Nieuwe e-Learning trends voor 2022
Wat de jaren 2022 de eLearning-markt zullen brengen, kan niet met 100% nauwkeurigheid worden voorspeld, omdat we nog maar aan het begin staan van wat zeker een opwindende reis van innovatie en technologische verandering zal worden in het nieuwe decennium van de e-learning platformtrend.
Wat we wel weten, is dat e-learning zal blijven groeien en aan populariteit zal winnen naarmate bedrijven, scholen en organisaties hun toevlucht nemen tot opties voor toegang op afstand. TheLearning LAB, een e-learning agentschap, is al meer dan vijftien jaar betrokken bij de e-learning industrie en de ontwikkeling van e-learning en ons team is getuige geweest van grote veranderingen, innovatieve nieuwe methoden en ongelooflijke vooruitgang in e-learning gedurende deze tijd.
We zijn altijd op zoek naar de volgende grote innovatie op het gebied van e-learning en bieden onze klanten het allerbeste op het gebied van ontwerp, functies en methodologie. Wij zijn het volgende generatie e-learning agentschap en platform
De mogelijkheden van waar e-learning naartoe kan gaan zijn vrijwel oneindig, maar op basis van de huidige trends en hoe ze op dit moment van start gaan, kunnen we enigszins voorspellen wat er zou kunnen gebeuren en wat het volgende grote ding in de e-learning industrie voor e-learning agentschap of e-learning platform zou kunnen zijn! Ons team heeft een lijst samengesteld van opkomende trends en de opwindende groei die de komende jaren te zien zal zijn in de e-learning industrie.
Laten we eens een snelle blik werpen op de groei van de eLearning-industrie aan de hand van enkele belangrijke statistieken, om de industrie voor u in de juiste context te plaatsen.
De eLearning agentschappen en platformen evolueren, veranderen en groeien aan een astronomisch tempo.
Om je een idee te geven van het potentieel dat de e-learning industrie heeft om organisaties een boom in business te bezorgen: techgigant IBM bespaarde ongeveer 200 miljoen dollar door eLearning in hun organisatie te implementeren, in vergelijking met traditionele training - en dat is nog voordat de cursus zelfs maar zijn vruchten begon af te werpen door werknemers effectief bij te scholen!
Naast eLearning heeft de mobiele e-learning industrie de afgelopen jaren een gemiddelde groei van 23% gekend.
Deels door de pandemie, deels door de veelzijdigheid en onze steeds meer verbonden wereld, is de markt voor mobiel leren gestegen tot 27,32 miljard dollar; vergelijk dit met 2015, toen dezelfde markt slechts 7,98 miljard dollar waard was!
Het is duidelijk dat het nog toegankelijker en gebruiksvriendelijker maken van eLearning en het beter afstemmen ervan op mensen die veel onderweg zijn, belangrijke overwegingen zijn voor de toekomst. De feiten en cijfers wijzen op aanhoudend succes, aangezien de markt tegen het einde van dit jaar meer dan 37,6 miljard dollar waard zal zijn. De tijd om mee te doen is nu! Meer weten over mobiel leren (mLearning)?
Nu we enkele statistieken hebben gedeeld over de opwindende mogelijkheden die al floreren binnen de eLearning-industrie.
In de volgende sectie zullen we wat meer licht werpen op de e-learning trends die je de komende jaren kunt verwachten!
Ben je klaar om erachter te komen? Laten we beginnen!
3 beste eLearning-trends in opkomst
1) Videogebaseerde e-Learning
Als er iets fout gaat of als we hulp nodig hebben, is ons eerste instinct om naar oplossingen te zoeken op YouTube. Het is zoveel makkelijker om een video te bekijken en een concept snel te begrijpen dan om een lange blogpost over hetzelfde onderwerp te lezen. De reden waarom e-learning video's zo effectief zijn, is dat de menselijke aandachtsspanne nu korter is dan ooit, en video's visueel aantrekkelijker zijn en onze aandacht langer vasthouden.
Het mag geen verrassing zijn dat steeds meer eLearning-platforms voornamelijk gebaseerd zijn op videogebaseerd leren. Dit is een steeds groeiende eLearning-trend in 2022 die niet snel zal afnemen en diegenen die een tekstgebaseerd, traditioneel LMS gebruiken, lopen nu het risico achterop te raken.
Bij videogebaseerd leren moet je ervoor zorgen dat de video's niet onnodig lang zijn. We willen niet zeggen dat je belangrijke stukjes informatie moet overslaan of missen, maar je moet wel zo zuinig mogelijk zijn met de tijd. Als er iets is dat echt een gedetailleerde uitleg nodig heeft, breek je video dan op in meerdere kleine delen in plaats van alles in één keer uit te leggen. Als je het verkeerd aanpakt, verliest videogebaseerd leren zijn kracht! Voor meer informatie over videogebaseerd leren.
Ons e-learning agentschap TheLearning LAB besteedt speciale aandacht aan video e-learning content en ons LMS e-learning platform is video-first.
Ons e-learningbureau gelooft dat het visualiseren van de relatie tussen ideeën en concepten veel effectiever is dan elke andere aanpak.
Ons E-learning platform is in de eerste plaats een auteurstool voor creatieve mensen.
2) Gamification…
Gamification bestaat al een tijdje en mensen uit zeer verschillende leeftijdsgroepen gebruiken het voor leerdoeleinden, maar de doeltreffendheid ervan is bewezen en de populariteit neemt nu een hoge vlucht. Gamification omvat alles van eenvoudige reken- en spellingsspelletjes voor peuters en kleuters tot complexe rankings, punten verdienen, een level omhoog gaan en gameplay voor werknemers in het bedrijfsleven.
Nee, deze educatieve games zijn zeker niet alleen beperkt tot onderwijsinstellingen of een jong publiek! Veel toporganisaties gebruiken ze om werknemers bij te scholen, en met groot succes. Complexe onderwerpen en termen kunnen effectief worden uitgelegd via games, zodat leerlingen ze gemakkelijk kunnen begrijpen en hun begrip kunnen oefenen in een boeiende omgeving.
plus AR, VR en MR!
De afgelopen jaren is de inhoud van gamification snel geëvolueerd met het gebruik van Artificial Reality (AR), Virtual Reality (VR) en Mixed Reality (MR). Deze vormen een geweldige aanvulling en worden verondersteld een hoge mate van betrokkenheid en retentie te bieden aan werknemers die eLearning-platforms gebruiken.
De bovengenoemde technologieën bevinden zich nog in de beginfase en zullen naar verwachting exponentieel groeien. De wereldwijde virtual reality-markt voor eLearning bedroeg in 2018 bijvoorbeeld 60 miljoen USD en zal naar verwachting in 2025 zijn opgelopen tot maar liefst 1478 USD.
Hier bij TheLearning LAB, ons eLearning agentschap in Genève, erkennen we dat gamification een opkomende trend is. Daarom gebruiken we gamification om een extra laag van interactiviteit toe te voegen aan de eLearning programma's van onze klanten.
Dit verbetert de gebruikerservaring en zorgt voor een gedenkwaardige leerervaring voor de gebruiker.
3) Ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI)
AI werd aanvankelijk beschouwd als een superdure en onbereikbare technologie die was ontworpen voor een aantal zeer unieke doeleinden. Maar zoals we nu zien, heeft iedereen met een smartphone toegang tot AI. Google Assistant en Siri zijn slechts enkele voorbeelden van alledaags AI-gebruik waar we allemaal aan gewend zijn geraakt.
Het hele concept van AI is zeker niet beperkt tot virtuele assistenten. Er zijn ook veel andere toepassingen. In feite kan AI bijna alles als het goed geprogrammeerd is.
Een goed voorbeeld van AI in de eLearning-industrie is het gebruik ervan binnen Learning Management Systems (LMS). Veel LMS gebruiken AI voor gegevensautomatisering, om gegevens van gebruikers te verzamelen en vervolgens de beste routines en strategieën aan te bevelen om hun leergewoonten te verbeteren. Deze aanbevelingen zijn misschien nog niet altijd 100% accuraat, omdat AI zich blijft ontwikkelen, maar ze hebben bewezen zeer nuttig te zijn voor veel lerenden.
Na 2020 zullen we zien dat AI veel geavanceerder wordt en daardoor veel meer wordt geïntegreerd in eLearning. Het zal toegang op afstand nog gemakkelijker, persoonlijker en boeiender maken voor lerenden!
Ben jij klaar voor de toekomst?
Dit zijn enkele van de eLearning-trends waarvan je kunt verwachten dat ze in 2020 en daarna steeds mainstreamer zullen worden! Zoals we al eerder zeiden, wordt verwacht dat de markt in 2025 meer dan 300 miljard dollar zal bedragen, dus de komende tijden zullen zeker spannend worden. Er is nooit een beter moment dan het heden om te innoveren en deel uit te maken van het succesverhaal!
Bij TheLearning LAB zit innovatie ingebakken in ons DNA en we bieden veel van de bovenstaande diensten aan onze klanten. Dit zorgt ervoor dat hun eLearning oplossing voorop loopt. Ons LMS is voornamelijk gebaseerd op video en we gebruiken gamification om de eLearning-inhoud zeer memorabel te maken. Er is geen innovatie waar we op achterlopen; we bieden de allerbeste 360° service van concept tot voltooiing.