12 Tips voor het ontwikkelen van e-Learning content voor je LMS platform

Hier bij TheLearning LAB weten we wat er nodig is om een uitstekend LMS e-Learning platform te bouwen en e-learning content te ontwikkelen die zowel gebruiksvriendelijk is als gemakkelijk bijgewerkt en onderhouden kan worden.

Een e-Learning Agency zijn is een van de belangrijkste diensten die we onze klanten bieden, omdat er niets zo belangrijk is voor e-Learning als communicatie en sociale verbondenheid.

We willen onze klanten het allerbeste bieden en dat betekent dat we hen de hulpmiddelen moeten bieden die ze nodig hebben om hun behoeften kenbaar te maken met betrekking tot een van onze specifieke expertisegebieden. Het concept van e-Learning is een van die gebieden, dus heeft ons team van specialisten op ons hoofdkantoor voor e-learning LAB in Genève, Zwitserland, een lijst samengesteld met essentiële concepten die u moet weten als u overweegt een e-Learning platform voor uw organisatie te creëren.

Als je eenmaal weet wat je cursisten wilt bieden, kun je het ontwerpen, bouwen en implementeren van je e-Learning platform met een gerust hart aan ons overlaten!

TheLearning LAB: eLearning agentschap - LMS E-learning platform

Leun dus achterover en lees deze gids voor essentiële e-Learning contentontwikkeling voor je e-learning platform door om jezelf de woordenschat en het begrip te geven dat je nodig hebt om precies te weten te komen wat je met je platform wil bereiken.

Wil je je personeel opleiden over bepaalde e-learning onderwerpen? Is het de bedoeling dat het een educatieve mogelijkheid wordt die je openstelt voor je fanbase? e-Learning staat bekend als een kosteneffectieve, aanpasbare en veelzijdige methode om kennis over te brengen aan personeel, studenten en alle andere geïnteresseerden, en als je organisatie er nog geen gebruik van maakt, moet ze dat zeker overwegen!

Beginnend met de essentie van de ontwikkeling van e-Learning content, verkennen we de soorten e-learning en hoe deze zich vertalen in de actieve creatie van een online LMS e-learning platform op maat van uw behoeften, zodat u weet hoe u uw doelstellingen moet communiceren tijdens de creatie van een platform.

We moeten weten wat je nodig hebt, zodat we je kunnen helpen je visie tot leven te brengen!

TheLearning LAB: eLearning agentschap - LMS E-learning platform


1. Blended Learning

Blended learning is een aanpak die het gebruik van online onderwijsmateriaal en e-learning interacties combineert met een traditionele klassikale omgeving.

Als je organisatie naast het LMS e-Learning platform ook workshops of opleidingsdagen wil organiseren, dan is een evenwichtige blended leeromgeving je doel.

Of je nu slechts één workshop per half jaar of per jaar doet, of dat je elk kwartaal een content recap sessie wilt houden om de hoge standaarden van je organisatie te handhaven, wij kunnen je helpen om je LMS e-Learning platform zo te ontwerpen dat het het gewenste ritme aan kan.


 2. Actief leren

Actief leren houdt in dat de deelnemers in hoge mate bijdragen tot het onderwijsproces. Groepsdiscussies, hands-on activiteiten, interactie aan de hand van voorbeelden en het veelvuldig aanmoedigen van vragen van deelnemers maken allemaal deel uit van het actieve e-learningproces, terwijl in passieve e-learningomgevingen de leerlingen gewoon een lezing krijgen.

Deze constante feedback en communicatie tussen de leerkracht en de leerlingen geven een duidelijk beeld van de mate waarin de leerlingen het onderwerp begrijpen.

Op een e-Learning platform LMS kan dit in de logistieke zin betekenen dat er discussieforums, quizzen, inzendportalen voor opdrachten, een catalogus van e-mailadressen van studenten om onderlinge connecties aan te moedigen en nog veel meer zijn.


 3. Synchroon leren

Synchroon leren is betrokken bij online of offline leeractiviteiten waarbij een groep studenten op hetzelfde moment samenkomt om een cursus te volgen.

Dit kan in een traditioneel klaslokaal, in een virtueel klaslokaal waar deelnemers op een vast tijdstip samenkomen voor discussie en e-learning, op Skype, Zoom of via andere middelen voor directe communicatie.


4. Asynchroon leren

Asynchroon leren daarentegen is leren op het tempo van elk individu, zonder een vast tijdstip voor live discussies of lessen.

Beide hebben hun verdiensten en veel LMS e-Learning platformen gebruiken een combinatie van de twee om zowel het onafhankelijk bekijken van informatie als het gevoel van saamhorigheid dat hoort bij het deel uitmaken van een echte klas met studenten aan te moedigen.

Wij weten hoe we alle soorten e-learning moeten organiseren en stroomlijnen en u kunt erop vertrouwen dat TheLearning LAB u adviseert over de meest effectieve manier van leren.

TheLearning LAB: eLearning agentschap - LMS E-learning platform


5. Microlearning

Microlearning, de naam zegt het al, is het proces waarbij het leren in hapklare brokken wordt opgedeeld door de informatie in een reeks logische onderwerpen te microdoseren.

Het is aangetoond dat het een maximale betrokkenheid stimuleert, omdat de voldoening van het afronden van een bepaalde les de deelnemers aanmoedigt om verder te gaan met de e-learning cursussen. Een les die buitensporig veel tijd in beslag neemt, kan ontmoedigend werken en het verlies van motivatie zorgt ervoor dat lerenden de feiten die ze krijgen aangereikt minder goed kunnen onthouden.

De effectiviteit is gekoppeld aan het menselijk brein; onze grijze massa kan over het algemeen informatie vasthouden als deze in kleine doses van maximaal 5 stukjes informatie per keer wordt gepresenteerd en deze stukjes relatief gemakkelijk overbrengen van het kortetermijngeheugen naar het langetermijngeheugen.

Overstelp dit systeem echter en je begint informatie te verliezen voordat het kan worden opgeslagen in het langetermijngeheugen. Dit brengt ons bij de term cognitieve belasting en dus meteen bij het UX-gerichte deel van deze blogpost! Vitaal voor E-learning Sessie.


6. Cognitieve belasting

Cognitieve belasting verwijst naar de totale mentale inspanning die een persoon moet leveren om informatie te verwerken. Wanneer je e-Learning bronnen of materiaal maakt, wil je niet dat je inhoud een overmatige cognitieve belasting creëert, want elke keer dat je lerende moet stoppen om iets uit te zoeken terwijl hij overvloedige informatie verwerkt die je hebt verstrekt, verliest hij zijn motivatie en daardoor zijn interesse in je inhoud. Een overweldigde lerende is een ineffectieve lerende.

Bij TheLearning LAB weten we hoe we lessen moeten structureren en afbeeldingen, quizzen, video's en meer moeten toevoegen om de cognitieve belasting te minimaliseren, verschillende leertypes toe te passen die geschikt zijn voor elke organisatie en gebruikers een positief, lonend en effectief e-learningproces te bieden.


7. Gebruikerservaring

 
 

Het concept UX, of e-learning User Experience, is een belangrijke factor in e-learning. Je wil dat de inhoud zo toegankelijk, boeiend, effectief en aangenaam mogelijk is voor de gebruiker en je wil dat het LMS e-learning platform gemakkelijk te navigeren, vlot te bedienen en gebruiksvriendelijk is in alle opzichten. De gebruikerservaring van e-learning wordt bepaald door de gebruikersinterface of UI.

Het verwijst naar het product waarmee de gebruiker interageert, zoals de website in zijn geheel, de mobiele applicatie, de videospeler of andere systemen die worden gebruikt om inhoud aan de gebruiker aan te bieden. Zonder een degelijke UI heb je geen goede UX en zal je inhoud, hoe goed geschreven of interessant ook, niet genoeg zijn om gebruikers op je LMS E-Learning platform te houden.

Bij TheLearning LAB benaderen we e-Learning holistisch, wat betekent dat we naar alle aspecten kijken en zorgen voor een totaalervaring voor gebruikers die is afgestemd op hun behoeften en waardoor ze een positief gevoel overhouden aan hun e-Learning ervaring.

Een goede UI, en dus een geweldige UX, resulteert in een veel hoger voltooiingspercentage van e-Learning cursusmateriaal en helpt gebruikers veel meer te onthouden van de informatie die ze tijdens de cursus krijgen voorgeschoteld.

Onze teams zijn bijzonder bedreven in UI en UX, en we werken voortdurend samen met onze klanten om ervoor te zorgen dat ze precies krijgen wat ze willen uit het LMS e-Learning platform, met onze knowhow om de weg te wijzen naar de meest succesvolle versie van hun ideeën.

 
 
 

TheLearning LAB: eLearning agentschap - LMS E-learning platform

 

De volgende concepten in onze lijst van essentiële punten verwijzen allemaal naar het UX- en UI-aspect van e-Learning en het LMS e-learning platform, waardoor je de best mogelijke tools krijgt om te weten wat je je e-Learners wilt aanbieden.

 

8. Inhoud bibliotheek

Een inhoudsbibliotheek is een bronnenpool met video's, infografieken, quizvragen, informatieve pdf-documenten, opdrachten, enz. van waaruit je gemakkelijk nieuwe inhoud voor een e-learningcursus kunt creëren (bv. quizzen toevoegen, een downloadbaar huiswerkblad toevoegen).

Een degelijke inhoudsbibliotheek is essentieel om gebruikers een goede ervaring te bieden op je LMS e-Learning platform, omdat bijvoorbeeld gerandomiseerde quizzen uit een pool van vragen waarmee gebruikers kunnen oefenen een uitstekend hulpmiddel zijn voor betrokkenheid.


9. Gamificatie

Gamificatie verwijst naar de toepassing van spelelementen en -mechanica op activiteiten die normaal geen gameplay zijn. Alles van het verdienen van virtuele badges voor het behalen van gestelde doelen, levelling-up door het verzamelen van ervaringspunten en het wedijveren met andere gebruikers zijn manieren waarop taken in e-Learning kunnen worden gegamificeerd.

Het moedigt deelname aan en geeft gebruikers een gevoel van voldoening voor elke virtuele badge die ze verdienen of elke e-learningles die ze voltooien om punten te verdienen.

Nu onze hersenen gewend zijn geraakt aan de onmiddellijke bevrediging die onze snelle maatschappij met zich meebrengt, geeft gamificatie e-learning een voorsprong waar het anders de interesse van de gebruikers voor de langetermijnbeloningen van e-learning dreigt te verliezen.


 10. Instructie-ontwerp

Instructieontwerp is de ontwikkeling van e-learning ervaringen en e-learning materialen om leerlingen te helpen bij het verwerven en toepassen van de geleerde kennis en vaardigheden. Instructieontwerp is stevig geworteld in theorieën en modellen, en deze knowhow wordt toegepast op het ontwerp en de ontwikkeling van e-learninginhoud, te beginnen met een beoordeling om de doelen van de cursus te bepalen. De kernvragen van industrieel ontwerp zijn:

A) wat kan de leerling al,
B) wat willen we dat de leerling weet en kan als hij de cursus heeft afgerond en tot slot, hoe krijgen we hem zo soepel, boeiend en succesvol mogelijk van punt A naar punt B.

Bij TheLearning LAB hebben we verstand van instructional design en optimaliseren we uw LMS e-Learning platform en de ontwikkeling van e-learning content met behulp van de nieuwste invalshoeken, theorieën en perspectieven.


11. Leerpaden

Leerpaden zijn van vitaal belang voor de gebruikerservaring in e-learning, omdat ze een pad uitstippelen dat de gebruiker moet volgen om de doelstellingen van de cursus op een gestructureerde en logische manier te bereiken. Beter nog, een gepersonaliseerd e-learningpad biedt gebruikers de mogelijkheid om hun persoonlijke doelen te volgen, hun verwezenlijkingen te bekijken en aan hun eigen behoeften te voldoen, want idealiter zouden gebruikers hun eigen e-learningdoelen kunnen creëren.

Een gevarieerd e-learningpad dat de inhoud opdeelt in gemakkelijk te overziene brokken informatie met frequente quizzen en andere leermiddelen, verhoogt het geheugen van de informatie. En het helpt gebruikers om hun vaardigheden in een realistisch tempo te ontwikkelen, waardoor ze beter begrijpen hoe ze de vaardigheden moeten gebruiken en dus het meeste uit uw investering in e-learning halen.

TheLearning LAB: eLearningbureau in Genève, Palo Alto, Parijs & Londen.


12. Mobiel leren

Mobiel leren (of mLearning) is e-learning op draagbare elektronische apparaten zoals tablets en mobiele telefoons, via applicaties of speciale mobiele websites.

De benaderingen voor e-Learning en mLearning verschillen, waarbij e-Learning gebruikers achter hun computer laat plaatsnemen om te leren, wat betekent dat lessen tot 20 à 30 minuten kunnen duren, en mLearning vaak onderweg plaatsvindt, wat betekent dat een kortere lestijd nodig is.

Het is duidelijk ook geoptimaliseerd voor kleinere schermen en er is minder inhoud per pagina of dia om de gebruiker niet te overweldigen.

TheLearning LAB: eLearning agentschap - LMS E-learning platform


Nog steeds bij ons? Geweldig!

Je hebt het einde bereikt van de 12 essentiële concepten voor het verbeteren van je e-Learning game en we hopen dat je je goed geïnformeerd voelt en beter in staat bent om te weten wat je wilt dat je LMS e-Learning platform aan je gebruikers biedt.

Ons doel was om u te wapenen met termen die uw organisatie in staat stellen om intern uw e-Learning inhoud en platform behoeften te bespreken, zodat u het meeste voordeel kunt halen uit het opzetten van een LMS e-Learning platform zodra u klaar bent om samen te werken met een e-learning bureau zoals TheLearning LAB.

Als je personeel beter opgeleid is in de specifieke aspecten van je vakgebied, betekent dit dat je een krachtiger organisatie hebt, die alle uitdagingen en ingewikkeldheden van je niche aankan.

Als al uw medewerkers of leden getraind zijn, zijn er geen zwakke schakels en zal de interne machinerie van uw bedrijf soepeler werken dankzij het gemeenschappelijke begrip van de taken en de knowhow om die taken uit te voeren, ontwikkeld door uw e-Learning cursussen.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen op het hoofdkantoor van TheLearning LAB om uw behoeften te bespreken.

Wil je meer essentiële conceptoverzichten zoals deze zien? Neem contact met ons op om onderwerpen aan te vragen!


Previous
Previous

Top 8 onmisbare functies van LMS e-learning platforms

Next
Next

8 tips om een boeiende e-Learning cursus te ontwerpen