Creatieve ideeën voor e-learningproject

De voordelen van e-learning voor lerenden, leerkrachten en instellingen zijn talrijk.

Voor lerenden maakt het zelfstudie gemakkelijker dan ooit tevoren. Ze hebben altijd en overal toegang tot informatie.

E-learning verbetert ook de retentie doordat het voor gebruikers gemakkelijk is om steeds weer naar de lessen terug te keren. Het helpt leerlingen ook hun kennis te verbreden door online verschillende onderwerpen te verkennen.

In deze elearning blogpost leert u over creatieve ideeën die u kunt gebruiken bij het ontwerpen van uw eigen e-learning cursussen of modules.

Hoe meer we weten, hoe beter we worden in het begrijpen van nieuwe dingen en in het vasthouden van wat we leren na de eerste ervaring.

Daarom is het gebruik van creatieve ideeën voor e-learning bij het ontwerpen van ons onderwijs zo'n geweldig idee, omdat het ons niet alleen helpt te onthouden wat we hebben geleerd, maar ons ook elke keer iets nieuws geeft, zodat we opvallen en ons merk opbouwen. zichtbaarheid.

Hier zijn enkele creatieve ideeën die u kunt gebruiken bij het ontwerpen van uw eigen e-learning cursussen of modules:

Creatieve ideeën voor e-learningproject


Op video gebaseerde eLearning

Video-Base e-learning

Op video gebaseerde elearning wordt beschouwd als een van de meest innovatieve manieren om opleidingsinhoud te leveren.

Op video gebaseerde elearning is een groeiende trend waarmee docenten boeiende en interactieve multimedia-opleidingsprogramma's kunnen maken.

Op video gebaseerde elearning kan in elk type leeromgeving worden geïntegreerd en is vooral nuttig voor programma's die visuele feedback voor de lerenden nodig hebben.

eLearning-video's zijn een ideaal medium om complexe informatie te presenteren, omdat ze complexe concepten gemakkelijk te begrijpen en te verteren maken.

Type eLearning video:

  • Video quiz

  • Interactieve video

  • Video Coach

  • Webinars

  • Video Assessment

  • Video Handleiding

Voor meer informatie Klik hier

Op video gebaseerde elearning kan ook worden gebruikt als bron voor andere soorten elearning, waardoor het mogelijk is uitgebreide opleidingsprogramma's te maken zonder dat dure software of hardware nodig is.

Hierdoor heeft elearning op basis van video veel voordelen ten opzichte van andere media. Laten we er enkele nader bekijken.


Creatief LMS met Authoring Tool

Innovatief Elearning Platform met Creative Authoring Tool

Voordat u begint met het ontwerpen van uw e-learning cursussen is het belangrijk om uw LMS opnieuw te evalueren.

Het is essentieel dat een eLearning platform is uitgerust met een eigen authoring tool en niet alleen geïntegreerd.

Met een moderne auteurstool kunt u uw cursus rechtstreeks in het platform creëren. En geeft u dus de mogelijkheid om uw cursus na de eerste feedback snel en gemakkelijk aan te passen.

Een effectief Learning Management System, LMS zal ook self-paced learning mogelijk maken door het aanbieden van quizzen, videoclips en andere formatieve beoordelingstools die cursisten kunnen helpen belangrijke concepten in hun eigen tempo onder de knie te krijgen.

Met een Authoring Tool kunt u ook uw e-learning cursussen op alle niveaus brandmerken! U moet hoogwaardige inhoud ontwerpen om op te vallen en uw merk te versterken.

Om een succesvolle e-learning cursus te ontwerpen, moet je eerst je personas begrijpen en de juiste media aanleveren: video, audio, interactief beeld, grafiek, actives....


eLearning content creatie proces uitgelegd!

Denk aan activiteiten versus cursussen met Action Mapping!

Het is belangrijk af te stappen van het passieve elearning cursusmodel waarbij de leerling alleen maar leest en informatie ontvangt.

Een e-learningcursus moet de leerling uitnodigen tot interactie met de cursus door middel van een reeks vragen en manipulaties. Dit is een inleiding tot action mapping.

Action mapping is een proces om in kaart te brengen wat we willen bereiken in hun elearning cursussen en hoe we daar zullen geraken.

E-Learning Consultants gebruiken deze techniek vaak om projecteigenaars te helpen uitzoeken hoe zij hun educatieve doelstellingen het best kunnen bereiken.

Een actiekaart kan gaan van een eenvoudige lijst van taken en activiteiten tot een meer uitgebreide grafiek die de stappen weergeeft die nodig zijn om dat doel te bereiken.

Je doelen in kaart brengen is belangrijk omdat het je helpt je gedachten te ordenen en je ook een visueel referentiepunt geeft, zodat je precies weet waar je naartoe gaat.

Je moet ook in gedachten houden dat het in kaart brengen van acties slechts één onderdeel is van het totale proces van het stellen van doelen.

Het is een van de eerste dingen die je moet doen als je een nieuwe weg inslaat, maar het is niet het enige wat je moet doen.


Ontwerp hoogwaardige inhoud en brand uw e-Learning cursussen.

Uw leerlingen zijn gevoelig voor de vorm en de diversiteit van de media die worden aangeboden om uw concepten en informatie uit te leggen.

Een professioneel ontworpen cursus en een elearning cursus ondersteund door bijvoorbeeld elearning video's dragen bij aan het succes van uw modules.

De materiedeskundige moet samenwerken met de instructieontwerper en de inhoud moet professioneel worden vormgegeven. Branding is ook een belangrijk element in de marketing van uw cursussen.

Er zijn vele redenen waarom lerenden kiezen voor e-Learning cursussen.

Er zijn ook andere voordelen aan het maken van rich media e-Learning cursussen.


Evalueren, ontwerpen, ontwikkelen en testen ...Herhalen

Je moet een iteratieve, agile mindset toepassen op je ontwerp- en ontwikkelingsproces.

U weet dat het einde het begin is! Een eLearning project is een organisch lichaam en moet voortdurend in evolutie blijven!

Het is belangrijk dat u feedback krijgt van uw leerlingen en dat u de mogelijkheid hebt om opnieuw creativiteit in te brengen en het afgewerkte werk in vraag te stellen.

Focus op CCAF:

  1. Onderdelen van de context

  2. Uitdaging

  3. Activiteit

  4. Feedback

Focus op emoties samen met cognitieve activiteiten. Gebruik verhalen en werk aan gebruikerservaring.

Doe het gewoon! Houd het eenvoudig. Verwijder ADDIE zware workflow die wendbaarheid en vooral creativiteit kan doden.


Sociaal leren en virtuele klas

Ik meng deze twee onderwerpen (sociaal leren en virtuele klas) vrijwillig, hoewel ze elk een artikel verdienen.

Maar ik vind dat werken aan interactie met studenten via een chat of een forum een proces is dat je een ton aan informatie oplevert waardoor je duizend keer terugkomt op de inhoud en structuur van je e-learning cursussen.

Laat uw leerlingen ook hun kennis en feedback over het geleerde onderwerp uitwisselen, bespreken en delen.

Een goed geïntegreerd webinar of virtuele les is een perfecte gelegenheid om het geleverde onderwerp face-to-face of in een groep te bespreken.

Het is ook belangrijk om online en klassikaal leren te mengen. Uw elearningplatform is ook een modern instrument dat de parameters van klassikaal onderwijs verandert.

Elke e-learning cursus wordt doorgegeven aan uw e-learning platform en blijft een ondersteuning voor verder leren.


Dit artikel vat de aspecten samen die ik het belangrijkst vind.

Deze informatie is verre van micro-management, maar uw e-learning cursussen begrijpen met deze punten in het achterhoofd kan, daar ben ik van overtuigd, de koers van uw e-learning uitdaging en aanpak veranderen.

De creativiteit en het ontwerp van uw e-learning cursussen zullen boeiend en gedenkwaardig zijn!

Bij Learning LAB staan we tot uw beschikking.

Previous
Previous

Hoe selecteer je een eLearning Platform?

Next
Next

Top Elearning beïnvloeders