Top Elearning beïnvloeders
In een e-learning industrie in beroering, duiken namen op die hun stempel drukken op de business met innovatief en relevant denken. Er worden zelfs normen gesteld!
Van projectbeheer, instructieontwerp tot inhoudsontwikkeling, hier is een lijst van enkele beïnvloeders en knappe koppen die u moet volgen om te leren en op de hoogte te blijven van de beste praktijken van de e-learning industrie.
1. Cathy Moore - Map it
Cathy is een wereldberoemde opleidingsvernieuwer die de planeet wil redden van saaie instructies.
Zij gelooft dat het respecteren en diepgaand uitdagen van mensen belangrijk is voor bedrijfsprestaties.
Haar belangrijkste doelen zijn:
Hoe kunnen problemen worden opgelost?
Boeiende activiteiten creëren VS passieve cursussen
Cathy's ontwerpen zijn gebruikt door bedrijven als Microsoft, Pfizer, het Amerikaanse leger, Barclays en het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Zij is de ontwerper van de action mapping techniek van trainingsontwerp, die door bedrijven over de hele wereld is gebruikt om de prestaties te verbeteren.
Ze is uitgenodigd om haar ideeën voor het verbeteren van instructieontwerp in verschillende landen te presenteren, en is een veelgevraagd webinarpresentator. Catherine heeft ook prijzen gewonnen voor haar schrijven en ontwerpen, en was jurylid bij ontwerpwedstrijden.
Ze heeft meer dan 15.000 internationale abonnees op haar blog.
Haar ideeën worden wereldwijd gedeeld.
Boek:
Identificeer het probleem
Stel de doelen vast
Activiteiten creëren (sleutelbegrip)
Selecteer de vorm
Creëer boeiende uitdagingen
Toon het resultaat
2. Tim Slade - Het handboek voor eLearning-ontwerpers
In The eLearning Designer's Handbook laat Tim Slade zien dat het eLearning ontwikkelingsproces niet zo ingewikkeld is als het lijkt.
Tim geeft u praktische begeleiding en tips voor het hele ontwerp- en ontwikkelingsproces van eLearning, of u nu een beginner of een professional bent.
Hoofdstukken:
Waarom de meeste eLearning mislukt
Wat is eLearning?
Hoe mensen leren
Plan het project
Ontwerp een leeroplossing
Maak een storyboard
Ontwikkel de cursus
Interactiviteit integreren
De leerretentie verhogen
Uw cursus lanceren en meten
https://elearningacademy.io/books/the-elearning-designers-handbook/
3. Michael Allen - Gids voor e-Learning
Michael Allen's Gids voor e-Learning: Building Interactive, Fun, and Effective Learning Programs for Any Company - Second Edition biedt praktische kennis over hoe interactieve, leuke en effectieve online leerprogramma's te ontwikkelen.
Dit uitstekende boek geeft de antwoorden op de vragen over motivatie en interactiviteit, alsook lessen uit de geschiedenis om u te helpen veelvoorkomende valkuilen te vermijden en op de juiste weg naar e-learning succes. Het bevat ook aanwijzingen om veelvoorkomende valkuilen te vermijden en uw e-learning inspanningen te begeleiden.
Dit boek biedt meerdere perspectieven op wat uitstekende e-learning maakt, naast lessen uit de geschiedenis die u kunnen helpen om veelvoorkomende valkuilen te vermijden en naar succes te sturen.
Bovendien houdt het boek rekening met veranderingen in technologie en tools die het mogelijk maken om de behandelde strategieën, richtlijnen en technieken toe te passen.
https://www.alleninteractions.com/resources/book/michaels-guide-to-elearning
Boek:
Hoe technologie kan helpen
Inhoud creëren
Ervaringen en casestudies bespreken
Sleutelbegrippen begrijpen
4. Devlin Peck helpt Instructional Designers aan een hogere vaardigheid!
Devlin is een harde werker en toegewijde e-learning instructional designer die tonnen waardevolle informatie deelt met zijn gemeenschap.
Zijn YouTube-kanaal publiceert regelmatig leerzaam materiaal om je kennis te vergroten en te ontwikkelen.
Clark Quinn is Quinnovatie
Clark Quinn, Ph.D., staat bekend om zijn expertise op het gebied van leertechnologie, die bedrijven in staat stelt om via informatiesystemen te voldoen aan eisen op het gebied van leren, kennis en prestaties.
Zijn ontwerp van leerervaringen combineert wat we weten over hoe mensen denken en leren met inzicht in de technologische mogelijkheden om aan reële eisen te voldoen.
Quinn maakt gebruik van een reeks cognitieve wetenschappelijke vaardigheden, een breed scala aan computer- en netwerkvaardigheden die in de praktijk zijn aangetoond, aanzienlijke managementervaring en een staat van dienst op het gebied van succesvol denken en innoveren.
https://quinnovation.com/About.html
Het is duidelijk dat instructie-ontwerpers kennis moeten hebben van de leerwetenschap.
We weten dat leerwetenschap wordt toegepast op instructie. Als we weten hoe leren werkt en wat helpt en belemmert, kunnen we effectieve leerervaringen creëren. We moeten het laatste onderzoek blijven volgen en beschrijven hoe onze ontwerpen dit weerspiegelen. Hoe kunnen we beweren dat we competent zijn in onze methodologie als we die niet onder de loep nemen?