Tips om uw eLearning-cursussen op de markt te brengen

16 krachtige manieren om uw eLearning-cursussen te promoten en de betrokkenheid te verhogen

Je eerste klanten vinden kan moeilijk zijn, maar het hoeft niet zo moeilijk te zijn als het lijkt.

Het online vermarkten van je eLearning cursussen kan relatief gemakkelijk, vooral als je de kneepjes van het vak kent en niet overweldigd wordt door de enorme hoeveelheden advies die op het internet te vinden zijn.

Hier zijn enkele tips voor het vermarkten van eLearning cursussen die je snel resultaten zullen opleveren, zodat je je meer kunt richten op het belangrijke deel van je bedrijf: het leveren van kwalitatief hoogstaande inhoud aan je klanten.

16 tips om uw eLearning cursussen op de markt te brengen


Ken de doelgroep van je e-learningcursus en spreek hun taal

De eerste stap naar het succesvol vermarkten van je eLearning cursus is het effectief aanspreken van je publiek. Weet wie je doelgroep is en spreek hun taal, met andere woorden, zorg ervoor dat ze van je willen leren.

Een manier om dat te doen is ervoor te zorgen dat je eLearning-cursussen aansluiten bij hun specifieke doelen en behoeften. Als je eenmaal weet wat de ervaring van je doelgroep is met online cursussen, kun je materiaal maken dat beter aansluit bij hun doelstellingen.

Als ze meer betrokken zijn bij wat ze leren en dus tevreden zijn met wat je aanbiedt, zullen ze nog meer geneigd zijn om het met anderen te delen.


Bied freemium-inhoud aan om je eLearning-cursussen op de markt te brengen

Je kunt je freemium content gebruiken voor de marketing van je eLearning cursussen. Gebruik je blogs, nieuwsbrief en sociale media om je nieuwe content te promoten en mensen aan te moedigen zich in te schrijven voor een gratis versie.

Zorg ervoor dat je benadrukt dat alles toegankelijk is op één plek tegen een lage prijs en dat ze gemakkelijk kunnen opzeggen als ze niet geïnteresseerd zijn. Als mensen het leuk vinden wat ze zien, bied ze dan meer cursussen of trainingen aan tegen verschillende prijzen.

Je kunt ook e-mailmarketing gebruiken, inclusief productaankondigingen en verkoopaanbiedingen die mensen toegang geven tot een gratis proefversie van je producten of training.

Dit werkt goed met eLearning-cursussen omdat je gebruik kunt maken van kant-en-klare sjablonen voor elke e-mail over een eLearning-cursus, zodat er slechts een minimale aanpassing nodig is voor elke marketingkopie.

16 tips om uw eLearning cursussen op de markt te brengen


Nieuwsbrieven maken om je eLearning-cursus te verkopen

Een nieuwsbrief is een gemakkelijke manier om in contact te blijven met je klanten, je bedrijf te promoten en eLearning-cursussen die je hebt gemaakt te promoten.

Het kan een geweldige manier zijn om e-mailabonnees te krijgen, die waardevol zijn omdat ze vaak meer betrokken zijn dan andere doelgroepen. Sommigen raden ook aan om nieuwsbrieven te versturen als een van de vele middelen om nieuwe leads om te zetten in klanten.

Een van de vele manieren om dit te doen is door een link naar je eLearning cursus toe te voegen aan het einde van elke nieuwsbrief die je verstuurt.

Het doel hier is om mensen nieuwsgierig genoeg te maken naar wat er achter die link zit, zodat ze erop klikken en je e-cursus kopen.


Maak gebruik van de experts in de niche van je eLearning cursus

Kijk naar populaire blogs in jouw niche en zoek naar de biografieën van de auteurs. Staat er een link naar hun e-mailadres in? Neem contact op en stel jezelf voor.

Leer ze kennen en kijk of ze kunnen helpen bij het verspreiden van de bekendheid van je eLearning-cursussen of advies kunnen geven dat nuttig kan zijn.

Het zal je verbazen hoeveel mensen je willen helpen zodra je een eerlijke dialoog aangaat over hoe je hen kunt helpen met hun doelstellingen.

De eLearning-industrie is vrij klein, dus het is veel gemakkelijker dan je denkt om relaties op te bouwen met andere experts in je vakgebied; je moet gewoon bereid zijn.

Netwerken is niet alleen maar slecht, dus ga erop uit en netwerk!

Uw eLearning-cursussen op de markt brengen


Houd je eLearning cursus kort en bondig.

Houd je eLearning-cursus kort en eenvoudig zodat lerenden ze kopen. Marketing draait om aandacht. Hoe korter je cursus, hoe gerichter en eenvoudiger te begrijpen. Dit maakt hem aantrekkelijker voor lerenden en gemakkelijker voor jou om te verkopen.

Korte cursussen nemen ook minder tijd in beslag. Hierdoor kunnen ze in één keer worden afgerond, met een hoge conversieratio en een verhoogde betrokkenheid.

Uit een studie blijkt dat eLearning-cursussen met een gemiddelde voltooiingstijd van 7 minuten significant meer tevreden studenten hebben dan cursussen met een gemiddelde voltooiingstijd van 15 minuten of langer.


Profiteer van e-mailmarketing om je e-learningcursus te verkopen

Een van de beste manieren om je eLearning cursus op de markt te brengen is via e-mailmarketing. Van het versturen van couponcodes tot het aanbieden van gratis proefprojecten, je kunt e-mailmarketing gebruiken om de verkoop te verhogen en kortingen te geven aan potentiële klanten.

Het geweldige aan e-mailmarketing is dat je mensen kunt bereiken, zelfs als ze niet actief op zoek zijn naar je product - en in sommige gevallen zelfs als ze niet willen worden bereikt. Dat gezegd hebbende, is het belangrijk om niet te overdrijven.

Als je te veel e-mails verstuurt, kunnen potentiële klanten geïrriteerd raken en wegrennen, dus zorg ervoor dat je alleen relevante e-mails verstuurt met echte waarde.


Houd e-mails kort, onderhoudend, leerzaam en gericht op de belangrijkste oproep tot actie.

Overweeg het op te splitsen in verschillende e-mails in plaats van gebruikers te bombarderen met één lange nieuwsbrief als je veel te vertellen hebt.

Als je inhoud alleen educatief is, bied dan lichte momenten van humor en entertainment; vergeet niet te focussen op belangrijke oproepen tot actie die interactiviteit aanmoedigen.

Boeiende inhoud en strategische oproepen tot actie zullen je helpen nieuwe leads aan te trekken, merkloyaliteit te creëren en meer views te krijgen voor je elearning marketingcampagne.

Uw eLearning-cursussen op de markt brengen


Laat je eLearning-cursussen zien via Youtube-video's

Youtube video's zijn erg populair en de meeste mensen kunnen het (ze hebben je interesse). Je kunt een video maken met je eLearning-cursussen en die delen op Youtube.

Je moet een aantal van de beste functies van je product benadrukken en een overzicht geven van wat er in elke elearningcursus zit.

Je kunt ook laten zien hoe jouw elearning cursussen van nut kunnen zijn voor iedereen die zijn leven wil verbeteren, online wil werken of ondernemer wil worden.

Dit werkt goed omdat de meeste mensen die Youtube gebruiken zulke video's graag op hun elearning platform willen zien.


Vertel je leerlingen hoe je eLearning-cursus tegemoet komt aan hun leerbehoeften.

Een uitstekende manier om de aandacht van lerenden te trekken en hun betrokkenheid te vergroten is door uit te leggen hoe je e-learningcursus aan hun leerbehoeften voldoet.

Overweeg hoe je je inhoud en cursusstructuur kunt aanpassen om het potentieel van elke leerling te maximaliseren.

Vertel je leerlingen desgewenst hoe je e-learningcursus hen kan helpen specifieke resultaten te bereiken.


Geef ze een voorproefje van wat ze kunnen verwachten in je eLearning cursus

Misschien wil je je lezers een voorproefje geven van wat ze kunnen verwachten in je eLearning cursus, of misschien wil je een van hun favoriete onderdelen van je cursus delen.

Hoe dan ook, het is belangrijk dat je je publiek bij de cursus betrekt en hen laat anticiperen om zich in te schrijven. Je kunt beginnen met een kort overzicht van wat ze kunnen verwachten van elk onderdeel.

Dit geeft je publiek een idee van waar ze op moeten letten bij het doorlopen van elke les in je e-learningcursus. Het geeft je ook de mogelijkheid om een aantal van je lessen met hoge waarde te promoten, vooral als er een onderdeel is dat er voor jou uitspringt of positieve feedback heeft gekregen van huidige gebruikers.

Uw eLearning-cursussen op de markt brengen


Vraag tevreden huidige cursisten om je eLearning-cursus te onderschrijven.

Dit zal je helpen om nieuwe cursisten aan te trekken. Als de huidige cursisten immers tevreden zijn over je eLearning-cursussen, is de kans groot dat toekomstige cursisten dat ook zullen zijn.

Je kunt zelfs aan cursisten die enthousiast zijn over je e-learning cursus vragen om hun feedback en ervaringen online te delen via sociale media of forums.

Je bereikt misschien niet veel mensen, maar degenen die de posts van je cursisten zien, raken misschien meer geïnteresseerd in elearning.


Profiteer van de voordelen van gastblogs voor je eLearning cursus.

Eén manier om je eLearning-cursussen op de markt te brengen is door gastbijdragen te schrijven op andere blogs in je niche.

Een kwalitatief hoogstaande post kan organisch verkeer genereren, je merknaam opbouwen, je profileren als expert in je vakgebied en je zelfs leads en kansen opleveren.

Maar het kost veel tijd om een goede gastbijdrage te schrijven, dus zorg ervoor dat je je richt op blogs die geschikt zijn voor jouw onderwerp of branche.


Een blog maken waar je leads kunt verzamelen om je eLearning-cursussen te verkopen

eLearning-professionals kunnen geld verdienen met hun eLearning-cursussen. De beste manier om geld te verdienen is door je eLearning-cursussen op je blog te zetten.

Het is een geweldige manier om marketing te bedrijven omdat je al een aanhang hebt met je blog en je nieuwe inhoud creëert voor je lezers.

Hoe meer informatie je mensen geeft, of het nu gaat om bloggen of leren ontwikkelen, hoe groter de kans dat ze een cursus van je kopen.

Uw eLearning-cursussen op de markt brengen


Maak regelmatig contact met je leerlingen op sociale media om ze betrokken te houden

Contact maken met je cursisten via sociale media is een uitstekende manier om je eLearning cursus op de markt te brengen, vooral als dit regelmatig gebeurt.

Je kunt ze op de hoogte houden van nieuwe elearningcursussen, vragen stellen en beantwoorden, nieuws en evenementen delen en ze helpen met hun projecten - de mogelijkheden zijn eindeloos.

Als je je zorgen maakt over hoe je een schema op sociale media moet bijhouden, investeer dan in automatiseringstools om een deel van die last te verlichten (zoals Hootsuite) of huur een speciale sociale mediamanager in om het voor je te doen.


Profiteer van influencer marketing om uw eLearning-cursussen te verkopen

Influencer marketing is een strategie die gebruik maakt van sleutelfiguren om de bekendheid en verkoop van uw eLearning-cursussen te stimuleren.

Door met beïnvloeders te werken, kunt u uw doelmarkt directer bereiken en veel van hun weerstand tegen uw boodschap omzeilen.

Dat maakt beïnvloeders tot een van de krachtigste middelen om meer verkoop te realiseren met minder inspanning.


Facebook-advertenties weergeven voor je eLearning-cursussen

Advertenties op Facebook zijn een betrouwbare manier om de betrokkenheid bij eLearning-cursussen te verhogen. Door je te richten op mensen die misschien nog niet weten dat je een eLearning-cursus aanbiedt, kun je je bereik vergroten en nieuw verkeer naar je eLearning-cursussen leiden.

Het zal je wat geld kosten, maar als je het goed doet, kan het een aanzienlijke ROI voor je bedrijf opleveren.

Zorg ervoor dat je meerdere landingspagina's test met verschillende afbeeldingen en tekstvariaties voordat je verder gaat met een Facebook-advertentiecampagne; zodra er momentum is in je advertentiecampagnes, controleer dan regelmatig de resultaten zodat je aanpassingen kunt maken als dat nodig is.

Uw eLearning-cursussen op de markt brengen


Uw eLearning-cursussen op de markt brengen

De eLearning markt is verzadigd en er zijn honderden cursussen waaruit leerlingen kunnen kiezen.

Als instructieontwerper heb je er alle belang bij om creatief te zijn met je marketingaanpak om zoveel mogelijk lerenden aan te trekken en trouw te blijven aan een nichefocus als je die hebt.

Vergeet niet dat je je eLearning-cursus moet kunnen ondersteunen met kwaliteitsinhoud om op te vallen in een overvolle markt.

Als je deze dingen doet, zal de boodschap zich verspreiden dat jouw eLearning cursus de moeite waard is om uit te proberen.

Previous
Previous

Wat is sociaal leren?

Next
Next

10 tips voor het ontwerpen van eLearning-cursussen