Tips voor het maken van de beste e-learning inhoud

E-learning staat hoog tussen de vormen van leren en onderwijs die sinds mensenheugenis bestaan. E-learning maakt pendelen overbodig, maakt leren in het gewenste tempo mogelijk en heeft een betaalbare prijs, drie kenmerken die de positie van e-learning in de verschillende sectoren en zelfs in traditionele onderwijsinstellingen hebben versterkt.


Het gesprek over de vraag of e-learning een blijvertje is, is overbodig geworden en vervangen door de vraag hoe we deze weg kunnen maximaliseren. Het creëren van de beste kwaliteit opleidingsinhoud is een eenvoudige strategie om e-learning te maximaliseren.

Training Ontwikkeling, e-learning agentschap

Creëer geweldige inhoud en online cursussen zullen zichzelf verkopen en maximaal efficiënt zijn. Hier zijn de beste tips om e-learninginhoud van hoge kwaliteit te creëren.


1) Microleren invoeren

Microlearning is eenvoudigweg het vervangen van grote brokken leerinhoud door kleine brokjes. Microlearningervaringen worden geassocieerd met een aanzienlijk hogere efficiëntie.

De verhoogde efficiëntie houdt rechtstreeks verband met de verbeterde verteerbaarheid van de inhoud.

De opdeling van grote brokken leerinhoud in kleine stukjes moet gepaard gaan met de integratie van interactieve elementen zoals spelletjes, video's en animaties.


2) Cursusinhoud categoriseren

Bij het maken van cursusinhoud is de verleiding groot om alle bevindingen uit onderzoek op te nemen.

Hoewel het een geweldige strategie lijkt, is dat niet het geval. De cursus zal alleen maar ineffectief worden door de onbetrouwbare inhoud.

Experts raden aan om alleen kritische inhoud op te nemen. Om dit te bereiken, moet de algemene inhoud of de onderzoeksresultaten worden onderverdeeld in categorieën. De categorieën kunnen zijn: must-know, should-know en may-know. De must-knows worden sterk benadrukt, terwijl er minimale nadruk wordt gelegd op de andere categorieën, vooral de may-know.

Training en cursusontwikkeling, e-learning agentschap


3) Houd de cursus interactief

Een trainingssessie zal niet automatisch effectief zijn omdat er essentiële informatie over het onderwerp wordt gedeeld.

Zelfs na het categoriseren en optimaliseren van de cursus is het belangrijk om de cursus interactief te houden. Dit is een weloverwogen proces dat kan worden bereikt door de cruciale elementen voor het aanmoedigen van interacties op te nemen.

Elementen die interacties aanmoedigen en die in 2021 in trainingscontent moeten worden opgenomen om de algehele effectiviteit te verbeteren, zijn onder andere vragen, statistieken, afbeeldingen en media, en quizzen. Gamification kan in het bijzonder worden toegepast om de effectiviteit van trainingsinhoud te verbeteren.


4) Ontwerp een unieke leerervaring

Elke trainingssessie is een andere leerervaring en moet ook als zodanig worden behandeld. Cursussen moeten dus ontworpen worden met een unieke leerervaring in gedachten. Een unieke leerervaring betrekt de cursist en wekt zijn interesse.

Houd bij het creëren van een unieke leerervaring voor elke trainingssessie rekening met de doelgroep en bepaal de meest efficiënte methoden om de gewenste betrokkenheid te bereiken. Zoals eerder vermeld, verbeteren interactie-elementen de effectiviteit van online cursussen. De beste manier om elementen van interactie toe te passen is om ze relateerbaar te houden voor het doelpubliek. Als er bijvoorbeeld verhalen en voorbeelden worden gebruikt, dan moeten die herkenbaar zijn voor de doelgroep.

Demografie van de doelgroep, inclusief cultuur, moet zorgvuldig worden bestudeerd voor de broodnodige inzichten om de interactie en effectiviteit te verbeteren.


5) Interactie aanmoedigen

Opleidingsinhoud wordt het best overgebracht wanneer de opleidingssessie interactief is. Daarom raden we sterk aan om interacties aan te moedigen.

Actieve discussies verbeteren vooral de retentie, wat een indicatie is voor de algemene effectiviteit van de cursus.

Discussieportalen worden vaak gebruikt om interacties te verbeteren en een interactieve leerervaring te creëren. De discussieportalen kunnen worden gebruikt om interacties aan te moedigen door regelmatig, misschien wel dagelijks, discussiestartervragen te sturen.

Andere bijzondere hulpmiddelen voor het aanmoedigen van interacties kunnen worden toegepast voor gespecialiseerde cursussen in verschillende bedrijfstakken.

We hebben sterke tips gegeven om de kwaliteit van de inhoud van trainingen te verbeteren. We belichten nu enkele cruciale digitale marketingtechnieken en -tools die verschillende organisaties kunnen toepassen om hun training te promoten. De essentiële tools en methoden zijn onder andere webinars, promotievideo's en e-mailmarketing.


Conclusie

Inspanningen om inhoud van hoge kwaliteit te creëren moeten gepaard gaan met inspanningen om mensen deze cursus te laten volgen of ervoor te laten betalen. Webinars, promotievideo's en e-mailmarketing kunnen worden toegepast om meer mensen naar de cursus te laten luisteren door een soort teaser te bieden.



Neem contact met ons op ons voor een GRATIS workshop. Wij kunnen uw eLearning visie tot leven brengen, want onderwijs is ons ding; wij leven en ademen het!

Hier bij TheLearning LAB, we gaan uitdagingen niet uit de weg en stoppen nooit met streven naar het allerbeste. Daag ons uit!

Previous
Previous

5 goede redenen om audio e-learning en podcasts te overwegen

Next
Next

Nieuwe e-Learning trends voor 2022