Hoe uw e-learning cursussen promoten en verkopen

Er zijn verschillende manieren om uw elearning cursussen te promoten en een publiek te krijgen. Ten eerste moet u een interessant onderwerp kiezen.

Inbound marketing is een winnende strategie voor de promotie en verkoop van uw e-learning cursussen.

Dit artikel legt uit hoe u een band opbouwt met uw publiek en uw e-learning cursussen verkoopt.

Hoe uw e-learning cursussen promoten en verkopen


Creëer een klantpersona

Het creëren van een persona voor uw ideale klant is een geweldige manier om te begrijpen wat uw klanten zoeken.

Door hun behoeften, wensen en pijnpunten te begrijpen, kunt u een marketingcampagne creëren die is afgestemd op hun individuele behoeften. U kunt klantpersona's ook gebruiken om webinars en online cursussen te verkopen.

Buyer personas zijn semi-fictieve voorstellingen van uw ideale klanten. Deze profielen helpen u uw berichtgeving en productontwikkelingsstrategie te ontwikkelen. Ze kunnen demografische gegevens bevatten zoals leeftijd, bedrijfstak, functie en locatie.

Het is ook nuttig om gemeenschappelijke uitdagingen en problemen van uw potentiële klanten op te nemen.

Om een klantenpersona te creëren, moet u marktgegevens en primair onderzoek over uw doelklanten verzamelen. Uw persona moet twee vragen beantwoorden:

  1. Voor wie is uw product bedoeld?

  2. Welk probleem zal het oplossen?

U kunt demografische gegevens en psychografische gegevens verzamelen om uw persona te creëren, maar psychografische gegevens zijn moeilijker te verzamelen. U kunt echter ook de behoeften en doelen van uw klanten achterhalen door naar hun gedrag te kijken.

Klantpersona's helpen u te anticiperen:

  1. wat uw doelgroep wil en nodig heeft.

Je kunt verschillende persona's creëren voor verschillende doelgroepen op basis van gemeenschappelijke kenmerken. U kunt ook verschillende persona's creëren voor verschillende regio's en soorten elearning. Op die manier zal uw product of dienst beter beantwoorden aan de behoeften van uw doelgroep.

Een persona helpt u om betere e-learningcursussen te maken, ze sneller te verkopen en relevant te blijven voor uw cursisten.

Een persona is als het ware een samenstelling van de lerende, en het geeft u de mogelijkheid om uw ideale lerende te begrijpen en de branding dienovereenkomstig aan te passen. Het maakt het ook gemakkelijker om uw branding aan te passen aan hun behoeften.

Hoe uw e-learning cursussen promoten en verkopen


Eén-op-één of groepscoaching aanbieden

Een van de meest effectieve manieren om elearning cursussen te verkopen is het aanbieden van extra waarde.

U kunt bonussen aanbieden met een hoge geldwaarde en upsells die een andere aankoopmogelijkheid bieden.

U kunt ook één-op-één of groepscoaching aanbieden. Deze aanvullende diensten zijn vaak diepgaander dan de standaard training en kunnen worden aangeboden via een maandelijks webinar. Groepscoaching is een goede optie omdat het kan:

  1. Meer interactief

  2. En discussieonderwerpen opnemen.

Coaching en consulting kunnen u helpen sneller geld te verdienen. Deze diensten kunnen u ook helpen om ideeën voor eLearning-cursussen te genereren. Het is echter belangrijk te beseffen dat een cursus geen get-rich-quick schema is. U hebt een goed idee voor een e-learningcursus nodig en u kunt deze ideeën genereren via uw werk met uw klanten.

Om elearningcursussen te verkopen, begin je met het aanbieden van je diensten als een advies- of coachingservice. De elearningindustrie groeit snel, met een geschatte marktomvang van $101 miljard in 2019 en een verwachte groei tot $370 miljard in 2026.

Bovendien gebruikt 40% van de Fortune 500-bedrijven nu elearningcursussen als onderdeel van hun professionele ontwikkelingsstrategie. Als ondernemer is het essentieel om uw diensten te verkopen als expert in uw vakgebied.

Hoe uw e-learning cursussen promoten en verkopen


Een hogere prijs bieden

Als u eLearning-cursussen verkoopt, overweeg dan verschillende prijsniveaus aan te bieden om meer budgetbewuste klanten aan te trekken. U kunt bijvoorbeeld een basisversie aanbieden met de basis van de cursus, maar zonder extra functies.

Dit zal een breder publiek aanspreken, en de basisversie zal een goede vergelijking zijn met de meer geavanceerde elearning cursus.

Om een geschikt prijspunt te bepalen, moet u kijken naar vergelijkbare eLearning-cursussen die qua formaat en inhoud vergelijkbaar zijn. Kijk naar de prijzen, beoordelingen en het totale aantal verkopen van elke elearning cursus. Als u een goede prijs vindt, maar u kunt de prijs niet rechtvaardigen, overweeg dan andere factoren, zoals de lengte van de e-learning cursus, hoe hij wordt gegeven en wat hij biedt.

U kunt uw elearning cursus ook betaalbaarder maken door een betalingsplan aan te bieden.

Zo kunt u betalingen in termijnen ontvangen. De prijs van online cursussen kan lastig zijn, dus het is belangrijk om te experimenteren met verschillende prijzen. Uiteindelijk zult u een prijs vinden die voor u werkt.


Maak een verkooptrechter

Om uw elearning cursussen te verkopen, moet u bekendheid genereren en nieuwe leads aantrekken. Dit betekent dat u een overtuigende verkooppagina en branding moet creëren die opvallen. Er zijn ook een aantal manieren om verkeer naar uw website te leiden en nieuwe leads te genereren. Een van deze manieren is het gebruik van betaalde advertenties. Deze advertenties leveren meteen resultaat op en geven je al vroeg feedback over je cursus.

  1. Een verkooptrechter helpt u dit doel te bereiken door verschillende marketingactiviteiten te automatiseren.

  2. Naast marketing e-mails helpt een sales funnel u ook om bestaande klanten opnieuw te betrekken.

  3. Ook kunt u zo sociaal bewijs verzamelen en up-sell en cross-sell mogelijkheden vastleggen. Hier is een eenvoudige blauwdruk voor een verkooptrechter voor uw elearningcursussen:

Eerst moet u nagaan wie uw potentiële klanten zijn. Door dit te doen kun je een gericht publiek van klanten en trouwe studenten creëren. Zodra u begrijpt wie uw publiek is, kunt u beginnen met het maken van een e-mailreeks voor hen.

Zolang je ze nuttige informatie geeft, zullen ze eerder geneigd zijn je product te kopen.

  • Vervolgens moet u een type verkooptrechter kiezen. U kunt kiezen voor een evergreen sales funnel of een open/gesloten inschrijftrechter. In beide gevallen zult u echte deadlines willen gebruiken. De laatste zal u helpen een relatie met uw leads te ontwikkelen.

Zodra u uw verkooptrechter hebt gemaakt, test u hem om te zien hoe goed hij werkt. Zo kunt u uw funnel aanpassen en zien wat het beste werkt. Als je niet de gewenste resultaten krijgt, moet je een andere methode proberen. Je zou wel eens verrast kunnen zijn! Zorg ervoor dat u uw klanten regelmatig opvolgt.

De eerste stap in het maken van een verkooptrechter is het ontwikkelen van een lijst met gekwalificeerde leads. Om leads te genereren kunt u gebruik maken van betaalde reclame, een reeds bestaande e-maillijst of een combinatie van strategieën. Wanneer u begint met het bouwen van een verkooptrechter, wilt u deze eerst eenvoudig houden en daarna desgewenst complexer maken.


Hoe Inbound Marketing voor eLearning gebruiken om uw eLearning-cursussen en online opleidingsprogramma's te promoten

Er zijn verschillende manieren om inbound marketing te gebruiken om uw eLearning cursussen en online trainingsprogramma's te promoten. PPC-advertenties zijn een klassieke vorm van betaalde marketing en bestaan al vele jaren. Hoewel veel critici ze als verouderd beschouwen, zijn ze nog steeds zeer effectief om u in contact te brengen met een gericht publiek. Een ander groot voordeel van PPC advertenties is dat u uw uitgaven kunt beheersen, en alleen betaalt wanneer uw prospects daadwerkelijk op uw advertenties klikken.


Strategie voor inkomende marketing

Als u van plan bent een eLearning-curriculum te bouwen, kan inbound marketing voor eLearning-platform u daarbij helpen. Het is georganiseerd rond het concept van een content vliegwiel, dat u helpt een consistente boodschap en ervaring aan uw lerenden te leveren. Deze consistentie zorgt ervoor dat ze terugkomen voor meer.

6 Inbound marketing tips voor elearning cursus :

  1. Blog

  2. SEO

  3. Nieuwsbrief

  4. Sociale media zoals Linkedin

  5. Youtube kanaal

  6. Invloedrijke


Wat is Inbound marketing voor elearning cursussen?

Inbound marketing is een krachtig middel om uw online bedrijf te promoten.

Het kan u helpen een nieuw publiek te bereiken en uw merkimago op te bouwen. De sleutel is dat uw inhoud wordt opgemerkt door mensen in uw doelgroep. Daarvoor moet u uw inhoud optimaliseren en de laatste trends in zoekmachineoptimalisatie volgen.

Om uw online aanwezigheid te verbeteren, moet u uw inhoud optimaliseren voor mobiele apparaten.

Bij e-learning zullen de meeste cursisten inloggen met hun smartphone, dus u moet ervoor zorgen dat uw video's en sjablonen mobielvriendelijk zijn.

Daarnaast spelen sociale media een integrale rol in inbound marketing.

Het is een van de snelste manieren om inhoud te delen. Uit onderzoek blijkt zelfs dat 68% van de internetgebruikers direct naar de sociale pagina's van merken gaat om informatie te krijgen.



Inbound marketing voor elearning

Advertenties op Facebook

Het gebruik van Facebook advertenties om eLearning cursussen te promoten kan zeer winstgevend zijn.

Het is echter belangrijk om te weten hoe u deze tool effectief kunt gebruiken. Eerst moet je de verschillende advertentiecijfers kennen. Er zijn veel acroniemen en technische termen geassocieerd met deze statistieken. Het is belangrijk om de verschillende soorten campagnedoelstellingen te kennen, en vervolgens een formule te volgen om effectieve Facebook Ads te creëren die resultaten opleveren.

  • Facebook-advertenties zijn het meest effectief als je elearninginhoud nuttig is voor je publiek. Het moet een specifiek pijnpunt aanpakken of een oplossing bieden voor het probleem van een klant. Vervolgens kun je deze inhoud gebruiken als haakje voor je Facebook-advertentie. Denk ook aan inhoud in termen van de verschillende stadia van het kooptraject.

Facebook-reclamecampagnes kunnen worden aangepast om uw doelgroep te targeten met behulp van gegevens over uw klanten.

U kunt een lijst met klanten uploaden om een Custom Audience te maken. U kunt deze doelgroep vervolgens gebruiken om een advertentiecampagne te maken.

  • Bovendien biedt Facebook een optie om Customer Lifetime Value (CLTV) te berekenen, wat een schatting is van de totale winst die u gedurende de levensduur van een klant zult maken.

U kunt ook de kosten van uw Facebook-advertenties optimaliseren door de kosten per klik, of CPC, te bepalen. Dit zijn de gemiddelde kosten van één klik op uw Facebook-advertentie. Hierdoor kunt u uw beschikbare budget verstandiger toewijzen. Een andere effectieve metriek die je kunt gebruiken is de Cost Per Engagement, een meting van het aantal engagements of aankopen die aan je advertentie worden toegeschreven.

Een andere geweldige manier om Facebook-advertenties te gebruiken voor inbound marketing voor elearning is door het gebruik van retargeting. Bij deze techniek wordt een klein stukje code op de site van een bezoeker geplaatst. Dit fragment staat bekend als een "conversiepixel". Er zijn echter gevallen waarin bezoekers niet wensen deel te nemen aan Facebook pixel tracking of GDPR toestemmingsformulieren.


PPC-advertenties voor elearningmarketing

De zichtbaarheid van uw website vergroten via PPC-advertenties is een geweldige manier om meer bezoekers naar uw site te trekken. Volgens de statistieken resulteert ongeveer 65% van de zoekopdrachten met een hoge intentie in klikken op PPC-advertenties.

Gebruik relevante advertentieteksten om bezoekers aan te trekken. Uw advertentie moet nuttige informatie bieden en gericht zijn op de trefwoorden waarop u zich richt.

PPC-advertenties helpen u ook de zichtbaarheid van uw website in zoekmachines te vergroten, omdat ze gericht zijn op bepaalde trefwoorden. Dit betekent dat uw E-Learning cursus beter zichtbaar wordt voor potentiële klanten. Bovendien kunt u zich met PPC geo-bidding richten op klanten die op bepaalde locaties naar bepaalde trefwoorden zoeken.

Een goede PPC advertentie moet een pakkende titel hebben en een sterke Call-To-Action. Het moet geen algemeen verkooppraatje zijn, maar duidelijk maken voor wie de advertentie bedoeld is en waarom ze de landingspagina moeten bezoeken. De advertentie moet ook de prospect uitnodigen om de cursussen aangeboden door het bedrijf te verkennen.

PPC-reclame kan u helpen om uw budget te rekken. Het is echter belangrijk om KPI's vast te stellen en de prestaties van elke advertentie te analyseren. Als u bijvoorbeeld een eLearning-cursus in New York aanbiedt, zult u meer gerichte bezoekers en een hoger conversiepercentage hebben. Daardoor krijgt u een betere ROI van uw marketinginspanningen.


Tot besluit Inbound marketing voor de promotie en verkoop van uw elearning cursussen is een onmisbare stap, zelfs met een loyale gemeenschap.

U moet het veld bezetten en zichtbaarheid verwerven door uzelf elke dag bloot te stellen aan de ogen van uw publiek.

Kom uit de schaduw en in het licht en versterk uw boodschap elke dag opnieuw.

Neem contact met ons op voor een gratis workshop!

Previous
Previous

Hoe kiest u een e-learning platform voor uw bedrijf?

Next
Next

Op video gebaseerd eLearning Platform