eLearning-platform voor verkooptraining

Top 10 tips voor het kiezen van het juiste LMS voor verkooptraining

Als je in je bedrijf verantwoordelijk bent voor verkooptraining, wil je waarschijnlijk investeren in een LMS (Learning Management System) om je te helpen die training te geven.

Er zijn echter zoveel Learning Management Systems (LMS) beschikbaar dat het moeilijk kan zijn om de juiste te vinden voor de behoeften van je bedrijf, vooral als je een LMS kiest dat expliciet is gebouwd voor verkooptraining en sales enablement.

Hier zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden bij het maken van een keuze, zodat je het juiste leersysteem kunt kiezen om je verkoopteam te trainen.


eLearning-platform voor verkooptraining

 

Onderzoek uw behoeften

Voordat je op zoek gaat naar een LMS voor verkooptraining, is het belangrijk om eerst je behoeften in kaart te brengen. Wat zijn je bedrijfsdoelen voor het gebruik van een LMS voor verkooptraining en sales enablement?

Heb je iets nodig dat je kunt aanpassen, of heb je iets nodig dat je zo uit de doos kunt gebruiken?

Als je eenmaal weet wat je nodig hebt, kun je op zoek gaan naar een LMS / elearning platform dat aan die behoeften voldoet.


De leer- en prestatie-uitdagingen van verkooppersoneel begrijpen

Daarnaast is het belangrijk om de uitdagingen van je verkoopmedewerkers te begrijpen als het gaat om leren en presteren.

Je kunt een elearningplatform of LMS voor verkooptraining kiezen om deze uitdagingen aan te gaan en de verkooptraining te verbeteren.

Enkele veel voorkomende leer- en prestatie-uitdagingen voor verkooppersoneel zijn:

  • Tijdsdruk:

    • Veel verkopers staan onder druk om doelstellingen en deadlines te halen, waardoor er weinig tijd overblijft voor formele training.

  • Gebrek aan motivatie:

    • Sommige verkopers willen niet graag deelnemen aan trainingen, vooral als ze het gevoel hebben dat die niet relevant zijn voor hun werk of te moeilijk zijn.

  • Beperkte middelen:

    • Sommige verkoopteams hebben beperkte toegang tot apparatuur of software, waardoor het moeilijk is om online trainingen en sales enablement te volgen.

  • Terugtrekking:

    • Lange perioden van afhaken bij een cursus kunnen leiden tot een gebrek aan interesse in de leerstof, wat het participatieniveau beïnvloedt.

  • Vertrouwenskwesties:

    • Sommige personeelsleden hebben misschien geen vertrouwen in hun capaciteiten of vaardigheden op bepaalde gebieden, zoals spreken of informatie presenteren, waardoor ze minder geneigd zijn om aan bepaalde trainingsprogramma's deel te nemen.

  • Het stigma rond falen:

    • Angst om gezien te worden als een mislukking kan verkoopmedewerkers ontmoedigen om meer uitdagende taken op zich te nemen, zelfs als dit na verloop van tijd kan leiden tot betere vaardigheden en prestaties.

eLearning-platform voor verkooptraining


Kijk naar het vermogen van het LMS-systeem om zijn beloften waar te maken

Wanneer je een LMS voor verkooptraining overweegt, is het belangrijk om na te gaan of het in staat is om zijn beloften waar te maken.

Het leermanagementsysteem moet een robuuste en uitgebreide leerervaring kunnen bieden die voldoet aan de behoeften van je verkoopteam.

Het moet ook in staat zijn om de voortgang en prestaties te volgen en erover te rapporteren.

Lees recensies en casestudy's om te zien of het systeem zijn beloften kan waarmaken.

Een goed LMS / elearning platform voor verkooptraining zoals TheLearning LAB heeft functies die aan je specifieke behoeften voldoen.

Je moet ook rekening houden met het gebruiksgemak van het systeem, want je wilt dat je verkoopteam het met minimale training kan gebruiken.


Kies een LMS met een krachtige auteurstool.

Een krachtige auteurstool is essentieel omdat je hiermee aangepaste inhoud kunt maken die specifiek is voor jouw behoeften.

Het moet ook gemakkelijk te gebruiken zijn om snel en efficiënt inhoud te creëren.

Daarnaast moet de auteurstool je in staat stellen om de voortgang en prestaties van de cursisten te volgen om de effectiviteit van je trainingsprogramma te meten.

Leerbeheersysteem voor verkoop mogelijk maken


Kies er een met robuuste beveiligingsfuncties

Als het op gegevensbeveiliging aankomt, kun je nooit voorzichtig genoeg zijn.

Het Elearning Platform LMS voor verkooptraining dat je kiest, moet robuuste beveiligingsmaatregelen hebben om je gegevens te beschermen.

Dit omvat gegevensversleuteling, firewalls en inbraakdetectiesystemen.

Bovendien moet het LMS gegevens opslaan op een veilige locatie die alleen toegankelijk is voor bevoegd personeel.


Een LMS voor verkooptraining moet compatibel zijn met je apparaten en software.

Een LMS voor verkooptraining moet compatibel zijn met je apparaat en software.

De reden hiervoor is dat je onderweg toegang moet hebben tot de inhoud van je verkooptraining en Sales Enablement, en je wilt het op elk apparaat kunnen gebruiken.

Het eLearning Platform LMS moet ook kunnen integreren met je CRM software zodat je de voortgang van je verkooptraining kunt volgen.

Misschien vind je een Learning Management System LMS dat een goed ontwerp heeft, maar deze functies mist, waardoor het moeilijk wordt om al je werk gedaan te krijgen.

eLearning-platform voor verkooptraining


Kies een LMS met robuuste rapportagefuncties.

Je moet de voortgang kunnen volgen en resultaten kunnen meten met je Learning Management System LMS.

Kies voor een elearning platform LMS met robuuste rapportagefuncties die je de gegevens geven die je nodig hebt om weloverwogen beslissingen te nemen over je verkooptrainingsprogramma.

Als je rapporten niet accuraat zijn, is het moeilijk om te weten wat werkt en wat niet werkt in een verkoopopleidingsprogramma.

Rapportagefuncties kunnen je ook laten zien waar je je op moet richten bij het ontwikkelen van een nieuwe elearningcursus voor sales enablement of het bijwerken van een bestaande cursus.


Overweeg een LMS met gamificatiefuncties.

Een LMS voor verkooptraining met gamificatiefuncties kan een geweldige manier zijn om wat plezier en opwinding toe te voegen aan je verkooptraining en sales enablement.

Gamification kan helpen om werknemers te motiveren door hen te belonen voor het voltooien van taken en het bereiken van doelen.

Bovendien kunnen ze zo sneller nieuwe informatie leren en wat ze leren beter vasthouden.


Vraag naar de prijsopties en vergelijk ze met je budget

Wanneer je een eLearning platform LMS kiest voor je verkooptraining, moet je vragen naar de prijsopties en deze vergelijken met je budget.

Er zijn een paar verschillende prijsmodellen om te overwegen en elk model heeft zijn voor- en nadelen.

Pay-per-use modellen kunnen op de lange termijn duurder zijn, maar ze bieden flexibiliteit en kunnen een goede optie zijn als je niet zeker weet hoe vaak je het systeem gaat gebruiken.

Modellen met een abonnement zijn meestal betaalbaarder, maar je moet je wel verplichten om het systeem voor een bepaalde periode te gebruiken. Zorg ervoor dat je alle kosten begrijpt voordat je een definitieve beslissing neemt.


Kies een LMS met mogelijkheden voor mobiel leren.

Nu steeds meer werknemers op afstand werken, is het belangrijk om een eLearning Platform LMS voor verkooptraining te kiezen dat mobiele leermogelijkheden biedt.

Op deze manier heeft je verkoopteam altijd en overal toegang tot het trainingsmateriaal.


Zorg ervoor dat het LMS een gebruiksvriendelijke interface heeft

Een gebruiksvriendelijke interface is belangrijk voor een leermanagementsysteem omdat dit bepaalt hoe gemakkelijk het is voor je werknemers om het te gebruiken.

  • Als het LMS voor verkooptraining moeilijk te gebruiken is, zullen je werknemers het minder snel gebruiken en profiteer je niet optimaal van het systeem.

    Bovendien kan een gebruiksvriendelijke interface de trainingstijd verkorten, omdat werknemers sneller kunnen vinden wat ze nodig hebben.


Kies voor een LMS met voortdurende ondersteuning

Als het op verkooptraining aankomt, is voortdurende ondersteuning van cruciaal belang.

Het laatste wat je wilt is dat je werknemers zelf moeten uitzoeken hoe ze het systeem moeten gebruiken.

Zorg ervoor dat het LMS elearning platform dat je kiest een uitstekende klantenondersteuning biedt.

Als er zich problemen voordoen, kun je erop vertrouwen dat ze snel worden opgelost.

Videobeoordeling met tijdlijnfeedback voor verkoop spraakevaluatie!


eLearning-platform voor verkooptraining

De keuze van het juiste Learning Management System (LMS) is cruciaal voor het succes van elk trainingsprogramma.

  • Als je op zoek bent naar een elearning platform LMS voor verkooptraining, dan is TheLearning LAB de beste optie.

  • Het is gemakkelijk te gebruiken en heeft functies die je leven gemakkelijker maken.

  • We bieden ook een uitstekende klantenondersteuning.

Previous
Previous

Zwitsers eLearning platform

Next
Next

eLearning Platform for Schools