Waarom heb je een Creative e-Learning Agency nodig voor je project?
E-learning wordt door talloze organisaties gebruikt voor opleiding en ontwikkeling, als een goedkoop alternatief voor de traditionele persoonlijke opleiding van de voorbije jaren.
Wat de e-learning methodes van de eerste golf zo snel verouderd heeft gemaakt, is het feit dat de industrie deze manier van leren achter zich heeft gelaten door innovatie te promoten. Met andere woorden, door de inherente tekortkomingen van de traditionele vorm van e-learning is het niet langer een verstandige keuze.
Je hebt nu nieuwe en opwindende, op technologie gebaseerde, mobile-first en volledig afgeronde eLearning-cursussen nodig die gebruikmaken van alle juiste tools.
Een creatief e-learningbureau met een e-learningplatform van de volgende generatie zal het verschil maken in je digitale opleidingsstrategie!
Dingen die het traditionele model achterhaald maken (aka, wat je absoluut nooit moet doen bij het maken van een eLearning cursus)
eLearning was bedoeld als een creatieve manier om dure, organisatorisch zware, traditionele persoonlijke leersessies te vervangen. Het stelde een opwindend nieuw tijdperk voor van "leren wat je wilt, wanneer je wilt" - wat een overtuigend voorstel is! In werkelijkheid waren de traditionele methodes van eLearning zelden boeiender dan de conventionele leermethodes in het klaslokaal.
We hebben een lijst samengesteld van de facetten van eLearning die verouderd zijn en die je cursus zullen verzwakken als je toelaat dat ze deel blijven (of worden) van je eLearning-project.
Laten we ze eens bekijken.
1. Het bootste de klassikale sessies te sterk na
Dit is misschien wel de belangrijkste reden waarom de traditionele methode van e-Learning is mislukt. Toen e-Learning voor het eerst werd geïntroduceerd, werd het aangeprezen als een revolutie in de manier waarop we leren. Mensen waren enthousiast over de mogelijkheden en de impact die het kon hebben op e-learning en het vereenvoudigde het leerproces enorm. Geen pendelen, geen zaalhuur, geen kosten voor al die eenmalige lessessies. Het hield zoveel beloften in.
Naarmate de tijd verstreek, bleek het precies het tegenovergestelde te zijn. Het doofde bijna uit voordat het het potentieel kon bereiken dat we nu kennen.
Wat mensen kregen waren onnodig lange video-opnames van colleges. Opgenomen op een manier die leek op traditionele colleges, deed het weinig meer dan klassikaal leren presenteren op een scherm - alleen met minder sociale connectie en minder betrokkenheid dan het echte werk.
Wat ons e-learningbureau TheLearning LAB in plaats daarvan doet:
Er zijn genoeg oplossingen voor dit probleem. Bij TheLearning LAB nemen we nooit lange stukken slecht opgenomen lesvideo's op in de digitale trainingsprogramma's die we produceren.
In plaats daarvan richten onze e-learningoplossingen zich op microlearning, hapklaar en boeiend, met veel verschillende activiteiten langs het leerpad dat de leerling aflegt. Dit omvat gamification, 3D-geanimeerde inhoud, infographics, quizzen en nog veel meer.
Ons e-learning agentschap en onze oplossingen bieden alles wat er is om de gebruikerservaring te verbeteren en een boeiende ervaring te bieden.
Helaas hebben bedrijven de neiging om terug te deinzen voor deze oplossingen in plaats van het volledige potentieel te benutten van de technologie die aan de basis ligt van deze LMS e-learning platformen. Het is het goedkoopst om iemand een PowerPoint-presentatie te laten maken met veel dia's, weinig branding en hier en daar wat in-house opgenomen video's om video's voor lerenden te produceren.
Wat wij doen is hen de realiteit van e-learning helpen begrijpen en hoe krachtig het is, zodat ze ervoor kiezen om het initiatief te nemen en aan boord te stappen!
We gebruiken de technologie ten volle om een waardevolle verbetering te bieden en de e-learning de komende jaren zo ver mogelijk te ontwikkelen.
2. Inspirerende en creatieve inhoud voor e-learning
Beschouw dit als een uitbreiding van het vorige punt. Afgezien van het feit dat het te veel leek op traditioneel leren, zorgden de aanvankelijke methoden om eLearning te creëren voor modules die vervelend en inspiratieloos waren.
Leerling zijn
Focus!
De structuur die werd opgezet zat vol met saaie schermen en tekstrijke presentaties. Koppel dit aan het feit dat er niets is om de Leerling echt te betrekken of nieuwsgierig te maken en we zijn er zeker van dat je kunt zien dat dit eerder een last was dan een hulpmiddel.
Kortom, het probeerde je niet te bereiken om je iets te leren, wat het doel zou moeten zijn van elk e-learning platform. In plaats daarvan presenteerde het informatie in de hoop dat het in je geheugen zou blijven hangen.
Het is tijd om te laten zien dat e-learning leeft, bloeit en boeiender en mooier is dan iemand zich had kunnen voorstellen!
Wat TheLearning LAB voor jou doet:
We integreren slimme functies, zoals het afspelen van video's, leerpaden, AI, interactief 3D-bewegingsontwerp en quizzen die je in geen enkele analoge educatieve omgeving tegenkomt. Gamification iemand? Wil je proberen de highscore van je klasgenoot te overtreffen? We gebruiken ook een gegevensgestuurde aanpak die de concepten kan demonstreren en lerenden zachtjes in de richting van de e-learningdoelen kan duwen, met analyses achter de schermen die ons in realtime laten zien of iemand het moeilijk heeft of dat een bepaald aspect van de e-learningcursus niet werkt voor lerenden.
3. Gebrek aan betrokkenheid van leerlingen
Als er één ding is dat eLearning zeker moet zijn, dan is het eerste woord dat in je opkomt: 'boeiend'.
Er is absoluut niets boeiend aan pagina's informatie die voor je uitgespreid liggen, lege dia's met alleen maar woorden, lange video's van slechte kwaliteit met een dreunende stem. In traditionele e-learning krijgt de lerende niet de kans om te beslissen welke cursus hij wil volgen, met welke modules hij wil beginnen, om vroege inhoud over te slaan omdat hij al gevorderd is, enz. De leerling krijgt alleen informatie die hij, realistisch gezien, slechts vluchtig doorleest. Ze nemen passief deel aan de cursus.
We zouden nog veel meer kunnen zeggen over hoe de traditionele eLearning methodes lerenden niet konden boeien, maar eerlijk gezegd - je zou je vervelen! Dus in plaats daarvan vertellen we je over het nu!
Wat TheLearning LAB in plaats daarvan doet:
Tegenwoordig is er geen tekort aan technologie die allerlei vormen van betrokkenheid mogelijk maakt. Bij TheLearning LAB maken we zeer effectieve e-learning programma's met leerpaden die de lerenden in staat stellen om hun leerervaring zelf in handen te nemen. We werken met visuals, audio, branding en een soepele interface die gebruikers zowel gebruiksvriendelijk als visueel aantrekkelijk vinden.
4. Lage kennisretentie en voltooiingspercentages
Hier is een bitter feit. Slechts een handvol werknemers haalt het einde van een digitaal trainingsprogramma en nog minder houden de opgedane kennis vast. Studies hebben aangetoond dat een persoon 75% van wat hij leert in minder dan een week vergeet. Dit zou een alarmbel moeten doen rinkelen bij die bedrijven die ouderwetse eLearning gebruiken; de statistieken voor retentie van saai, op papier, woorden op een dia type educatief materiaal zijn het meest erbarmelijk van allemaal.
Het komt erop neer dat deze traditionele, ineffectieve eLearning-systemen resources uitputten en dat werknemers er geen voordeel van hebben - en het bedrijf ook niet.
Het is hoog tijd dat organisaties samenwerken met de juiste mensen om een digitaal trainingsprogramma te ontwerpen op een manier die memorabel is en de gewenste resultaten oplevert voor een organisatie. Weet je nog steeds niet hoe je een perfect eLearning-programma ontwerpt, en vooral hoe je er een ontwikkelt die perfect inspeelt op alle bovenstaande problemen en een uitstekende betrokkenheid creëert? Neem contact op met een bureau - het is hun niche!
Wat TheLearning LAB in plaats daarvan doet:
Met meer dan 15 jaar ervaring in het ontwerpen van eLearning-oplossingen bieden we 360° digitale trainingsoplossingen met een sterke focus op gebruikerservaring (UX), instructieontwerp en de behoeften van de lerenden. Onze eLearning-programma's zijn altijd boeiend en boeien de cursist door middel van interactieve en zorgvuldig ontworpen paden, afbeeldingen en tekst, zodat ze leren, onthouden en weten hoe ze het geleerde in de echte wereld kunnen toepassen.
Ja, we laten het eenvoudig klinken! Dat komt omdat het dat voor ons ook is. We kennen eLearning als onze broekzak en we zijn altijd klaar voor een uitdaging!
Modern eLearning leeft en bloeit!
Dit waren enkele van de mazen in de oude eLearning programma's die aangepakt moesten worden om ze effectiever te maken en de gewenste doelstellingen te behalen. Digitale trainingsprogramma's stonden ooit bekend om hun revolutie in het leren, maar het tijdperk van hun traditionele modellen is definitief voorbij.
Zelfs met alles wat we over de hele wereld doen om eLearning te stimuleren en meer oplossingen te vinden, is er een aanzienlijke behoefte aan innovatie. Het bedrijfsleven moet investeren in baanbrekende oplossingen om de eLearning-industrie nieuw leven in te blazen, zodat ze kan blijven groeien zoals ze de afgelopen tien jaar heeft gedaan.
Denk eraan, als je de top bereikt, stop dan niet met klimmen; bouw een trap en kom nog hoger!
Met meer dan 15 jaar ervaring in de branche hebben we de formule van gedenkwaardig leren ontdekt. Dat is vooral te danken aan het feit dat onze oplossingen UX-geoptimaliseerd zijn, wat betekent dat lerenden centraal staan in alle oplossingen die we ontwerpen.