E-learning platform voor Sales Enablement

E-learning voor verkooptraining: een weg naar succes

Een visie om te slagen in het bedrijfsleven zonder deskundige en geïnformeerde leden in het verkoopteam is niets anders dan een illusie.

Controleer elke organisatie met een constante verkoopstroom, de verkopers kennen en doen hun werk goed.

Het is dus geen raketwetenschap om groot te worden in de zakenwereld. De verkopers moeten goed zijn uitgerust, goed zijn opgeleid en ondersteuning krijgen via e-learning.

In dit artikel laat ik je zien hoe e-learning hen kan helpen om alles te leren wat ze nodig hebben om efficiënt te kunnen leveren. Lees verder!

Waarom uw verkoopteam online / e-learning training nodig heeft

De meeste verkopers, ongeacht waar ze werken, vinden het moeilijk om een paar uur vrij te maken om in een klaslokaal te leren. Weet u waarom?

Voor hen kunnen die één of twee uur in het klaslokaal hen grote deals opleveren. En het is echt waar. Met e-learning online training kunnen ze hun cake opeten en nog steeds hebben. Hier zijn drie manieren waarop online training dingen beter maakt en werkt op sales enablement.


E-learning ondersteunt leren op afstand

Werken als verkoper kan heel boeiend zijn. Mensen in callcenters zijn altijd aan het bellen en mensen in het veld zijn altijd onderweg. Het kan dus een uitdaging zijn om voor iedereen lessen op locatie te organiseren. Maar met e-learning kunnen ze op afstand in hun eigen tempo leren met behulp van hun smartphone.

Sales Enablement inzetten met e-learning biedt een hoge mate van flexibiliteit

Zoals vaak gezegd wordt in de bedrijfswereld, is het tevergeefs om met meer te doen wat met minder kan. Met e-learning kunnen verkopers effectief communiceren met cursusleiders. Dat is flexibiliteit ten top


Investeer in Sales Enablement

Met Sales Enablement Training kunt u de werktijd van uw verkopers optimaliseren. Kortom, u kunt de inspanningen van uw verkopers kanaliseren, zodat ze zich kunnen concentreren op waar ze goed in zijn, zonder te hoeven zoeken naar inhoud...

De productiviteit van het verkoopteam is een belangrijk punt, omdat het een directe invloed heeft op de prestaties van het bedrijf.

Voortdurend verbeteren van de relevantie van content, die vervolgens een beslissende verkoopondersteuning wordt dankzij prestatiegegevens en feedback van verkopers

De Sales Enablement Optimization Study For Your Business toont aan dat het verhogen van de verkooptijd de hoogste prioriteit heeft voor sales enablement bedrijven.


E-learning ondersteunt geleidelijk leren

Omdat verkopers altijd bezig zijn, kan het moeilijk voor ze zijn om een uur of twee aan een stuk te leren. Met de e-learningondersteuning van Sales Enablement kunnen lessen worden opgesplitst in korte clips van elk ongeveer 5 minuten. En daarmee wordt het nog eenvoudiger om het geleerde in praktijk te brengen.


Online trainingsmodellen die u kunt overnemen

Sales Enablement Training

 

1. Digitale cursussen op maat

Het aanpassen van digitale Sales Enablement cursussen is een geweldig idee dat je kunt uitproberen. Je kunt lessen maken over verschillende onderwerpen, zoals effectieve marketingstrategieën, productinformatie en meer. En omdat ze allemaal op maat worden gemaakt, zal de inhoud alleen gaan over wat de leden van je verkoopteam nodig hebben.

Bovendien kan de leiding van de organisatie er ook actief bij worden betrokken.


2. Microlearning

Zoals ik al eerder zei, zijn verkopers altijd bezig, waardoor er geen tijd is voor lange trainingssessies. E-learningcursussen voor Sales Enablement kunnen worden gemaakt in korte modules, videoclips en infographics.

Dat zou hen zelfs helpen om geleerde vaardigheden te behouden en beter toe te passen.


 

3. Videos

Alles over een product of de manier om het op de markt te brengen kan worden uitgelegd via korte video's.

Het is zo'n ongecompliceerde tool om uit te proberen voor je E-Learning Sales Enablement Training strategie.


4. Game-Based Learning

De aard van het werk van een verkoper brengt deze mentale stress met zich mee. Het zou veel leuker kunnen zijn als bedrijven gebruik maken van spelgebaseerde benaderingen zoals badges, punten of leaderboards.

Zo'n concurrentiemodel zou hen er zelfs toe aanzetten harder te werken.


5. Product training

Na elke nieuwe aanwerving is het noodzakelijk om de nieuwe medewerkers te trainen over het product van het bedrijf en hoe ze potentiële kopers aan de haak kunnen slaan wanneer ze hen benaderen. De traditionele aanpak is dat de ervaren medewerkers hen trainen, maar dat gaat ten koste van hun persoonlijke taken. Met een online producttraining kun je die tijd besparen.

Een ander voordeel is dat het je helpt om wijzigingen in je product bij te houden, omdat je het altijd kunt bijwerken als er nieuwe functies verschijnen.


6. Standaarden en best practices

Net als bij elk ander aspect van het bedrijfsleven zijn er ook bij marketing "do's" en "don'ts". Meestal hebben bedrijven unieke tools, normen en benaderingen voor het monitoren van hun activiteiten.

Over al deze zaken moet je de leden van je verkoopteam goed informeren. Je kunt zelfs online trainingen geven over het gebruik van je online platforms.

Op onze e-learningplatforms kunnen trainers en cursisten feedback uitwisselen via het commentaargedeelte.


Conclusie

Bij TheLearning LAB zetten onze professionals zich in om u te helpen met resultaatgerichte sales enablement-ervaringen.

Ons platform is ontworpen met geweldige functies en tools die nodig zijn om van sales enablement training een succes te maken.

Ik hoop dat dit inzicht geeft in hoe je je sales enablement training kunt verbeteren.

Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met me op of vraag een gratis demo aan.

Previous
Previous

Tips voor het maken van de beste e-learninginhoud voor LMS

Next
Next

Het ADDIE-model van instructieontwerp