11 trends om je eLearning-strategie in 2022 vorm te geven
De eLearning-industrie is de afgelopen 10 jaar enorm veranderd en zal zich de komende 10 jaar in een steeds hoger tempo blijven ontwikkelen.
Dit artikel geeft inzicht in de top 11 elearning trends die de eLearning industrie en je elearning strategie in 2022 zullen bepalen, met voorbeelden van hoe elke trend elearning nu al verandert of beïnvloedt.
Integratie van marketingautomatisering in Elearning
Elearningplatforms integreren langzaam marketingautomatiseringsmogelijkheden.
Sommige cursisten kunnen bijvoorbeeld een enquête toegestuurd krijgen na het afronden van een elearningcursus om feedback te krijgen over wat wel en niet werkte. Deze feedback kan dan worden gebruikt om toekomstige elearningcursussen te personaliseren.
Deze functies kunnen ook worden gebruikt om specifieke aanbiedingen of berichten te sturen naar verschillende segmenten van leerlingen op basis van hun antwoorden op deze vragen.
Daarnaast kunnen AI/NLP-technieken zoals content matching en natuurlijke taalverwerking helpen bij het identificeren van behoeften, voorkeuren, doelen en resultaten, die allemaal gebruikt kunnen worden om toekomstige elearningcursussen beter te personaliseren en voorspellingen te doen over welke nieuwe cursussen het meest aanslaan bij elke individuele leerling.
Toename in white label e-learning platforms
In 2022 zullen steeds meer bedrijven white-label platforms gaan aanbieden.
Als je niet vertrouwd bent met wat een white-label elearning platform is, zie het dan als een bedrijf of organisatie die een online tool voor het maken van elearning cursussen aanbiedt die mensen kunnen gebruiken.
Hoewel er al heel wat opties zijn, zullen na verloop van tijd steeds meer gevestigde bedrijven met bestaande middelen dit soort diensten gaan aanbieden. Als andere bedrijven hun omzetgroei zien toenemen dankzij een gevestigd elearningplatform, zullen ze ook hun eigen service aan klanten beginnen aan te bieden.
Gamification zal meer worden toegepast in eLearning cursussen
Door spelelementen zoals punten, badges, levels en leaderboards toe te passen, kan gamification de betrokkenheid van werknemers vergroten. Gamification kan werknemers helpen gemotiveerd en betrokken te blijven tijdens de training.
Het maakt de training niet alleen leuker voor werknemers, maar het laat ze ook hun eigen vooruitgang bijhouden door middel van een systeem van doelen.
Door te laten zien hoe een doel stap voor stap bereikt kan worden, geeft elearning gamification cursisten het gevoel dat ze vooruitgang boeken door deze kleine mijlpalen te bereiken.
Het is ook een geweldige manier om teams verantwoording te laten afleggen aan elkaar door iedereen te laten weten waar ze staan met betrekking tot het bereiken van een doel.
Toename van nieuwe talen in leercursussen
Met een toename van de internationale handel en zaken, zijn organisaties verplicht om nieuwe leermiddelen te creëren om meertalige werknemers te ondersteunen.
Naarmate taalbarrières worden geslecht, hebben steeds meer mensen toegang tot hoger onderwijs en is het voor organisaties noodzakelijk geworden om diensten en producten in verschillende talen aan te bieden.
Dit heeft geleid tot een toenemende vraag naar taalvertaalsoftware en menselijke vertalers, evenals een vraag naar Engelstalig lesmateriaal uit niet-Engelssprekende landen.
Elearningplatforms zoals TheLearning LAB die met deze tools zijn uitgerust, zijn beter gepositioneerd om tegemoet te komen aan de taalvoorkeuren van een geglobaliseerd personeelsbestand.
Meer platforms voor het schrijven van cursussen
Authoring platforms voor cursussen hebben een verbazingwekkend potentieel om deze uitdagingen aan te gaan. Functies zoals automatische sjablonen voor elearningcursussen, interactieve authoringcomponenten en eenvoudige vertaalmogelijkheden zorgen nu al voor enorme verbeteringen in de workflows voor het ontwikkelen van cursussen.
Hoewel we niet precies kunnen voorspellen hoe deze tools in de loop van de tijd zullen veranderen, is het waarschijnlijk dat ze nog krachtiger zullen worden naarmate hun technologie evolueert.
Als makers van zowel elearning content als afleversystemen is het belangrijk voor ons om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, zodat we betere cursussen en meer boeiende ervaringen voor onze gebruikers kunnen blijven ontwikkelen.
Live training in Elearning
Als het gaat om het leren van een specifieke vaardigheid of het behalen van een bepaalde kwalificatie, is live training nog steeds een van je beste opties.
Hoewel e-learning videoconferenties en andere online e-learning tools steeds geavanceerder worden, gaat er toch niets boven het persoonlijk horen van een expert - en zien hoe hij of zij omgaat met moeilijke vragen.
Sommige e-learning trainingen kunnen nog steeds niet vervangen worden door technologie; waarom op afstand een diagnose leren stellen van een automotor als je naast een instructeur kunt zitten die je laat zien hoe het moet? Dit soort expertise is moeilijk te vervangen door nieuwe technologieën.
Groei in adaptief leren
Een adaptieve leerervaring maakt gebruik van gegevens uit de interacties van een leerling met inhoud en gebruikt deze om toekomstige ervaringen aan te passen en te personaliseren.
Als een e-learningcursus bijvoorbeeld gamification gebruikt om werknemers te leren hoe ze nieuwe software moeten gebruiken, en een werknemer slaagt consequent niet voor een van die gamified activiteiten, dan kan die persoon hints krijgen of meer tijd bij de volgende pogingen tot hij of zij de cursus met succes afrondt.
Om adaptief leren effectief te laten werken, moet feedback ook worden opgenomen in de analyses van een platform, zodat het kan worden gebruikt voor voortdurende verbetering na verloop van tijd.
Multimedia-integratie in Elearning cursussen
Als je op zoek bent naar een concurrentievoordeel, kun je overwegen om multimedia-inhoud in je cursussen te integreren.
Nu hogesnelheidsinternet in het grootste deel van Europa en Noord-Amerika beschikbaar is, kan video op grote schaal en met weinig onderbrekingen worden gebruikt. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 77% van de cursisten eerder geneigd is om de cursus te blijven volgen als ze toegang hebben tot video.
Multimedia kan u ook helpen om andere markten te bereiken waar veel mensen Engels leren via televisieprogramma's of ondertiteling van films in plaats van alleen tekstboeken.
Gebruik van Augmented Reality en Virtual Reality in Elearning
Tot nu toe waren AR en VR gedegradeerd tot sciencefiction, met slechts een paar startups die werkten aan serieuze toepassingen.
Maar in 2017 beginnen deze technologieën eindelijk mainstream aandacht en adoptie te krijgen. Google heeft een betaalbare VR-kijker geïntroduceerd - Daydream View - en het ARKit-platform van Apple trekt grote belangstelling van ontwikkelaars.
Naarmate meer mainstream gebruikers deze producten gaan gebruiken en de vraag naar AR/VR-technologie groeit, zullen er enorme kansen zijn voor bedrijven die zich richten op het ontwikkelen van kerntechnologie en het creëren van content die specifiek bedoeld is voor augmented reality-ervaringen.
En platforms voor e-leren die eenvoudige creatie van 3D-content ondersteunen, kunnen ook een grote groei in interesse verwachten omdat ze bedrijven een goedkope manier bieden om virtuele trainingservaringen te creëren.
Toename in leermanagementsystemen in de cloud
Learning Management Systems (LMS) bestaan al heel lang. Cloud-gebaseerde LMS'en, die webgebaseerde applicaties zijn die gehost worden op externe servers en toegankelijk zijn via computers of mobiele apparaten, zijn nieuwer.
Ze bieden een verscheidenheid aan functies, zoals samenwerkingstools, beoordelingsmogelijkheden en meer. Het is waarschijnlijk dat deze cloud-gebaseerde oplossingen aan populariteit zullen blijven winnen ten opzichte van traditionele LMS'en, omdat veel bedrijven voor deze systemen kiezen omdat ze gemakkelijk te gebruiken, schaalbaar en veelzijdig zijn.
EL-leerstrategie 2022
2022 is een goed jaar geweest voor de Elearning industrie, we hebben gezien dat steeds meer bedrijven eLearning omarmen als een krachtige manier om de productiviteit te verbeteren.
We hebben ook gezien dat grote spelers nieuwe producten en diensten lanceren die leren interactiever en aantrekkelijker maken. Al deze factoren hebben innovatie, adoptie en investeringen gestimuleerd om betere manieren van online leren te creëren.
Als je nog steeds denkt aan een Elearning platform dat verbazingwekkende functies biedt, kies dan voor TheLearning LAB.
TheLearning LAB is een elearning oplossing die ontworpen is om de ontwikkeling van elearning content moeiteloos te laten verlopen. Het platform biedt een breed scala aan functies, mogelijkheden en voordelen zoals: Drag-and-drop functionaliteit, interactieve animatie builder, real-time analytics dashboard en responsive design. Contentontwikkelaars kunnen cursusmateriaal visueel opbouwen via een eenvoudige interface en zich richten op het ontwerpen van geweldige gebruikerservaringen in plaats van op het schrijven van code. Bovendien kunnen alle betrokkenen gemakkelijk samenwerken aan projecten op één centrale locatie.
Kom meer te weten over hoe TheLearning LAB u vandaag nog kan helpen.