Learning Experience Platform (LXP) functies Complete gids.

De beweging waarin leren centraal staat, waarbij de lerende centraal staat in de activiteiten die betrokken zijn bij de opbouw van informatiena en eLearning-content, is zeker gericht op ruimtes waarin wordt samengewerkt en informatie wordt gedeeld.

Een Learning Experience Platform (LXP) combineert de kracht van een LMS met andere cruciale technologieën tot een bouwsteen voor leren. Gebruikers van een Learning Experience Platform (LXP) hebben niet alleen toegang tot de inhoud, maar kunnen deze ook consumeren.

  • Wat is een Learning Experience Platform (LXP)?

  • Wat zijn de verschillen tussen het LXP en het LMS?

  • Voordelen van een LXP

  • Top leerervaring platform kenmerken

  • Door de gebruiker gegenereerde inhoud (UGC)

  • On Demand eLearning cursussen

Een Learning Experience Platform (LXP) is een op geavanceerde technologie gebouwd leerplatform dat alle partijen in de leerindustrie helpt de voordelen te zien van het gebruik van technologie om lerenden te helpen hun potentieel te ontsluiten en hun onderwijsdoelen te bereiken.

Technologie zoals learning centric, on demande en custom learning, User Generated Content en Social Learning processing heeft het mogelijk gemaakt leerplatforms te creëren die de tevredenheid van de lerende aanzienlijk verhogen.



Wat is een leerbelevingsplatform?

Het Learning Experience Platform (LXP) maakt het voor lerenden gemakkelijk om leermiddelen te zoeken, te creëren en te delen.

LXP maakt het mogelijk meer gepersonaliseerde leerervaringen te creëren door leermateriaal uit verschillende bronnen en ondersteuning te combineren:

  • Artikelen,

  • E-learning cursussen

  • Documenten

  • Webinars

  • Virtueel klaslokaal

  • Discussies

  • Worshop

  • Video's

  • Blogs

  • Vlogs

  • Audio

 

Het Learning Experience Platform (LXP) biedt suggesties en hulp via kunstmatige intelligentie in digitale communicatiepunten en verspreidt deze.

Met een LXP kunt u uw hele medewerkers- en klantenervaring via één enkele interface beheren.

  • Sociaal leren met discussie

  • Gepersonaliseerd leren op basis van voorkeur

  • Individuele leertrajecten

  • Leren op aanvraag

  • Ondersteunt alle soorten media (video, podcast (audio), webinars, artikelen / blogs...)

  • Venue social collaboration : blended learning we are on it

 

De vraag is natuurlijk of je een LMS of een LXP nodig hebt... Ik zal je meteen mijn mening geven... noch het een, noch het ander, maar beide!

Kies voor een hybride LMS / LXP oplossing zoals het Learning Lab.

Het is niet nodig om het ene tegenover het andere te stellen, want ze vullen elkaar aan. Er is kracht in aantallen.



Wat zijn de verschillen tussen de LXP en de LMS?

 

LMS'en en LXP'en hebben veel overeenkomsten. Het belangrijkste verschil tussen de twee is dat een LMS robuuste functies voor het verwerken van inhoud biedt.

Met een LMS kunt u op een robuuste manier omgaan met uw inhoud. U kunt er statistieken mee bijhouden, uw video/audio-inhoud mee beheren en uw werknemers en klanten tegelijkertijd behandelen. Een LMX zal gratis en zonder beperkingen inhoud kunnen delen.

Op hoog niveau zijn LXP's een belangrijke afwijking van de conventionele L&D leveringsmethode van bedrijven. Door lerenden te helpen op een meer persoonlijke manier met het platform te interageren, bieden LXP's mogelijkheden om de betrokkenheid bij platformgebruikers te verbeteren.

Leerinhoud en opleiding kunnen worden georganiseerd en gevolgd met behulp van een LMS (Learning Management System). Een consumentgericht leerervaringsplatform (LXP) bestaat uit een breed scala aan gepersonaliseerde informatie die beschikbaar is voor selectie.


LMS

Management

Instructeurs leiden

Catalogus

Opslag van inhoud

Cursussen

Video-gebaseerd leren

Onboarding

LXP

Ontdek

Zelfbeheer

Consumentenervaring

Creatie van inhoud

Externe informatie

Door de gebruiker gegenereerde inhoud

Sociaal leren XXL



Voordelen van een LXP

 

Leerervaring :

Met een LXP kunt u alle aspecten van een cursus beheren, van ontwikkeling tot functioneringsgesprekken, wat het gemakkelijker maakt om uw hele werknemerservaring via één enkele interface te beheren. Met een LXP kunt u ook alles beheren, van cursusinhoud tot functioneringsgesprekken.

 

Leerstrategie :

Een LXP zal u helpen één systeem op te zetten voor curriculumbeheer, klantenservice en werknemersprestaties. Bovendien kunt u met een LXP de efficiëntie van uw gehele leerstrategie verbeteren.

 

Personalisatie :

Een Learning Experience Platform maakt gepersonaliseerd onderwijs snel en uiterst effectief. Als gevolg daarvan zijn new-age platforms de standaard geworden voor corporate learning. De lerende is betrokken, pro-actief en vrij om zijn leertraject te beheren...

 

Resume:

·      Interne en externe middelen

·       Adaptief leertraject

·       Samenwerkend leren

·       Meest populaire functies:

o   Zelfgestuurd leren

o   Individueel leerplan vs publiek

o   Zoeken in verschillende soorten formaten... video's, artikelen, documenten...



Belangrijkste kenmerken leerervaringsplatform

 

CREATIE EN CURATIE VAN INHOUD

  • Creatie van inhoud: Leerervaringen worden gecreëerd door content creators, waaronder videogebaseerd leren, geschreven content en blog posts die het doelpubliek helpen er iets waardevols uit te halen.

    Het creëren van verse inhoud en het plaatsen ervan op uw site of in de sociale media maakt deel uit van het proces voor het creëren van inhoud. Het verzamelen en publiceren van e-learning content daarentegen staat bekend als cureren.

 

  • Content Curation : Curation is het proces van selecteren, organiseren en opmaken van artikelinhoud op basis van onderwerp of categorie om het voor lezers gemakkelijk toegankelijk en leesbaar te maken. Met dit proces kunt u dergelijke waardevolle inhoud (cursussen van de plank) vinden en samenbrengen.

    Curation en creatie van e-learningprojecten kunnen kleine ondernemers met weinig tijd helpen, maar ook zij kunnen baat hebben bij gecureerde inhoud.

 

USER GENERATED CONTENT

UGC, ook wel gebruikersinhoud genoemd, is een vorm van inhoud die wordt gegenereerd en geplaatst door cursisten of deelnemers aan sociale media.

U kunt elk type essay, video of foto gebruiken om de waarde van eLearning te promoten bij uw werknemers en studenten of om uw cursusinhoud onder de aandacht te brengen bij uw deelnemers.

 

UGC kan zijn:

1.      Artikelen,

2.     Blogs,

3.     Videos,

4.    Cursussen...

Experts produceren misschien niet zoveel hoogwaardige en diepgaande inhoud als UGC dat kan. Het kan echter wel de aandacht trekken:

1.      Braimstroming

2.     Discussie

3.     Reflexie

4.    Uitdaging...

 

Het creëren van een succesvol en boeiend e-learningprogramma is eenvoudig als u een elearningplatform zoals het Learning Lab gebruikt, waarmee u uw eigen inhoud kunt uploaden en waarmee lerenden gemakkelijk hun eigen inhoud kunnen creëren en delen.

SOCIAAL LEREN EN SAMENWERKING

Sociaal leren is een leermethode die de nadruk legt op verbindingen tussen groepsleden. Studies hebben aangetoond dat sociaal leren effectiever is dan andere leermethoden.

Het idee achter een LXP is om leren gemakkelijker en leuker te maken voor uw werknemers.

Albert Bandura stelt dat individuen geprogrammeerd zijn om zelf te leren en dat zij van nature en aangeboren zelflerend zijn:

  • Observeren,

  • Imiteren,

  • en reproduceren...

Sociaal Leren is interpersoonlijk leren door  

  • Samenwerking

  • Samenwerking

Sociaal leren is een vorm van informeel leren die optreedt wanneer werknemers met elkaar delen:  

  • Ideeën,

  • Informatie

  • En kennis.

 

Tijdens discussies en uitwisselingen bevordert het proces van herhaling het vasthouden van informatie.

  • Voortplanting

  • Hoor- en kopieerprocessen door mimicry en modelling.

  • Motivatie

  • Zelftraining en groepswerk verhogen de motivatie en passies.

 

Sinds de uitvinding van e-learning hebben zich belangrijke ontwikkelingen voorgedaan. Cursusonderdelen en instructiemateriaal zijn niet langer beperkt tot tekst alleen. Ondanks alle vooruitgang in e-learning blijft het isolement van de leerling een probleem.

LEERLING CENTRAAL

De stappen om een aantrekkelijkere leeromgeving te creëren met behulp van de leerlinggerichte benadering.

De leerlinggerichte benadering van eLearning-onderwijs legt de nadruk op het creëren van een meer boeiende leeromgeving met activiteiten en meeslepende ervaringen, waarbij de leerlingen een grote betrokkenheid hebben en de behoeften van de leerling voorop staan.

Het doel van een LXP is de verbinding tussen mensen via technologie te verbeteren.

De onderwijsaanpak benadrukt het vermogen van lerenden om het geleerde in te brengen.

  • Hun eigen kennis,

  • Vroegere ervaringen,

  • Onderwijs,

  • en ideeën voor het nieuwe leren.

Het is gemakkelijk om in de val te lopen om de laatste zogenaamde trend te implementeren wanneer we het hebben over het veranderen van ons klaslokaal in een meer aantrekkelijke leeromgeving.

Denk na:

  • Activiteiten

  • Engagement

  • Eigen onderzoek

  • Eigen werk

  • Manipulaties

  • Interacties

Deelnemers aan leerlinggerichte lessen en programma's worden betrokken bij de planning, uitvoering en evaluatie.


INHOUDELIJK ONTWERP EN PROJECTBEHEER

Eerst heb je een tool nodig om je project ongelimiteerd te ontwerpen. Je hebt een LMS nodig met een Authoring Tool.

Een authoring tool, in eLearning, biedt u sjablonen en technieken om uw persoonlijke eLearning cursussen te genereren. Als u uw eigen leerprogramma's wilt ontwerpen, is een auteurstool de aangewezen weg.

Het biedt instructieontwerpers de mogelijkheid om hun eigen workflows, projecten en cursusmateriaal te creëren, evenals een auteurstool die een cursusontwerp omzet in een interactieve ervaring voor lerenden.

Meer informatie

 

Ten tweede heeft u en e-Learning Project Management Tool nodig. Project managers kunnen efficiënt projecten beheren door gebruik te maken van The Learning LAB's Project management eLearningTool's brede scala aan functies, waaronder:

  • Plan,

  • Beheer,

  • Delen,

  • Ontwerp,

  • Chat,

  • valideren

  • En volg de voortgang van alle stadia van een project.

 

Met onze projectbeheertool kunt u een interface op maat van uw behoeften bouwen en een groot aantal ingebouwde hulpmiddelen opnemen om alle aspecten van het projectbeheer te vereenvoudigen en te versnellen.

Meer informatie

GEGEVENSANALYSE EN RAPPORTAGE 

Gegevensanalyse is het proces waarbij ruwe gegevens worden onderzocht en conclusies worden getrokken.

Zonder gegevens en analyse kunt u uw eLearning-project niet beheren.

Een rapport zal u toelaten te begrijpen of u uw doelstellingen bereikt, welke lessen onafgewerkt zijn en waarom, welke vragen het moeilijkst of het gemakkelijkst zijn (te veel?), waar lerenden de cursus hebben verlaten...  

  • Globaal gegevensdashboard

  • Aangepaste rapportage

  • Prestaties van leerlingen

  • Analyse van lessen

  • Activiteitenlogboeken

     

De redenen voor de noodzaak om gegevens te ontvangen en de tijd te nemen om ermee te werken zijn eindeloos!


Voordelen van een Learning Experience Platform (LXP)

Kennisplatform

Een LXP moet de ambitie hebben om een Learning Management System te zijn.

Het belangrijkste principe om van een e-learning platform een LXP te maken is het bouwen van een gestructureerd, gestructureerd kennisplatform.

Daardoor zijn de cursussen beter aanpasbaar en bevredigender voor de klanten als ze zijn afgestemd op hun specifieke behoeften. Bovendien zorgt een LXP-platform ervoor dat het leren eenvoudig en efficiënt verloopt.

Ruimte voor samenwerking

De filosofie van een LXP is de betrokkenheid van de communities bij de ontwikkeling en het ontwerp van e-learning content.

De technologie moedigt het creëren van inhoud, peer-to-peer intuïtief leren, interactie en immersief leren aan, wat allemaal een grotere deelname van de gebruikers aan de ontwikkeling van de inhoudstrategie bevordert.

 

Verloving

De betrokkenheid en de samenwerkingsgeest van de gemeenschappen bij het LXP-project verhoogt de mate van adoptie van het project vanaf het begin. Je zult altijd winnen door je leerlingen te beschouwen als intelligente wezens die het recht hebben te handelen bij het delen van informatie.

  • Gamification,

  • Leergemeenschappen,

  • Chats,

  • Discussieborden,

  • Forums

  • Videogebaseerd leren

Hoe meer actieve gebruikers op het platform, hoe beter adaptief leren kan zijn.



Previous
Previous

De Toekomst van Sport: E-learning platform voor video-gebaseerd leren

Next
Next

Design thinking om de ontwikkeling van eLearning te stimuleren