Tips voor inbound marketing voor e-Learningprojecten

Heeft u succes met uw huidige elearning inbound marketing strategieën om uw eLearning cursussen te promoten, of moet u uw aanpak aanpassen om uw verkoopcijfers te verbeteren?

In dit artikel deel ik een aantal speciale elearning inbound marketing tips om je te helpen je eLearning cursussen of diensten te promoten.


elearningbureau - elearningplatform


Inbound marketing voor e-learningcursussen richt zich op het aantrekken van klanten door relevante en toepasbare inhoud te bieden die op hen is afgestemd in plaats van het naar buiten toe pushen van een merk, product of dienst.


Het is gemaakt om waarde toe te voegen aan elke stap van de reis van de koper om op de hoogte te blijven en toegewijd te blijven aan je merk. Bij deze marketingstrategie ligt de nadruk niet zozeer op het trekken van de aandacht van klanten.

De inhoud is eerder gericht op hun behoeften en problemen om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen. De kanalen die bij dit type marketing worden gebruikt, zijn ook specifiek. Blogs, sociale mediasites en zoekmachines spelen allemaal een zeer grote rol. Laten we eens kijken naar een paar fundamentele inbound marketing tips voor e-learning projecten.


elearningbureau - elearningplatform

Je landingspagina vernieuwen

Een aantrekkelijke website met een geoptimaliseerd ontwerp is essentieel voor succesvolle inbound marketing. De website moet niet alleen mobielvriendelijk en gemakkelijk te navigeren zijn, maar ook alle relevante informatie bevatten.

Het moet ook social media links bevatten zodat bezoekers kunnen delen met hun online netwerk of contact kunnen opnemen voor vragen die ze hebben over je product of dienst.


elearningbureau - elearningplatform

2. SEO is de sleutel voor eLearning

Zoekmachineoptimalisatie is een belangrijk onderdeel van inbound marketing.

Hoog scoren op de SERP's helpt je om op te vallen en je klanten online te bereiken.

eLearning Trefwoorden moeten gebruikt worden bij het maken van posts voor blogs of websites.

Het opnemen van links helpt je SEO te verbeteren. Het is belangrijk om de zoekwoorden organisch te gebruiken en de verleiding te vermijden om te veel zoekwoorden te gebruiken.


3. Een online gemeenschap opbouwen

Om online een trouw klantenbestand op te bouwen, moet je regelmatig met hen interageren.

Ga altijd terug naar je vorige posts op blogs of sociale media om feedback te krijgen van de klanten en eventuele vragen te beantwoorden die ze hebben over je e-learning dienst of om te zien welke meningen ze hebben om bij te dragen.


elearningbureau - elearningplatform

4. Evalueer de concurrentie

De e-learning markt is vrij competitief, maar dat maakt het niet noodzakelijk een nadeel.

Integendeel, het kan in je voordeel werken. Het stelt je in staat om te evalueren wat anderen doen en de factoren voor hun successen te integreren in je inbound marketing strategie voor eLearning.

Als posts van je concurrenten een groot aantal likes en interacties genereren, kun je posts maken die vergelijkbare onderwerpen promoten om interesse te wekken voor jouw product of dienst. Zorg ervoor dat je hun inhoud niet kopieert, omdat dit je online reputatie kan schaden.

U kunt ook evalueren welke sociale mediaplatforms populairder zijn voor de onderwerpen die worden besproken en uw energie daarop richten.


5. Altijd controleren, meten en beoordelen

Weten waar het grootste deel van je verkeer vandaan komt, is ook belangrijk. Google Analytics kan je helpen om een idee te krijgen van wat voor soort mensen je populaire eLearning artikelen aantrekken.

Deze mensen moeten je doelgroep worden en de service moet op hen worden afgestemd zodat ze blijven komen voor meer.


elearningbureau - elearningplatform

6. Geef jezelf een boost door je eLearning producten en diensten te promoten

Om meer verkeer te genereren, moet je je berichten promoten op sociale media en via e-maillijsten. Op deze manier presenteer je jezelf aan je potentiële publiek in plaats van te wachten tot ze naar jou toe komen.

Laat mensen weten wanneer je nieuwe e-learningcontent creëert. Dit helpt om je verkeer te verhogen.


7. Overbelast je eLearning-publiek niet

Abonnees en volgers op sociale media willen niet elk uur een bericht van je eLearningbureau dat hen eraan herinnert om je product of cursussen te kopen.

Toch moeten ze zich jou en je service herinneren. Als u elke week 2 of 3 nieuwe eLearning-artikelen op uw blog publiceert, in combinatie met een dagelijkse post op sociale media, zou dat voldoende moeten zijn. Zo krijgen ze de waardevolle inhoud waar ze naar op zoek zijn zonder dat het vervelend wordt.

Het belangrijkste doel van inbound marketing voor eLearning is om verkeer naar je site te trekken. Het presenteren van interessante en waardevolle inhoud zal bezoekers motiveren om op je koopknop te klikken.

Met de bovenstaande inbound marketing tips heb je nu de basis die nodig is om een inbound marketing strategie op te bouwen die organisch verkeer aantrekt en klanten erg blij maakt met je producten en diensten.


Contact opnemen met ons agentschap, en laat ons je helpen bij het ontwerpen van een innovatieve en aantrekkelijke e-Learning strategie!

Previous
Previous

Elearning: Tips voor webinars of virtuele klas

Next
Next

5 Voordelen van werken met een eLearning platform