duidelijk leerpad voor je leerlingen

We zijn verheugd om de nieuwste functie van Learning Lab LMS te introduceren: Leerpaden! Als beheerder hebt u nu de mogelijkheid om gepersonaliseerde leerpaden aan te maken voor uw leerlingen. Met leerpaden kunnen studenten gemakkelijk toegang krijgen tot hun leerdoelen en stappen op één plek. De dagen van het zoeken in verschillende modules en bronnen zijn voorbij.

Het creëren van een aangepast leertraject is nu zo eenvoudig als slepen en neerzetten. Admin-gebruikers kunnen de perfecte combinatie van modules samenstellen die past bij de behoeften en doelen van elke leerling. Deze flexibiliteit maakt een echt op maat gemaakte leerervaring mogelijk.

Een van de belangrijkste voordelen van Leerpaden is de mogelijkheid voor leerlingen om hun vooruitgang bij te houden en georganiseerd te blijven. Terwijl ze elke stap op hun leertraject voltooien, kunnen ze gemakkelijk zien wat ze al bereikt hebben en wat ze nog te wachten staat. Dit gevoel van structuur helpt om gemotiveerd en gefocust te blijven.

Voor beheerders bieden Leerpaden volledig inzicht in de voortgang van elke leerling. Dit maakt het makkelijker om persoonlijke ondersteuning en begeleiding te bieden waar nodig. Door een duidelijk inzicht te hebben in waar elke leerling zich bevindt op zijn leerpad, kunnen beheerders gerichte ondersteuning bieden en eventuele problemen aanpakken.

Om de motivatie van leerlingen nog verder te vergroten, bevatten Leerpaden ook de optie voor digitale badges. Als leerlingen elke stap of mijlpaal voltooien, kunnen ze badges verdienen om hun prestaties te laten zien. Dit gamification-element voegt een extra laag spanning en motivatie toe aan de leerervaring.

Met Leerpaden willen we de leerervaring van uw leerlingen verbeteren door een gebruiksvriendelijk en gepersonaliseerd platform aan te bieden. Geef uw leerlingen de tools die ze nodig hebben om te slagen door gebruik te maken van deze krachtige nieuwe functie.

Previous
Previous

Cognitieve principes in eLearning ontwerp

Next
Next

Premium LMS voor wetenschap en onderzoek.