ELearning Strategie Gastvrijheid en Toerisme

Gastvrijheid en Toerisme: Een unieke benadering van e-learning strategie

Met de toenemende eisen van een digitale samenleving verandert alles snel, van carrièreverwachtingen tot werkpatronen.

Daarom wordt eLearning snel een essentieel onderdeel van elke opleidingsstrategie.

In dit blogartikel gaan we na waarom e-Learning zo belangrijk is in de huidige digitale sector van gastvrijheid en toerisme en wat het betekent voor uw organisatie als u nog geen plan hebt.

E-Learning (eLearning) is een online leermiddel dat door individuen of organisaties wordt gebruikt om leerlingen te instrueren over onderwerpen die anders moeilijk te leren zouden zijn via traditionele methoden zoals lezingen of voorgeschreven leesmateriaal.

Sociaal leren (SL) verwijst naar het proces van interactie met andere mensen in tegenstelling tot het lezen over of bekijken van informatie via een video als het gaat om het leren van nieuwe dingen.

Met andere woorden, sociaal leren vindt plaats wanneer mensen samen worden blootgesteld aan nieuwe ideeën en concepten.

Tegen 2017 zal ongeveer 77% van de bedrijven elearning hebben aangepast en het ziekenhuis en het toerisme zullen niet achterblijven.



Wat is eLearning voor toerisme en horeca?

 

E-learning is meestal een combinatie van online leren en leren op afstand.

In de context van toerisme en gastvrijheid betekent dit doorgaans dat cursisten toegang hebben tot cursusinhoud, quizzen, beoordelingen en feedback die zij in hun eigen tempo kunnen gebruiken.

Leerlingen kunnen kiezen wanneer, waar en hoe ze leren. Met de toegang tot tools die het maken en beheren van elearningcursussen vergemakkelijken, wordt eLearning snel de meest effectieve manier voor organisaties om leren aan te bieden.

eLearning is ontworpen om verschillende leerstijlen, behoeften en stijlen van lerenden te ondersteunen.

Terwijl traditioneel klassikaal leren voor sommigen goed werkt, geven anderen de voorkeur aan meer informele leermethoden. Wat uw leerstijl ook is, eLearning kan worden ontworpen om aan uw behoeften te voldoen.


Horeca en toerisme eLearning

 

In de horeca en het toerisme moet men voortdurend op de hoogte blijven van nieuwe trends en technologieën.

 

Dit is te wijten aan het feit dat de sector voortdurend verandert, met nieuwe wetten en voorschriften en opkomende technologieën die de veranderingen stimuleren. Daarom moeten eLearning-strategieën voor horeca en toerisme voortdurend worden aangepast aan de behoeften van de cursisten.

Een andere factor die waarschijnlijk een impact zal hebben op eLearning strategieën is de stijgende populariteit van Video Base Learning. eLearning video is perfect aangepast aan gastvrijheid en toerisme.

Voordelen :

·       On demand en on going training

·       Kennisplatform

·       Visuele en video-ondersteuning aangepast aan het beroep

·       Snelle onboarding

·      Ontwikkeling van het merk



Waarom is eLearning essentieel voor toerisme en horeca?

 

Meer dan twee derde van de groei van de wereldwijde beroepsbevolking tussen 2022 en 2030 zal plaatsvinden in de zakelijke dienstverlening (toerisme en horeca).

Deze groei zal worden aangedreven door de behoefte aan een beter beheer van vaardigheden, technologie en mensen.

Voor organisaties in deze sector van toerisme en gastvrijheid is eLearning een essentieel instrument voor het beheer van de toenemende behoeften aan vaardigheden van het personeel, aangezien het nieuwe mogelijkheden biedt voor aanwerving en opleiding.

Als werknemers in hun eigen tempo kunnen leren, is de kans groter dat ze nieuwe technologieën gebruiken en op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Naarmate de vraag naar toeristische en horecadiensten toeneemt, stijgt ook de behoefte aan operationeel personeel.

Dit omvat werknemers zoals :

  1. piloten,

  2. skycaps,

  3. koks,

  4. obers,

  5. managers en reisleiders

 

Van hen worden zeer specifieke vaardigheden verlangd. Door deze werknemers de juiste opleiding en certificering te geven, kan de productiviteit worden verhoogd en een kwaliteitservaring voor de klanten worden gegarandeerd.


Waarom een eLearning-strategie invoeren?

 

Met het toenemende gebruik van digitale technologie en Learning Management System (LMS) is leren steeds toegankelijker geworden.

Tegenwoordig hebben we apps voor bijna alles in ons leven, van winkelen tot reizen.

Met deze toegenomen toegankelijkheid is ook de vraag naar eLearning exponentieel gestegen.

Als gevolg daarvan blijft de adoptie van niet-eLearning ver achter - waardoor organisaties die niet in staat zijn om met een eLearning-strategie te werken een enorm nadeel ondervinden.

Toch blijven veel organisaties zich verzetten tegen de onvermijdelijke verandering van hun leeraanpak.

Laten we eens kijken naar enkele van de voordelen die de invoering van een eLearning strategie uw organisatie in Toerisme en Gastvrijheid kan brengen - en waarom het tijd is om de weerstand op te geven en de invoering vandaag nog te omarmen!



Voordelen van een eLearning-strategie voor toerisme en horeca

 

Verbetert het behoud van werknemers:

Met een hoog verloop in de industrie is het essentieel dat werknemers zo lang mogelijk bij een bedrijf blijven. Met de stijgende kosten van opleiding en certificering is dit voor veel werknemers moeilijker. eLearning-strategieën kunnen de kosten verlagen en het voor werknemers gemakkelijker maken om op de hoogte te blijven van nieuwe vaardigheden en certificeringseisen.

 

Vermindert de tijdsinvestering in opleiding:

De tijd en kosten van een e-learning cursus zijn 40% tot 60% goedkoper dan een traditionele opleiding. En dit op een lange termijn cursusstrategie online training is absoluut niet te vergelijken en de voordelen zijn enorm.  Zonder de duurzame impact te vermelden! 81% Minder dan opleidingen ter plaatse.

 

Verbetert de betrokkenheid van werknemers:

De kans is groter dat werknemers geïnteresseerd zijn in het leren van nieuwe vaardigheden als ze het gevoel hebben dat ze gewaardeerd worden en een doel hebben om de inhoud te leren. eLearning-strategieën moeten zo worden ontworpen dat ze de lerende op de eerste plaats zetten en ervoor zorgen dat werknemers in een positieve omgeving kunnen leren. Dit kan worden gedaan door informatie uit verschillende bronnen te combineren en praktijkvoorbeelden en casestudies toe te voegen.



Checklist voor de ontwikkeling van een doeltreffende e-learningstrategie Toerisme en gastvrijheid

 

Definieer E-Learners:

Dit kan worden gedaan door het personeel te vragen naar het soort mensen dat gebruik maakt van uw diensten, het soort werk dat zij doen en de vaardigheden die zij nodig hebben.

Bepaal de leerdoelen:

Dat kan met behulp van een instrument voor het in kaart brengen van leerdoelen zoals LOM (Learning Objectives Mapping).

 

Kies de beste E-learning tool:

Dit is belangrijk omdat het bepaalt hoe de inhoud wordt geleverd en hoe gemakkelijk het voor de lerenden is om te volgen. Ons Learning Management System (LMS) The Learning Lab is aangepast voor toerisme en horeca. Vraag een gratis demo aan!

 

E-learning ontwerp:

Dat kan met behulp van content design software zoals Sketch.

 

Maak een plan van één pagina:

Dit zou de eerste stap moeten zijn bij het opstellen van een eLearning-strategie. Een plan van één bladzijde beschrijft de algemene strategie van de eLearning-strategie, welke inhoud nodig is, wie verantwoordelijk is voor het maken ervan, wanneer het wordt uitgebracht en wie verantwoordelijk is voor het beheer ervan.

 

Een opleidingscultuur opbouwen:

Dit kan worden gedaan met behulp van beoordelingsinstrumenten voor de opleidingscultuur, zoals Training Culture Cheat Sheet.

 

Beoordeel de behoeften van de leerlingen:

Dit kan gebeuren met behulp van eLearning-instrumenten voor de evaluatie van de behoeften.

 

Lever inhoud van goede kwaliteit:

Dit moet worden gedaan door deskundigen op dit gebied, die verstand hebben van de relevante sector, of die zijn opgeleid in eLearning.

 

Gebruik follow-up:

Dit moet gebeuren door managers en supervisors, die de leerlingen na de opleiding kunnen helpen en hen kunnen helpen met eventuele vragen of problemen.

 

Regelmatig vergaderen:

Deze kunnen worden gedaan om de voortgang van de eLearning-strategie te bespreken.

 

Investeer regelmatig in opleiding:

Dit moet gebeuren om ervoor te zorgen dat de opleidingsstrategie actueel blijft en er voldoende nieuwe inhoud aan de strategie wordt toegevoegd.


Leerbeheersysteem voor toerisme en horeca

 

Ons doel was u de mogelijkheid te geven ons Learning Management System LMS aan te passen aan uw specifieke behoeften. We wilden u de mogelijkheid geven om uw cursus te creëren op precies de manier die u voor ogen had. We wilden een LMS maken dat flexibel genoeg is om aan uw specifieke onderwijsbehoeften te voldoen.

 

Met The Learning LAB Slide Builder is het maken van eLearning cursussen nog nooit zo eenvoudig geweest.

Ontwerp zonder beperkingen:

  • foto's,

  • video's,

  • vragen,

  • achtergrondkleuren,

  • geanimeerde GIF's, enz.

  • Videotest

 

Video eLearning cursussen met Video Assessment met Feedback is de kern van ons eLearning programma.

Van quizzen tot schermopnames live, we hebben een verscheidenheid aan video keuzes. Het is de belangrijkste vorm van media waar we ons op richten.

 

De toekomst van eLearning is hier. Het is gemakkelijk te begrijpen waarom het op video gebaseerde eLearning-platform zo aantrekkelijk is.

Zodra u uw eLearning-video hebt opgenomen, kunt u deze eenvoudig in uw eLearning-programma opnemen.


Conclusie, Toerisme en Gastvrijheid

E-learning is een populaire methode om opleidingsinhoud te leveren, vooral online.

Het is echter belangrijk om ervoor te zorgen dat uw e-learning strategie effectief is en zal voldoen aan de behoeften van uw werknemers.

Als u niet zeker weet wat u moet doen, volg dan deze 10 tips voor het ontwikkelen van een effectieve e-learningstrategie.

Previous
Previous

eLearning Platform en Ontwerp

Next
Next

eLearning-statistieken en kerncijfers