5 tips om te starten met e-learning voor bedrijven

Als je verantwoordelijk bent voor de ontwikkeling van de eLearning programma's van je bedrijf, voel je je waarschijnlijk zowel opgewonden als overweldigd.

Dit kan vooral het geval zijn als dit de eerste keer is dat je aan eLearning voor bedrijven werkt, of als je nieuwe digitale cursussen vanaf nul moet maken zonder bestaande bronnen om mee te werken. Maar maak je geen zorgen - we hebben een paar tips om je te helpen slagen in deze taak, of het nu je eerste keer is of niet!

Je hebt ook een creatief e-learning platform van de volgende generatie nodig!

ELEARNING AGENCY

5 Tips for Getting Started with Corporate Elearning.


Stel doelen voordat je een e-cursus voor bedrijven maakt

Doelen stellen is absoluut cruciaal voor je succes. Zorg ervoor dat je SMART doelen stelt (Specifiek, Meetbaar, Haalbaar, Relevant en Tijdgebonden). Zodra je deze doelen hebt gesteld, gebruik je een eLearning tool om je vooruitgang bij te houden.

Een goed eLearning programma maakt het gemakkelijk om te controleren hoe ver je bent in het bereiken van je doelen door controlepunten te creëren tijdens je reis. Het gebruik van eLearning software zoals TheLearning LAB kan je helpen om verantwoording af te leggen en je in te zetten om je doel te bereiken, zodat je niet zo gemakkelijk van het pad afvalt.

Naast het feit dat eLearning software zoals TheLearning LAB u bij de les houdt, kan het u geld besparen door betere prestaties. Omdat het een reeks methoden biedt waarmee werknemers hun kennis in de loop van de tijd kunnen vergroten, moedigt het hen aan om hun vaardigheden consequent te ontwikkelen, waardoor de totale kosten voor het opleiden en inwerken van nieuwe werknemers afnemen.

TheLearning LAB geeft managers ook een beter inzicht in de competenties van werknemers, waardoor het gemakkelijker wordt om gebieden te identificeren waar aanvullende training nodig is of uitzonderlijk werk van teamleden te erkennen.

e-learning agentschap


Klein beginnen bij het maken van een e-learningprogramma voor bedrijven

Het is verleidelijk om je halsoverkop op de ontwikkeling van eLearning te storten zonder stil te staan bij wat het anders maakt dan andere vormen van ontwikkeling. Er zijn veel verschillen, waarvan sommige het leren effectiever kunnen maken, maar andere je vooruitgang in de weg kunnen staan als je niet klein begint.

Bijvoorbeeld, in plaats van een online cursus in zijn geheel te bouwen voordat je hem vrijgeeft aan de deelnemers, kun je een aanpak met modules gebruiken waarbij je elk onderdeel bouwt en afzonderlijk vrijgeeft. Op deze manier krijgen gebruikers hun training direct en hoeven ze niet te wachten tot alle onderdelen zijn opgebouwd. Als ze het leuk vinden wat ze zien, komen ze terug voor meer.

Het is ook het beste om uw hele bedrijf in één keer toegang te geven tot nieuwe eLearning-content als het iets is waar iedereen over wil leren; als u het in stukjes en beetjes doet, kan iedereen er meteen mee beginnen. Op die manier hebben mensen de tijd om individuele lessen te verwerken. Hoeveel tips je ook oppikt, er zal altijd iets nieuws en spannends zijn op het gebied van eLearning-ontwikkeling - dus doe het stap voor stap!

elearning platform


Laat de technologie voor jou werken

Zoals eerder vermeld, biedt eLearning je heel wat mogelijkheden om interactieve tools in je training te verwerken. Zorg ervoor dat je ze benut! Door bijvoorbeeld een multimedia-element te gebruiken, kun je lerenden betrokken houden en een les memorabeler maken.

Door eenvoudige quizzen, polls en statistische grafieken (zoals taartdiagrammen) te integreren, geef je leerlingen de kans om te interageren met de inhoud op een manier die traditionele presentaties gewoon niet kunnen bieden. Dit geeft hen de kans om keuzes te maken en deel te nemen aan activiteiten die specifiek zijn afgestemd op hun leerstijlen.

Maar pas op dat je niet te veel toeters en bellen toevoegt - te veel technologie kan een negatieve invloed hebben op de effectiviteit van de training. Studies tonen aan dat het opnemen van informatie uit meerdere modaliteiten helpt om het langetermijngeheugen te behouden door allerlei verschillende zintuigen te gebruiken, maar alleen als je je publiek niet overweldigt.

Bovendien is het belangrijk om de dingen eenvoudig te houden bij het integreren van eLearning in een bedrijfsomgeving, zodat iedereen het effectief kan gebruiken.

elearning agentschap


Iedereen aan boord krijgen

Als je binnen een grote organisatie werkt, is het belangrijk dat je stakeholders zich achter eLearning scharen. Je kunt mensen niet dwingen om video's te bekijken of een online training te volgen. In feite zou dat ervoor kunnen zorgen dat ze een hekel krijgen aan jou en/of eLearning. Leg dus uit wat eLearning is, hoe het hen zal helpen in hun werk en hoeveel tijd ze eraan zullen spenderen (waarschijnlijk niet veel).

Als ze eenmaal begrijpen wat je wilt doen en waarom je het wilt doen, zullen ze eerder bereid zijn om mee te doen, vooral als je ze de kans geeft om input te geven over de inhoud of stijl. Dit geeft ze een zekere mate van eigenaarschap over het eindproduct.

Waar het op neerkomt: Push eLearning niet als niemand het wil; verkoop het zodat ze erom smeken.


Maak korte demo's, wek interesse

Zelfs als iedereen aan boord is, is het niet eenvoudig om eLearning voor bedrijven te maken. Soms betekent beginnen met het inwerken van werknemers dat je een paar demomodules moet maken om alle voordelen te laten zien (zonder te overdrijven). Dit wekt de interesse van andere mensen en maakt je werk gemakkelijker omdat er nu enkele controlepunten zijn in plaats van alles vanaf nul te moeten creëren. Of misschien werkt het voor jou het beste om relatief snel iets te maken dat een pijnpunt of productiviteitskloof dekt waar je publiek op dit moment mee te maken heeft op het werk.


De resultaten na de implementatie van uw eLearning cursus monitoren

Als je resultaten op een systematische manier wilt bijhouden, begin dan met je eigen doelen. Schrijf op waar je je in 2022 op wilt richten en gebruik een Excel-spreadsheet om bij te houden of je ze hebt gehaald of niet.

Als er gebieden zijn waar je je doelen niet helemaal haalt, stel dan tussendoelen en blijf het afbreken totdat je precies hebt wat je wilt bereiken met 2022. Dat proces zal ervoor zorgen dat alles soepel verloopt, maar geeft jezelf ook controlepunten onderweg. Als het even tegenzit, kun je snel uitzoeken hoe je weer aan het werk kunt gaan zonder te hoeven wachten tot je evaluatiedatum.

Het gaat tenslotte om vooruitgang! Wees niet bang om te falen: Om te leren van mislukkingen, moet je eerst erkennen dat mislukkingen bestaan - en je dan realiseren dat iedereen vroeg of laat ergens in faalt. Het hoort bij het leven.

Falen in één onderdeel van je bedrijf betekent niet dat je een mislukkeling bent als ondernemer, maar als je na verloop van tijd consequent hebt gefaald of soortgelijke ervaringen hebt gehad in meerdere ondernemingen en bedrijfstakken, dan is het misschien tijd om je af te vragen waarom dat steeds gebeurt en te overwegen om veranderingen aan te brengen voordat je in een nieuwe onderneming springt.


Conclusie

Er zijn veel voordelen verbonden aan het ontwikkelen en lanceren van eLearning voor bedrijven, maar het is van cruciaal belang om je werknemers in het middelpunt van je aandacht te houden als je begint.

Door duidelijk je doelen te communiceren en actief te luisteren naar de feedback van je werknemers, kun je ervoor zorgen dat je eLearning inspanningen vanaf de eerste dag succesvol zullen zijn.

Previous
Previous

9 Tips voor een effectief User Experience Design in Elearning

Next
Next

8 redenen om eLearning nu aan boord te nemen