Content Curation vs. Content Creation in e-learning. Moet er een keuze worden gemaakt?

Elearning Inhoud creëren en inhoud cureren zijn beide processen om inhoud te creëren. Er bestaat veel verwarring over het verschil tussen creatie en curatie van content.


Ze zijn in veel opzichten verschillend, maar ze kunnen ook worden gecombineerd om nog meer waarde te creëren. E-Learning Content creatie en curatie gaan hand in hand en vullen elkaar aan in plaats van elkaar te beconcurreren.

 

CONTENT CREATIE

  • Content creators richten zich op het ontwerpen van e-learning cursussen, het publiceren van video-based learning, het schrijven van artikelen of blog posts die een breed publiek aanspreken en hun doelgroep helpen er iets waardevols uit te halen.

  • Het creëren van verse inhoud en het plaatsen ervan op uw site of via sociale media maakt deel uit van het proces voor het creëren van inhoud. Aan de andere kant betekent content cureren het verzamelen en publiceren van e-learning content uit andere bronnen.

  •  

CONTENT CURATIE

  • Curation helpt je om dergelijke waardevolle inhoud (cursussen van de plank) te vinden en samen te brengen in een zinvol artikel voor je lezers. Het is het proces van selecteren, organiseren en opmaken van relevante inhoud op basis van onderwerp of categorie, zodat het voor lezers gemakkelijk toegankelijk en leesbaar is.

  • Eigenaars van kleine bedrijven die niet veel tijd hebben, kunnen baat hebben bij gecureerde inhoud, terwijl de creatie van inhoud de e-learning inhoud en het e-learning project kan stimuleren.

 

Beide processen hebben ook verschillende voordelen. Laten we de voor- en nadelen van de combinatie onderzoeken, zodat u weet of u het moet doen of niet.

 


Wat is de creatie van inhoud voor eLearning?

 

De uitdrukking "creatie van inhoud" verwijst naar de verse inhoud op uw eLearning platform.

Als het gaat om het creëren van inhoud, zijn er een paar termen die u moet begrijpen. "Inhoud" betekent gewoon elk soort materiaal dat kan worden geschreven, ontworpen, geproduceerd of opgenomen.

 

Dat is inclusief alle eLearning media en ondersteuning:

  • Illustratie,

  • Grafische

  • Artikelen,

  • Scenario's

  • Interviews

  • Afbeeldingen,

  • Video's,

  • Blogs,

  • Quizzen

  • Certificaten

  • en meer.

Als het om eLearning-inhoud ging, was dit zeker de oorspronkelijke methode. De moeilijkheid om bij te blijven met elearning content is toegenomen naarmate uitgevers meer unieke content produceren.

Maar wat onderscheidt het creëren van inhoud van het cureren van inhoud?

  • Ten eerste is content curation het proces van het selecteren, organiseren en opmaken van relevante content op basis van onderwerp of categorie, zodat het voor lezers gemakkelijk toegankelijk en leesbaar is.

  • Ten tweede is het creëren van inhoud het proces van het schrijven van artikelen of blogberichten die een breed publiek aanspreken en uw doelgroep helpen er iets waardevols uit te halen.

 


Wat is eLearning content curation?

 

Het vinden en gebruiken van reeds gemaakte eLearning cursussen is alles wat nodig is voor eLearning content curation.

Content curation is het verzamelen van elearning content uit andere elearning bronnen en deze delen via uw eigen elearning platform (LMS).

Elearning Content curation kan ook het proces zijn van het selecteren, organiseren en opmaken van relevante elearning content op basis van onderwerp of categorie, zodat het voor lezers gemakkelijk toegankelijk en leesbaar is.

 

Het selecteren van inhoud is een van de belangrijkste aspecten van content curation.

Je kunt een interessant stuk inhoud maken. Bepaalde onderwerpen kunnen inhoudelijk worden gecureerd, zoals Microsoft- of Photoshop-training, maar zodra u human resources of sales enablement aanroert, moet u oppassen!

Elk bedrijf heeft zijn eigen structuur, diensten, filosofie, waarden en het cureren van elearning content van de plank kan op zijn minst een gevaarlijke oefening zijn.

Selecteer elearning cursussen op basis van uw doelpubliek, het onderwerp waarover u schrijft, de lengte van de inhoud en uw schrijfstijl.

 


De processen van eLearning Content Creation en Curation combineren 

Wanneer je eLearning inhoud creëert, ben je:

  • Schrijven,

  • Storyboarding,

  • Scripting,  

  • Interviewen

  • Filmen

  • Opnemen

  • En nog veel meer.

Maar als het gaat om budget, agenda, inhoudsvolume voor elearning content, moet je het zo organiseren dat het makkelijk te organiseren is.

Dit is waar content curation om de hoek komt kijken. Het stelt u in staat om elearning content die wereldwijd en niet direct gerelateerd is aan uw bedrijf en diensten toe te voegen als Informatic cursussen.

 

HYBRID

U kunt ook investeren in hybride e-learning content, zoals een e-learning cursus over duurzaamheid.

Een gespecialiseerd bureau heeft waarschijnlijk inhoud die voor 50% of zelfs 80% is aangepast aan uw behoeften.

Dus waarom vanaf nul beginnen als u een expert nodig hebt! Het scenario is perfect en u bent nu klaar om het werk met de experts van uw bedrijf te beginnen, maar deze keer met een externe! Gemakkelijk

  


Waarom zou u inhoud creëren?

Laten we eens kijken waarom je eerst inhoud moet creëren.  

Waarom moet inhoud worden gecreëerd?

Er zijn verschillende redenen waarom u inhoud moet creëren. Ten eerste helpt het u een relatie op te bouwen met uw beoogde lerenden. Als je inhoud creëert, maak je contact met je lezers en deel je je ideeën en meningen met hen.

U kunt ook sociaal leren toepassen en uw leerlingen betrekken bij de ontwikkeling van elearning content!

U kunt een relatie opbouwen met uw leerlingen door:

·      Chatten

·      Creëren van forums

·      Webinars organiseren

·      Feedback vragen

·      Evaluatie doen

·      …

Ten tweede helpt het creëren van inhoud u om uw merk uit te breiden. Je hebt je eigen originele inhoud om te posten:

  • Werknemers tijdens inwerkcursussen

  • Klanten voor producttraining  

Dit is de beste manier om je merk uit te breiden. Door inhoud te creëren kun je je onderscheiden van de massa en je waardevolle inzichten aan de wereld tonen.

Voordeel van eLearning content creatie

  • Aanpasbaar en uniek

  • Kan getest en verbeterd worden

  • Kan worden gedeeld op uw eigen LMS

  • Op maat gemaakt en gemerkt

  • Kan voortdurend worden verbeterd met nieuwe trends zoals videogebaseerd leren, scenariogebaseerd, sociaal leren

  • Kan door werkgroepen worden samengesteld

 


Waarom zou u aan contentcuratie doen?

Als het gaat om curatie, moet je in gedachten houden waarom je het in de eerste plaats doet.

Ik zal direct zijn, maar ik heb te veel gevallen gezien waar de enige motivatie was om de vakjes aan te vinken... geen commentaar!

Zoveel materiaal of inhoud van de plank werkt niet! Hoe kun je marketing onderwijzen zonder te praten over je eigen product, je eigen diensten. Over je bedrijf! Over je waarden en je merk. 

Maar je kunt over de basis heen springen met e-learning cursussen van de plank. Of best zoals reeds vermeld werken aan Hybride inhoud.

U selecteert inhoud uit een grote verscheidenheid aan bronnen, organiseert en formatteert deze en bouwt uw elearning inhoud te creëren bovenop uw dunne laag van Content Curated elearning cursussen! Dit is het plan:

  • Samengestelde inhoud

  • Hybride inhoud

  • Inhoud Creëer elearning cursussen

 

Exited! Dat zou je moeten zijn, je baan is de beste!

 

Voordelen van inhoudscuration

  • Tijd winnen

  • Geld besparen

  • Vergroot de inhoud van uw elearning platform

  • Vergroot de te verspreiden kennis

  • Creëer spannende samenwerking

  • Verbind uw bedrijf met een gemeenschap van externe experts


Content Curation vs. Content Creation in e-learning

 

Uiteindelijk is het belangrijk te weten hoe je inhoud maakt die je doelgroep helpt er iets waardevols uit te halen.

 

En tenslotte is hier mijn rangschikking en u doet de wiskunde en trekt uw eigen conclusie op basis van uw eigen situatie en behoeften:

1.     ELearning content creatie

2.     Hybride ELearning Content Creation en Curator

3.     ELearning Curator

 

Het is jouw beurt om te werken. Wees sterk. 😉

 

Elke feedback of vraag... Contacteer me Pascal //@//thelearning-lab.com

Previous
Previous

Hoe werknemers motiveren om betrokken leerlingen te worden

Next
Next

Hoe de actieve luistervaardigheid in eLearning vergroten