7 manieren om creativiteit in e-learning te verwerken

Creativiteit is leuk. Behalve dat het leuk is, inspireert het om in elk aspect van het leven buiten de gebaande paden te treden, ook in e-learning.

E-Learning bureaus en creatieve mensen halen het beste uit het leven en verkennen grote mogelijkheden.

Ze maken carrière in onderzoek, schrijven en zijn de sociale veranderaars, uitvinders en kunstenaars.

Het belang van creativiteit inspireerde leerkrachten/instructeurs om het te integreren in het lesgeven in de klas/op locatie, te midden van al het digitale leren dat leerlingen moeten doen. Bij e-learning zijn de mogelijkheden voor de toepassing van creativiteit enigszins beperkt. Creativiteit moet bewust worden opgenomen in e-learning door middel van gevestigde maatregelen en methoden. Hier zijn enkele manieren om creativiteit in e-learning te integreren.


1) Discussies

Discussies kunnen algemeen toegepast worden om betrokkenheid aan te moedigen en specifiek toegepast worden als elementen van creativiteit. Het toepassen van discussies om creativiteit te integreren in e-learning kan bereikt worden met open vragen.

Open vragen moedigen discussies in allerlei richtingen aan en moedigen creativiteit aan.

Om creativiteit te integreren in e-learning kunnen docenten en cursusmakers open vragen maken rond het onderwerp.


2) Schrijven/Vertellen

Schrijven/verhalen vertellen integreren in e-learning is een doeltreffende manier om de creativiteit van de leerlingen aan te spreken. Schrijven/verhalen vertellen kan in elke cursus geïntegreerd worden door de leerlingen te vragen verhalen te vertellen die unieke oplossingen voor problemen bieden.

De integratie van verhalen vertellen/schrijven in e-learning moedigt creativiteit aan en verbetert de communicatievaardigheden.


3) Projecten

Cursussen die projectgericht zijn, moedigen creativiteit, algemene betrokkenheid en productiviteit aan. Digitale leerprojecten moeten op zo'n manier in de cursussen worden ingepland dat de studenten de specifieke kenmerken van het project kunnen bepalen op basis van de basisbegeleiding van de docent.

Voor economielessen kunnen leerlingen bijvoorbeeld gevraagd worden om een project te maken dat onderscheid maakt tussen kapitalisme en socialisme, waarbij ze de vrijheid krijgen om games, korte toneelstukken of een ander project te maken.


4) Projecten met emotionele connecties

Projecten met emotionele connecties pakken actuele problemen aan en kunnen worden toegepast om creativiteit te integreren in e-learning. Creativiteit zal uitstekend worden geïnspireerd en toegepast als de studenten zich toeleggen op projecten met een schijnbare impact op het echte leven.

Om de creativiteit van de leerlingen aan te spreken, moeten projecten worden gemaakt die verband houden met de cursusinhoud en een probleem uit het echte leven.


5) Scenario's

Hoewel scenario's verschillen van echte problemen, kunnen ze toch worden toegepast om de creativiteit van digitale leerlingen aan te boren en de betrokkenheid en retentie aanzienlijk te verbeteren.

Creëer scenario's en vraag de leerlingen om unieke oplossingen te bedenken voor het gepresenteerde probleem. Deze taken moeten zo worden ontworpen dat elke unieke oplossing extra punten oplevert.

Voor scenariogebaseerde projecten moeten alle details duidelijk worden verstrekt, zodat de e-leerlingen alleen hun creativiteit hoeven aan te wenden om unieke oplossingen aan te reiken.


6) Rolwisseling

De rollen kunnen omgedraaid worden, waarbij de student de leerkracht wordt om creativiteit en het aanreiken van creatieve oplossingen aan te moedigen. De student zou leerkrachtverantwoordelijkheden moeten krijgen, zoals het maken van digitaal lesmateriaal.

Studenten moeten de opdracht krijgen om verschillende vormen van instructiemateriaal te maken, waaronder video's en infographics. In dit proces passen ze hun creativiteit toe in het algemeen en in lijn met de cursusinhoud.


7) Beoordeling

Door beoordelingen te baseren op kritisch denken en creativiteit, stimuleer je de vrije stroom van creativiteit in e-learning inspanningen. In plaats van gewone meerkeuzevragen, kunnen beoordelingen bestaan uit het schrijven van blog posts gebaseerd op de onderwerpen die in de cursus besproken worden.

Studenten kunnen bijvoorbeeld gevraagd worden om blog posts te schrijven over onderwerpen die in de cursus besproken zijn op basis van de nieuwe kennis die ze hebben.

De toepassing van creativiteit is een noodzaak in e-learning.

Cursussen worden inefficiënt ontwikkeld op basis van archaïsche methoden. De archaïsche methoden omvatten het dumpen van ladingen informatie aan de leerling zonder enige ruimte voor creativiteit.

In plaats van de archaïsche methodes moeten moderne efficiënte methodes worden toegepast die draaien rond creativiteit en productiviteit. De e-learningwereld is in de loop der jaren sterk veranderd. Om de inhoud van e-learning te optimaliseren voor de lerenden van vandaag, moet je elementen van creativiteit strategisch toepassen. We hebben de belangrijkste elementen in dit artikel uitgelicht.


Neem contact met ons op voor een GRATIS workshop. Wij kunnen uw eLearning visie tot leven brengen, want onderwijs is ons ding; wij leven en ademen het!

Hier bij TheLearning LAB gaan we uitdagingen niet uit de weg en stoppen we nooit met streven naar het allerbeste. Daag ons uit!

Previous
Previous

Hoe de ontwikkeling van e-learning content onder de knie krijgen

Next
Next

5 goede redenen om audio e-learning en podcasts te overwegen