E-Learning Inbound Marketing Strategie

5 stappen om uw omzet en winst te verhogen.

 

Inbound marketing voor e-learningprojecten is een strategie om potentiële cursisten naar uw Learning Management System (LMS) te lokken in plaats van dat u op jacht moet gaan naar nieuwe klanten.

 

Het gaat erom nuttige inhoud te creëren die mensen willen vinden, delen en waarnaar ze linken, dus het heeft ook het dubbele voordeel dat het uw zichtbaarheid in zoekmachines vergroot.

 

Stappen:

  • Definieer uw doelmarkt

  • Creëer een Content Marketing Strategie

  • Ontwikkel uw marketingmiddelen

  • Bouw uw marketingstrategieën uit

  • Meet en verfijn uw vooruitgang

 

E-Learning Inbound marketing omvat het gebruik van verschillende tactieken zoals blog posts, sociale media, video en websites om potentiële cursisten naar uw elearning platform te brengen in plaats van ze zelf proberen te vinden.

Als u momenteel investeert in outbound marketingmethoden zoals koude prospectie of het versturen van e-mails in de hoop dat iemand uw product of dienst koopt, dan is het tijd voor een inbound transformatie.

 

Lees verder voor onze inbound marketingstrategie in zes stappen die uw bedrijf winstgevend zal laten groeien.

 


E-Learning Inbound Marketing Strategie


Bepaal uw doelmarkt

Voordat u enige marketingmiddelen creëert, moet u weten wie uw ideale klant is. Als u niet duidelijk bent over het type persoon dat u wilt aantrekken voor uw bedrijf, zult u het veel moeilijker hebben om hen als klant aan te trekken.

 

De eerste stap om een doeltreffende elearning inbound marketing strategie te creëren is te begrijpen aan wie u marketing doet.

U zult waarschijnlijk merken dat uw doelmarktselectie is onderverdeeld in twee hoofdtypen klanten - B2B en B2C. B2B marketing is het verkopen van cursussen of elearning diensten aan andere bedrijven, B2C marketing is het verkopen van online training of diensten rechtstreeks aan lerenden.

 

Lijst:

  • Schrijf een duidelijke beschrijving

  • Definieer resultaten en doelen

  • Bekijk de problemen die door de opleiding worden opgelost

  • Duur van de opleiding

  • Zorg voor een gratis inhoud

 

Bij het creëren van uw marketingmateriaal is het belangrijk om uw marktsegmentatie in gedachten te houden, zodat u alleen inhoud creëert die interessant is voor uw specifieke doelgroep.

Het definiëren van uw doelmarkt zal u helpen bij het creëren van waardegedreven marketingmateriaal dat waarschijnlijk uw omzet en winst zal verhogen.




Creëer een strategie voor inhoudsmarketing

 

Nadat u hebt ontdekt wie uw ideale klant is en hoe zijn aankoopreis eruitziet, is het belangrijk te begrijpen hoe u hem tot uw bedrijf kunt aantrekken.

U moet een contentmarketingstrategie creëren. Een contentmarketingstrategie voor elearningcursussen is een plan om inhoud te creëren die uw doelgroep aantrekt tot uw project en hen uiteindelijk omzet in betalende cursisten.

 

Het gaat erom te begrijpen wat uw leerlingen willen lezen en die inhoud aan te bieden, zodat ze u kunnen vinden en op uw affiliatelinks klikken of uw online cursussen of diensten kopen.

 

Als u ooit op een e-learningplatform bent geweest en door de cursuscatalogus hebt gebladerd, om vervolgens aan het einde van de pagina te belanden en u af te vragen waarom u er überhaupt naar hebt gekeken, is de kans groot dat u te maken hebt gehad met een slecht uitgevoerde contentmarketingstrategie.

 

U hebt misschien gezocht naar informatie of oplossingen voor een bepaald probleem en niet gevonden wat u zocht. Contentmarketing voor eLearningprojecten is een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen bij uw publiek en hen te informeren over de oplossingen die ze zoeken.

 

Het gaat erom uw lerenden te begrijpen en e-learninginhoud te creëren die waardevol voor hen is, zodat ze u vertrouwen en bij u willen kopen.

 

Hoe meer nuttige inhoud u consistent creëert en verspreidt, hoe meer verkeer u zult krijgen en hoe meer verkoop u daardoor zult realiseren.

 



Ontwikkel uw marketingmiddelen

 

Welke eLearning-marketingstrategieën u ook gebruikt, u moet de middelen ontwikkelen waarmee u ze kunt uitvoeren.

 

  • Videomarketing

  • E-book

  • Nieuwsbrief

  • SEO Blog

  • Webinars

  • Expert Interview

  • Freemium

 

Youtube biedt grote mogelijkheden.  

 

U hebt een goed ontworpen cursuscatalogus nodig als u uw cursuscatalogus op de markt gaat brengen of een landingspagina als u uw diensten op de markt gaat brengen.

 

Zodra u de middelen hebt ontwikkeld, is het tijd om ze te gaan verspreiden. Nogmaals, houd uw marktsegmentatie in gedachten, want u zult waarschijnlijk een breder publiek aantrekken dan alleen uw doelmarkt.

 

U wilt er echter zeker van zijn dat u niemand spamt met uw inhoud. Je moet er zeker van zijn dat je toestemming hebt om het te verspreiden.

 


Bouw uw marketingstrategieën uit

 

Zodra u uw marketingmiddelen hebt ontwikkeld, is het tijd om uw marketingstrategieën uit te voeren.

Marketingstrategieën omvatten gewoonlijk :

  • Social media marketing,

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO),

  • E-mailmarketing,

  • Content marketing,

  • Video Marketing,

  • En betaalde advertenties.

 

Zorg ervoor dat u niet al uw aandacht richt op slechts één strategie. U wilt uw marketinginspanningen diversifiëren, zodat u niet al uw eieren in één mand legt of vertrouwt op één enkele bron van verkeer naar uw marketingwebsite voor SEO.

 

Als u vertrouwt op één strategie en die strategie werkt niet, dan kan dat ook negatieve gevolgen hebben voor uw hele marketingplan. Als één strategie niet werkt, stop er dan niet meteen mee.

Geef het wat tijd en pas het aan indien nodig.

 

Er is geen regel die zegt dat als één strategie niet werkt, alle andere strategieën ook gegarandeerd mislukken.

 



Meet en verfijn uw vooruitgang

 

Zodra u uw e-learning marketingstrategieën hebt geïmplementeerd, moet u de vooruitgang ervan meten en zo nodig aanpassingen aanbrengen.

 

Als een of meer strategieën niet de gewenste resultaten opleveren, stop er dan niet meteen mee. Geef ze wat tijd om resultaten te genereren. Wees geduldig en pas ze zo nodig aan.

 

Het is belangrijk om uw vooruitgang te meten omdat het u helpt te ontdekken welke e-learning strategieën werken en welke moeten worden verfijnd.

 

Het helpt u ook om beter geïnformeerde beslissingen te nemen over de besteding van uw marketingbudget.

 


Inpakken

Als u uw bedrijf winstgevend wilt laten groeien, dan moet u beginnen te investeren in inbound marketing. Inbound marketing voor e-learning is een strategie die ontworpen is om potentiële klanten naar uw bedrijf te trekken in plaats van dat u op jacht moet gaan naar nieuwe klanten.

 

Recap :

  • Nieuwsbrieven versturen

  • Investeer in Video Teasers

  • Definieer doelen en prestaties

  • Freemium aanbieden

  • Krijg aanbevelingen

  • Interview uw experts

  • Maak een blog

  • Gebruik sociale media zoals Youtube

  • Maak contact met beïnvloeders

  • Betaalde advertenties

 

Het gaat erom nuttige inhoud te creëren die mensen willen vinden, delen en waarnaar ze linken, dus het heeft ook het dubbele voordeel dat het uw zichtbaarheid in zoekmachines vergroot.

 

Meer informatie:

https://www.thelearning-lab.com/blog-elearning-platform/16-tip-to-market-your-elearning-courses


Previous
Previous

Tips om uw Cognitieve Overbelasting in eLearning te Verminderen

Next
Next

Learning Lab, de complete tool voor het maken en beheren van e-learning cursussen